Arkivet: London Calling
Bassen som Paul Simonon knuste på scena i 1979, utstilt i London.
Foto: Øyvind Vågnes
Museum of London opna The Clash: London Calling i november, og den vesle, men omfangsrike utstillinga som fortel om korleis London Calling (1979) vart til, vert ståande heilt til 19. april i år.
Då eg var innom oppunder jul, var eg ikkje åleine om å verte ståande og glane på bassgitaren Paul Simonon knuste i september 1979, som var prominent plassert i ein glasmonter ved inngangen. Eg var heller ikkje åleine om å ha gråsprengt hår. Lengst myste eg på Joe Strummers maskinskrivne notat, tekstar og skriveri.
I museumsbutikken stønna ein som var endå gråare enn meg over alt fiksfakseriet det gjekk an å kjøpe der, for er ikkje dette produktrabalderet i strid med den eklektiske, rebelske, sosialt engasjerte rockemusikken London Calling representerte? Kanskje, men eg måtte likevel ha med meg utstillingsboka, London Calling Scrapbook, som rommar 120 sider med feiring av denne herlege knyttneven av eit album.
Kvifor er The Clash viktige i dag? Alexander Billet stilte spørsmålet i artikkelen «Why the Clash Matter» i magasinet Jacobin for nokre månader sidan.
Ifølgje Billet har industrien rundt bandet lagt for stor vekt på kommersielt innbringande mytedanning og ikkje fått godt nok fram det vesentlege:
«The Clash’s importance lies not in their ’genius’, but in their decision to participate as artists in a chaotic and bleak world while never forgetting art and music’s capability to map a different future».
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Museum of London opna The Clash: London Calling i november, og den vesle, men omfangsrike utstillinga som fortel om korleis London Calling (1979) vart til, vert ståande heilt til 19. april i år.
Då eg var innom oppunder jul, var eg ikkje åleine om å verte ståande og glane på bassgitaren Paul Simonon knuste i september 1979, som var prominent plassert i ein glasmonter ved inngangen. Eg var heller ikkje åleine om å ha gråsprengt hår. Lengst myste eg på Joe Strummers maskinskrivne notat, tekstar og skriveri.
I museumsbutikken stønna ein som var endå gråare enn meg over alt fiksfakseriet det gjekk an å kjøpe der, for er ikkje dette produktrabalderet i strid med den eklektiske, rebelske, sosialt engasjerte rockemusikken London Calling representerte? Kanskje, men eg måtte likevel ha med meg utstillingsboka, London Calling Scrapbook, som rommar 120 sider med feiring av denne herlege knyttneven av eit album.
Kvifor er The Clash viktige i dag? Alexander Billet stilte spørsmålet i artikkelen «Why the Clash Matter» i magasinet Jacobin for nokre månader sidan.
Ifølgje Billet har industrien rundt bandet lagt for stor vekt på kommersielt innbringande mytedanning og ikkje fått godt nok fram det vesentlege:
«The Clash’s importance lies not in their ’genius’, but in their decision to participate as artists in a chaotic and bleak world while never forgetting art and music’s capability to map a different future».
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.
Foto: Another World Entertainment
Skrekkeleg skuffande
Likte du Nattevakten, kjem du ikkje til å elska Nattevakten: Demoner går i arv, dersom det var det du håpte på.
Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.
Foto: Samuel Hess
Mindre er meir
Den nye plata til Jessica Pratt, Here in the Pitch, er hennar beste så langt.
Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.
Foto: Laurent le Crabe
Oppussinga
Ladj Ly lenar seg mot melodrama etter ein rå debut.
Eirik Holmøyvik har trekt seg trekt seg som forskingsleiar ved Det juridiske fakultet i Bergen.
Foto: Kim E. Andreassen / UiB
Israel-boikott splittar akademia
Jussprofessor Eirik Holmøyvik prøvde å få omgjort vedtaket om Israel-boikott ved Det juridiske fakultetet i Bergen, men vart røysta ned. No har han trekt seg som forskingsleiar ved fakultetet.
Lite mat: Det er ikkje mykje mat å spore i 17. mai-biletarkivet til NTB, men Andrea (2) har iallfall fått is. Hurra!
Foto: Per Løchen /NTB
Mat på nasjonaldagen
Kva bør vi ete i dag om vi lèt årstida styre menyen?