JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Arkivet: Alexandre Desplats Isle of Dogs

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Tolvåringen Atari prøver å berge hunden sin.

Tolvåringen Atari prøver å berge hunden sin.

Foto: Twentieth Century Fox Norway

Tolvåringen Atari prøver å berge hunden sin.

Tolvåringen Atari prøver å berge hunden sin.

Foto: Twentieth Century Fox Norway

1340
20180608
1340
20180608

Wes Andersons film av året, Isle of Dogs, baud på ei stor oppleving i kinomørkret – sjeldan ser ein stop motion-animasjon av eit slikt format, for det skal ein god dose dedikasjon og tolmod til for å skape eit slikt fiksjonsunivers. Det er ikkje for ingenting at regissør Anderson er kjend som ein formidabel estetikar og ein utrøytteleg perfeksjonist.

Også lydsporet var framifrå, og det var det Alexandre Desplat som stod bak – komponisten som fekk ein Oscar då han sette musikk til Andersons The Grand Budapest Hotel (2014), og vart nominert til same pris for musikken til Fantastic Mr. Fox (2009), den førre animasjonsfilmen frå den kanten.

Det er ikkje tvil om at Desplat i likskap med Anderson har late seg inspirere av filmane til Akira Kurosawa (1910–1998) i arbeidet med Isle of Dogs. Likevel er lydsporet mest av alt ein markant demonstrasjon av kor godt komponisten kjenner gemyttet og sensibiliteten til regissøren. I likskap med forteljinga er også musikken elegant, vemodig og vilter om kvarandre, i ein herleg miks.

Mest av alt er lydsporet forrykande rytmisk, med ei eksentrisk instrumentering som plasserer perkusjonen og treblåsarane sentralt i lydbiletet. Som fundament brukar Desplat japanske taiko-trommer. Sjå filmen – og merk deg musikkbruken når du gjer det.

Øyvind Vågnes

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Wes Andersons film av året, Isle of Dogs, baud på ei stor oppleving i kinomørkret – sjeldan ser ein stop motion-animasjon av eit slikt format, for det skal ein god dose dedikasjon og tolmod til for å skape eit slikt fiksjonsunivers. Det er ikkje for ingenting at regissør Anderson er kjend som ein formidabel estetikar og ein utrøytteleg perfeksjonist.

Også lydsporet var framifrå, og det var det Alexandre Desplat som stod bak – komponisten som fekk ein Oscar då han sette musikk til Andersons The Grand Budapest Hotel (2014), og vart nominert til same pris for musikken til Fantastic Mr. Fox (2009), den førre animasjonsfilmen frå den kanten.

Det er ikkje tvil om at Desplat i likskap med Anderson har late seg inspirere av filmane til Akira Kurosawa (1910–1998) i arbeidet med Isle of Dogs. Likevel er lydsporet mest av alt ein markant demonstrasjon av kor godt komponisten kjenner gemyttet og sensibiliteten til regissøren. I likskap med forteljinga er også musikken elegant, vemodig og vilter om kvarandre, i ein herleg miks.

Mest av alt er lydsporet forrykande rytmisk, med ei eksentrisk instrumentering som plasserer perkusjonen og treblåsarane sentralt i lydbiletet. Som fundament brukar Desplat japanske taiko-trommer. Sjå filmen – og merk deg musikkbruken når du gjer det.

Øyvind Vågnes

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Foto: Majid Asgaripour / Reuters / NTB

KommentarSamfunn

Knivbyte i Midtausten

Med det iranske missilåtaket mot Israel hevar Iran kniven direkte mot Israel.

Cecilie Hellestveit
Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Foto: Majid Asgaripour / Reuters / NTB

KommentarSamfunn

Knivbyte i Midtausten

Med det iranske missilåtaket mot Israel hevar Iran kniven direkte mot Israel.

Cecilie Hellestveit
Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Alle foto: Håvard Rem

UtanriksSamfunn
Håvard Rem

Det blonde reservatet

PALM BEACH: Krig og folkevandring verkar inn på alle vestlege val. Eit amerikansk presidentval kan verka andre vegen òg.

Lewis Lapham på Lapham’s Quarterly-kontoret ved Union Square på Manhattan.

Lewis Lapham på Lapham’s Quarterly-kontoret ved Union Square på Manhattan.

UtanriksSamfunn
Ida Lødemel Tvedt

Ein lang marsj mot idiotveldet

NEW YORK: Sett frå minnestunda for Lewis Lapham ser den politiske dagsordenen i USA mindre ny ut.

VINNAREN: På søndag vart Herbert Kickls Fridomsparti (FPÖ) for første gongen største parti i det austerrikske parlamentsvalet. Får partiet makt, vil dei jobbe for å oppheve sanksjonar mot Russland.

VINNAREN: På søndag vart Herbert Kickls Fridomsparti (FPÖ) for første gongen største parti i det austerrikske parlamentsvalet. Får partiet makt, vil dei jobbe for å oppheve sanksjonar mot Russland.

Foto: Lisa Leutner / Reuters/ NTB

KommentarSamfunn
Sigurd Arnekleiv Bækkelund

Politikk i grenseland

Austerrikarane ser på seg sjølv som ein fredsnasjon. Likevel røystar ein tredel på prorussiske høgrepopulistar.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB

ØkonomiSamfunn

Pengegaloppen i ferjetoppen

Det står ei Norled-ferje her og ei Torghatten-ferje der – innstilte. Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.

Marita Liabø
Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB

ØkonomiSamfunn

Pengegaloppen i ferjetoppen

Det står ei Norled-ferje her og ei Torghatten-ferje der – innstilte. Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.

Marita Liabø

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis