Arkivet: Alexandre Desplats Isle of Dogs
Tolvåringen Atari prøver å berge hunden sin.
Foto: Twentieth Century Fox Norway
Wes Andersons film av året, Isle of Dogs, baud på ei stor oppleving i kinomørkret – sjeldan ser ein stop motion-animasjon av eit slikt format, for det skal ein god dose dedikasjon og tolmod til for å skape eit slikt fiksjonsunivers. Det er ikkje for ingenting at regissør Anderson er kjend som ein formidabel estetikar og ein utrøytteleg perfeksjonist.
Også lydsporet var framifrå, og det var det Alexandre Desplat som stod bak – komponisten som fekk ein Oscar då han sette musikk til Andersons The Grand Budapest Hotel (2014), og vart nominert til same pris for musikken til Fantastic Mr. Fox (2009), den førre animasjonsfilmen frå den kanten.
Det er ikkje tvil om at Desplat i likskap med Anderson har late seg inspirere av filmane til Akira Kurosawa (1910–1998) i arbeidet med Isle of Dogs. Likevel er lydsporet mest av alt ein markant demonstrasjon av kor godt komponisten kjenner gemyttet og sensibiliteten til regissøren. I likskap med forteljinga er også musikken elegant, vemodig og vilter om kvarandre, i ein herleg miks.
Mest av alt er lydsporet forrykande rytmisk, med ei eksentrisk instrumentering som plasserer perkusjonen og treblåsarane sentralt i lydbiletet. Som fundament brukar Desplat japanske taiko-trommer. Sjå filmen – og merk deg musikkbruken når du gjer det.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Wes Andersons film av året, Isle of Dogs, baud på ei stor oppleving i kinomørkret – sjeldan ser ein stop motion-animasjon av eit slikt format, for det skal ein god dose dedikasjon og tolmod til for å skape eit slikt fiksjonsunivers. Det er ikkje for ingenting at regissør Anderson er kjend som ein formidabel estetikar og ein utrøytteleg perfeksjonist.
Også lydsporet var framifrå, og det var det Alexandre Desplat som stod bak – komponisten som fekk ein Oscar då han sette musikk til Andersons The Grand Budapest Hotel (2014), og vart nominert til same pris for musikken til Fantastic Mr. Fox (2009), den førre animasjonsfilmen frå den kanten.
Det er ikkje tvil om at Desplat i likskap med Anderson har late seg inspirere av filmane til Akira Kurosawa (1910–1998) i arbeidet med Isle of Dogs. Likevel er lydsporet mest av alt ein markant demonstrasjon av kor godt komponisten kjenner gemyttet og sensibiliteten til regissøren. I likskap med forteljinga er også musikken elegant, vemodig og vilter om kvarandre, i ein herleg miks.
Mest av alt er lydsporet forrykande rytmisk, med ei eksentrisk instrumentering som plasserer perkusjonen og treblåsarane sentralt i lydbiletet. Som fundament brukar Desplat japanske taiko-trommer. Sjå filmen – og merk deg musikkbruken når du gjer det.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.
Alle foto: Håvard Rem
Det blonde reservatet
PALM BEACH: Krig og folkevandring verkar inn på alle vestlege val. Eit amerikansk presidentval kan verka andre vegen òg.
Lewis Lapham på Lapham’s Quarterly-kontoret ved Union Square på Manhattan.
Ein lang marsj mot idiotveldet
NEW YORK: Sett frå minnestunda for Lewis Lapham ser den politiske dagsordenen i USA mindre ny ut.
VINNAREN: På søndag vart Herbert Kickls Fridomsparti (FPÖ) for første gongen største parti i det austerrikske parlamentsvalet. Får partiet makt, vil dei jobbe for å oppheve sanksjonar mot Russland.
Foto: Lisa Leutner / Reuters/ NTB
Politikk i grenseland
Austerrikarane ser på seg sjølv som ein fredsnasjon. Likevel røystar ein tredel på prorussiske høgrepopulistar.
Eldspåsetting og steinkasting i Ramels veg i Rosengård i Malmö. Ivar Hippe har intervjua innbyggarar i utsette bydelar i Vest-Sverige.
Foto: Johan Nilsson / TT / AP / NTB
– Det kjem til å bli stygt
Ivar Hippe fekk lyst til å sjå nærmare på dei svenske tilstandane. Etter tre års arbeid er Sverige 2024: Beretninger om et land i krise her. Staten må ta styring, seier han.
Yrka med det høgste sjukefråværet er kvinnedominerte med relasjonelt arbeid og høge emosjonelle krav, skriv Lill Sverresdatter Larsen.
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Langvarig overbelastning gir rekordhøyt sykefravær
«Vi har lenge drevet en dugnad for å holde skuta flytende.»