Arkivet: Marianne Faithfull
Marianne Faithfull.
Pressefoto
I dag er det nye, fine albumet Marianne Faithfull har laga saman med Warren Ellis, ute, og vi løftar fram fire songar frå den rikhaldige karrieren hennar:
Lennon-låten «Working Class Hero» fekk ei ny, krass tyngd då Faithfull tok han med på røffe og konfronterande Broken English (1979), som opna mange auge for ein artist dei ikkje heilt hadde høyrt før.
Fleire samanlikna henne med Billie Holiday i seine år då Faithfull gav ut Strange Weather (1987), der ho tolkar gamle og nye klassikarar i songboka og gir dei sitt heilt eige særpreg, inkludert ein flott versjon av Otto Harbach og Jerome Kerns nostalgiske «Yesterdays» (1933).
Ikkje minst i seinare år har Faithfull laga fleire sterke plater, og då ho igjen song «As Tears Go By» (Jagger og Richards), som ho hadde ein hit med som 18-åring i 1964, på Negative Capability (2018), var versjonen lada med hardkjøpt livserfaring.
På ferske She Walks in Beauty resiterer Faithfull poesi mot dei djupe klangbotnane til Ellis, og det opnande tittelsporet, som har vore ute ei stund, byr på eit av Lord Byrons mest kjende dikt (1814), ein passande inngang til eit album der ikkje minst den romantiske poesien (Keats, Wordsworth, Shelley) får godt med plass.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
I dag er det nye, fine albumet Marianne Faithfull har laga saman med Warren Ellis, ute, og vi løftar fram fire songar frå den rikhaldige karrieren hennar:
Lennon-låten «Working Class Hero» fekk ei ny, krass tyngd då Faithfull tok han med på røffe og konfronterande Broken English (1979), som opna mange auge for ein artist dei ikkje heilt hadde høyrt før.
Fleire samanlikna henne med Billie Holiday i seine år då Faithfull gav ut Strange Weather (1987), der ho tolkar gamle og nye klassikarar i songboka og gir dei sitt heilt eige særpreg, inkludert ein flott versjon av Otto Harbach og Jerome Kerns nostalgiske «Yesterdays» (1933).
Ikkje minst i seinare år har Faithfull laga fleire sterke plater, og då ho igjen song «As Tears Go By» (Jagger og Richards), som ho hadde ein hit med som 18-åring i 1964, på Negative Capability (2018), var versjonen lada med hardkjøpt livserfaring.
På ferske She Walks in Beauty resiterer Faithfull poesi mot dei djupe klangbotnane til Ellis, og det opnande tittelsporet, som har vore ute ei stund, byr på eit av Lord Byrons mest kjende dikt (1814), ein passande inngang til eit album der ikkje minst den romantiske poesien (Keats, Wordsworth, Shelley) får godt med plass.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Skodespelar Svein Tindberg flettar saman eigne barndomserfaringar med 4000 år gamle forteljingar frå Bibelen.
Foto: Marcel Leliënhof
Høgaktuelle forteljingar frå Midtausten
Trur vi Bibelen er ei utdatert bok, tek vi feil. Svein Tindberg syner korleis gamle jødisk-kristne soger talar til vår eksistens no når bombene fell mellom folkeslag.
Foto: Dag Aanderaa
Pyntesjuke og luksuslov
Christian Kvart ville styre pynten, krydderet og konfekten.
Miridae, ei bladtege med oval form.
Foto: via Wikimedia Commons
Levande innsikt om døyande insekt
Ein optimistisk tone råder i ei tettpakka faktabok om dystre utsikter for insekta.
Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.
Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB
Pengegaloppen i ferjetoppen
Det står ei Norled-ferje her og ei Torghatten-ferje der – innstilte. Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.
Yrka med det høgste sjukefråværet er kvinnedominerte med relasjonelt arbeid og høge emosjonelle krav, skriv Lill Sverresdatter Larsen.
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Langvarig overbelastning gir rekordhøyt sykefravær
«Vi har lenge drevet en dugnad for å holde skuta flytende.»