JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Arkivet: Leadbelly

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Hudie William Ledbetter, alias Leadbelly.

Hudie William Ledbetter, alias Leadbelly.

Hudie William Ledbetter, alias Leadbelly.

Hudie William Ledbetter, alias Leadbelly.

1275
20191206
1275
20191206

I dag har det gått 70 år sidan Huddie Willam Ledbetter – «Leadbelly» – gjekk bort, 6. desember 1949, og etterlét seg ei samling songar som ikkje vart mindre viktige i tiåra som kom. Musikkskribenten Robert Gordon skriv fint om noko av dette materialet i ein tekst som først vart publisert sommaren 1999, i tidsskriftet Oxford American (nummer 27/28), og som også kom med i antologien The Oxford American Book of Great Music Writing (2012): I desse songane stig ei anna verd fram, «a revelation of another world in song». I dag er opptaka som Kongressbiblioteket og Folkways katalogiserte og gav ut, stort sett greie å finne tak i på nettet, i likskap med studioopptaka som etter kvart kom, og slik er denne verda lettare tilgjengeleg enn nokon gong.

Leadbellys liv mangla ikkje dramatikk. Han vart fødd i 1888, foreldra hadde vore slavar, og også livet hans var tidvis prega av vald og brutalitet. Han sona for drap, men slapp ut på grunn av god åtferd, og det massive talentet hans stod ikkje i vegen for særhandsaming, det heller. Det viktige samarbeidet med musikologen John Lomax, som reiste rundt og gjorde opptak på gardar og i fengsel i sørstatane i 1930-åra, var og er omdiskutert, men det er ikkje kvaliteten på songane til Leadbelly.

Øyvind Vågnes

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

I dag har det gått 70 år sidan Huddie Willam Ledbetter – «Leadbelly» – gjekk bort, 6. desember 1949, og etterlét seg ei samling songar som ikkje vart mindre viktige i tiåra som kom. Musikkskribenten Robert Gordon skriv fint om noko av dette materialet i ein tekst som først vart publisert sommaren 1999, i tidsskriftet Oxford American (nummer 27/28), og som også kom med i antologien The Oxford American Book of Great Music Writing (2012): I desse songane stig ei anna verd fram, «a revelation of another world in song». I dag er opptaka som Kongressbiblioteket og Folkways katalogiserte og gav ut, stort sett greie å finne tak i på nettet, i likskap med studioopptaka som etter kvart kom, og slik er denne verda lettare tilgjengeleg enn nokon gong.

Leadbellys liv mangla ikkje dramatikk. Han vart fødd i 1888, foreldra hadde vore slavar, og også livet hans var tidvis prega av vald og brutalitet. Han sona for drap, men slapp ut på grunn av god åtferd, og det massive talentet hans stod ikkje i vegen for særhandsaming, det heller. Det viktige samarbeidet med musikologen John Lomax, som reiste rundt og gjorde opptak på gardar og i fengsel i sørstatane i 1930-åra, var og er omdiskutert, men det er ikkje kvaliteten på songane til Leadbelly.

Øyvind Vågnes

Emneknaggar

Fleire artiklar

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen
Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen
Penélope Cruz i rolla som mor til Adriana eller Andrea, spelt av Luana Giuliani.

Penélope Cruz i rolla som mor til Adriana eller Andrea, spelt av Luana Giuliani.

Foto: Wildside

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Roma – ein lukka by

Filmmelding: Italiensk oppvekstdrama sveipt i 70-talet skildrar tronge kjønnsnormer og fridomstrong.

Studentar på Universitetsbiblioteket på Blindern i Oslo.

Studentar på Universitetsbiblioteket på Blindern i Oslo.

Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB

Ordskifte
Bjørn Kvalsvik Nicolaysen

Ja til skule, nei til studentfabrikk

Diverre er samarbeidet mellom skulen og høgre utdanningsinstitusjonar ofte dårleg.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn
Andrej Kurkov

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Foto: Selmer Media

FilmMeldingar

Ja takk, Çatak

Eit sanningsord: Lærerværelset er høgst sjåverdig.

Brit Aksnes
Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Foto: Selmer Media

FilmMeldingar

Ja takk, Çatak

Eit sanningsord: Lærerværelset er høgst sjåverdig.

Brit Aksnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis