Arkivet: Maret/Collin/Frisell
Eit elegant, mjukt bod på kva americana også kan vere, er å finne på Americana, plata Grégoire Maret (munnspel), Romain Collin (piano, moog, pumpeorgel) og Bill Frisell (gitarar, banjo) gav ut i vår.
Sveitsiske Maret og franske Collin er begge immigrantar som har busett seg i USA. På Americana fortel deira eigne komposisjonar om ei oppdaging av – og tilnærming til – ein nordamerikansk songtradisjon på eigne premissar. For Frisells del, sidan han har vore i dette territoriet fleire gonger før, ikkje minst på Nashville (1997), må ein sjå dette prosjektet i lys av ei årelang interesse.
Trioen tolkar også låtar laga av andre, og det er i så måte ein interessant miks dei har med. Tolkinga av «Wichita Lineman» (1968), den klassiske Jimmy Webb-komposisjonen mange vil kjenne frå Glen Campbells versjon, er heilt nydeleg og som ei feiring av spekteret av stemningar ein må kunne seie bur i songen.
Opningssongen er eit overraskande val, for er Dire Straits-låten «Brothers in Arms» (1985) americana? Vel. Dei som kjenner Mark Knopfler som låtskrivar, vil nok forstå. Som artist har han i fire tiår i berre aukande grad nærma seg den nordamerikanske musikktradisjonen, først med Dire Straits og seinare som soloartist.
Kanskje er likevel den mest spennande tolkinga versjonen av «Re: Stacks», Justin Vernon-komposisjonen frå Bon Ivers debutplate For Emma, Forever Ago (2007). Americana lagar eit slektskap som ikkje fanst før, mellom tre i utgangspunktet svært ulike songar som kom i 1960-, 1980- og 2000-åra, med det utfallet at dei no høyrer saman.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Eit elegant, mjukt bod på kva americana også kan vere, er å finne på Americana, plata Grégoire Maret (munnspel), Romain Collin (piano, moog, pumpeorgel) og Bill Frisell (gitarar, banjo) gav ut i vår.
Sveitsiske Maret og franske Collin er begge immigrantar som har busett seg i USA. På Americana fortel deira eigne komposisjonar om ei oppdaging av – og tilnærming til – ein nordamerikansk songtradisjon på eigne premissar. For Frisells del, sidan han har vore i dette territoriet fleire gonger før, ikkje minst på Nashville (1997), må ein sjå dette prosjektet i lys av ei årelang interesse.
Trioen tolkar også låtar laga av andre, og det er i så måte ein interessant miks dei har med. Tolkinga av «Wichita Lineman» (1968), den klassiske Jimmy Webb-komposisjonen mange vil kjenne frå Glen Campbells versjon, er heilt nydeleg og som ei feiring av spekteret av stemningar ein må kunne seie bur i songen.
Opningssongen er eit overraskande val, for er Dire Straits-låten «Brothers in Arms» (1985) americana? Vel. Dei som kjenner Mark Knopfler som låtskrivar, vil nok forstå. Som artist har han i fire tiår i berre aukande grad nærma seg den nordamerikanske musikktradisjonen, først med Dire Straits og seinare som soloartist.
Kanskje er likevel den mest spennande tolkinga versjonen av «Re: Stacks», Justin Vernon-komposisjonen frå Bon Ivers debutplate For Emma, Forever Ago (2007). Americana lagar eit slektskap som ikkje fanst før, mellom tre i utgangspunktet svært ulike songar som kom i 1960-, 1980- og 2000-åra, med det utfallet at dei no høyrer saman.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.
Foto: Another World Entertainment
Skrekkeleg skuffande
Likte du Nattevakten, kjem du ikkje til å elska Nattevakten: Demoner går i arv, dersom det var det du håpte på.
Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.
Foto: Samuel Hess
Mindre er meir
Den nye plata til Jessica Pratt, Here in the Pitch, er hennar beste så langt.
Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.
Foto: Laurent le Crabe
Oppussinga
Ladj Ly lenar seg mot melodrama etter ein rå debut.
Eirik Holmøyvik har trekt seg trekt seg som forskingsleiar ved Det juridiske fakultet i Bergen.
Foto: Kim E. Andreassen / UiB
Israel-boikott splittar akademia
Jussprofessor Eirik Holmøyvik prøvde å få omgjort vedtaket om Israel-boikott ved Det juridiske fakultetet i Bergen, men vart røysta ned. No har han trekt seg som forskingsleiar ved fakultetet.
Lite mat: Det er ikkje mykje mat å spore i 17. mai-biletarkivet til NTB, men Andrea (2) har iallfall fått is. Hurra!
Foto: Per Løchen /NTB
Mat på nasjonaldagen
Kva bør vi ete i dag om vi lèt årstida styre menyen?