JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Arkivet: Daniel Johnston

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1242
20200131
1242
20200131

Ei tid etter at Daniel Johnston (1961–2019) fann vegen til Austin i Texas i 1980-åra, tok rykta etter kvart til å gå om kassettbanda han delte ut til folk han trefte på, mellom anna på jobben på McDonald’s. Mellom songane som festa seg for fleire og fleire, var «Worried Shoes», som var å finne på kassetten som fekk tittelen Yip/Jump Music.

Og når eg no sit og lyttar til nett «Worried Shoes», er det i ei utgåve frå 2017, nærare bestemt frå ein konsert i Vic Theater i Chicago det året då Johnston la ut på det som skulle verte hans siste turné, med eit band bak seg som romma Jeff Tweedy og sonen Spencer, Darin Gray, James Elkington og Liam Kazar.

Kvelden i Chicago er nemleg å finne på Chicago 2017 (Dbpm Records), ei vinylutgåve som berre vert trykt i 2000 eksemplar, og der inntektene går til «Hi, How Are You Project», ein ikkje-kommersiell organisasjon som systematisk oppmodar til samtalar om mental helse og ulike omliggjande stigma.

Outsideren Johnston vart ein kultfigur på den nordamerikanske musikkscenen, samstundes som han hamna på psykiatriske institusjonar i mange og lange periodar.

Chicago 2017 inneheld også eit opptak som vart gjort med Wilco i studioet deira, The Loft, i Chicago.

Øyvind Vågnes

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Ei tid etter at Daniel Johnston (1961–2019) fann vegen til Austin i Texas i 1980-åra, tok rykta etter kvart til å gå om kassettbanda han delte ut til folk han trefte på, mellom anna på jobben på McDonald’s. Mellom songane som festa seg for fleire og fleire, var «Worried Shoes», som var å finne på kassetten som fekk tittelen Yip/Jump Music.

Og når eg no sit og lyttar til nett «Worried Shoes», er det i ei utgåve frå 2017, nærare bestemt frå ein konsert i Vic Theater i Chicago det året då Johnston la ut på det som skulle verte hans siste turné, med eit band bak seg som romma Jeff Tweedy og sonen Spencer, Darin Gray, James Elkington og Liam Kazar.

Kvelden i Chicago er nemleg å finne på Chicago 2017 (Dbpm Records), ei vinylutgåve som berre vert trykt i 2000 eksemplar, og der inntektene går til «Hi, How Are You Project», ein ikkje-kommersiell organisasjon som systematisk oppmodar til samtalar om mental helse og ulike omliggjande stigma.

Outsideren Johnston vart ein kultfigur på den nordamerikanske musikkscenen, samstundes som han hamna på psykiatriske institusjonar i mange og lange periodar.

Chicago 2017 inneheld også eit opptak som vart gjort med Wilco i studioet deira, The Loft, i Chicago.

Øyvind Vågnes

Emneknaggar

Fleire artiklar

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Foto: National Archives, Maryland

Samfunn

Den uheldige sida av «ein velsigna invasjon»

REYKJAVÍK: På Island vart det registrert meir enn 800 kvinner som hadde kontakt med engelske eller amerikanske militære under krigen. Det var kontroversielt, og mange av kvinnene vart straffa på ulikt vis.

Ottar Fyllingsnes
Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Foto: National Archives, Maryland

Samfunn

Den uheldige sida av «ein velsigna invasjon»

REYKJAVÍK: På Island vart det registrert meir enn 800 kvinner som hadde kontakt med engelske eller amerikanske militære under krigen. Det var kontroversielt, og mange av kvinnene vart straffa på ulikt vis.

Ottar Fyllingsnes
Kjersti Halvorsen er psykolog og forfattar.

Kjersti Halvorsen er psykolog og forfattar.

Foto: Lina Hindrum

BokMeldingar
Ingvild Bræin

Fadesar og fasadar

Roboten blir til mens vi ror.

Det er naturleg å rykkja til når ein skjønar at laget ein spelar eller heiar på, rykkjer ned (jf. opprykk, nedrykk), skriv Kristin Fridtun. Her tek  Ranheims Mads Reginiussen til tårene etter nedrykk i eliteseriekampen i fotball mellom Rosenborg og Ranheim på Lerkendal Stadion (3-2).

Det er naturleg å rykkja til når ein skjønar at laget ein spelar eller heiar på, rykkjer ned (jf. opprykk, nedrykk), skriv Kristin Fridtun. Her tek Ranheims Mads Reginiussen til tårene etter nedrykk i eliteseriekampen i fotball mellom Rosenborg og Ranheim på Lerkendal Stadion (3-2).

Foto: Ole Martin Wold / NTB

Ord om språkKunnskap
Kristin Fridtun

I rykk og napp

Det er naturleg å rykkja til når ein skjønar at laget ein spelar eller heiar på, rykkjer ned.

Penélope Cruz i rolla som mor til Adriana eller Andrea, spelt av Luana Giuliani.

Penélope Cruz i rolla som mor til Adriana eller Andrea, spelt av Luana Giuliani.

Foto: Wildside

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Roma – ein lukka by

Filmmelding: Italiensk oppvekstdrama sveipt i 70-talet skildrar tronge kjønnsnormer og fridomstrong.

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen
Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis