Arkivet: Mark Hollis
Vi tillèt oss å vende tilbake til Mark Hollis, ein av dei verkeleg interessante profilane som voks ut av popmusikken i 1980-åra, og som gjekk bort for snart eitt år sidan, 64 år gammal. Då løfta eg fram Mark Hollis (1998), det einaste albumet han gav ut under eige namn, som eg tilfeldigvis hadde funne vegen tilbake til i dagane før eg høyrde at han hadde gått bort.
Det var med bandprosjektet Talk Talk at Hollis gjorde seg gjeldande, og det vart ganske stille frå det haldet i åra etter at Mark Hollis kom ut, men denne vinteren har albumet komme i ny utgåve på vinyl – eit godt høve til å lytte igjen, eller nærme seg desse songane for første gong.
Mark Hollis er ei kresent minimalistisk plate, med eit finstilt kammerpreg som ikkje minst vert styrkt av den utsøkte bruken av treblåsarar, og utgivinga tok artisten langt bort frå noko som likna hitpotensial. Små dropar med jazz er med i miksen, men det finst ikkje ei heilt passande sjangernemning for denne musikken. Å seie at albumet er stillferdig er nesten ei underdriving.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Vi tillèt oss å vende tilbake til Mark Hollis, ein av dei verkeleg interessante profilane som voks ut av popmusikken i 1980-åra, og som gjekk bort for snart eitt år sidan, 64 år gammal. Då løfta eg fram Mark Hollis (1998), det einaste albumet han gav ut under eige namn, som eg tilfeldigvis hadde funne vegen tilbake til i dagane før eg høyrde at han hadde gått bort.
Det var med bandprosjektet Talk Talk at Hollis gjorde seg gjeldande, og det vart ganske stille frå det haldet i åra etter at Mark Hollis kom ut, men denne vinteren har albumet komme i ny utgåve på vinyl – eit godt høve til å lytte igjen, eller nærme seg desse songane for første gong.
Mark Hollis er ei kresent minimalistisk plate, med eit finstilt kammerpreg som ikkje minst vert styrkt av den utsøkte bruken av treblåsarar, og utgivinga tok artisten langt bort frå noko som likna hitpotensial. Små dropar med jazz er med i miksen, men det finst ikkje ei heilt passande sjangernemning for denne musikken. Å seie at albumet er stillferdig er nesten ei underdriving.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
Til å verta kvalm av
Birger Emanuelsen har skrive både romanar, essay og sakprosa etter debuten i 2012.
Foto: Christopher Helberg
Endringar til godt og vondt
Birger Emanuelsen skriv om folk slik at ein trur på det.
Me drog til månen av di det var teknologisk mogleg. Eit strålande døme på det teknologiske imperativet. Her vandrar astronaut Buzz Aldrin frå Apollo 11 rundt og les sjekklista si på venstre arm på ekte ingeniørvis.
Kjelde: Nasa
Teknologisk imperativ!
«Birkebeinerne på ski over fjellet med kongsbarnet».
Foto: Morten Henden Aamot
Eit ikonisk stykke kunst er kome heim
Medan gode krefter arbeider for å etablere eit museum for kunstnarbrørne Bergslien på Voss, har den lokale sparebanken sikra seg ein originalversjon av eit hovudverk av målaren Knud Bergslien.
Frå rettsoppgjeret i Trondheim etter krigen. Henry Rinnan på veg inn i tinghuset i Trondheim 30. april 1946.
Foto: NTB
Rett i fella
Nikolaj Frobenius tar seg altfor godt til rette i kjeldematerialet. Rinnan-romanen hans er både problematisk og uinteressant.