JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Å bryte stilla

Jessica Lea Mayfield byd på sterke, nye songar.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Jessica Lea Mayfields nye album kjem ut i dag.

Jessica Lea Mayfields nye album kjem ut i dag.

Jessica Lea Mayfields nye album kjem ut i dag.

Jessica Lea Mayfields nye album kjem ut i dag.

2684
20170929
2684
20170929

Rock

Jessica Lea Mayfield:

Sorry Is Gone

ATO/Border

Då Jessica Lea Mayfield i sommar hamna på sjukehus med ei skada skulder, enda ho med å skrive om det på Instagram. «My silence helps no one except the person who did this to me», stod det å lese i meldinga ho la ut 10. juli.

Det er kanskje ikkje til å unngå at mange lyttarar tenkjer på desse vonde hendingane når dei lyttar til tittelsporet på Mayfields nye album Sorry Is Gone. Eg er ferdig med å synest synd på meg sjølv, syng artisten – «I’m sorry, but sorry is gone». No er ho åleine, og songen handlar om den samansette kjensla av ei frigjering som både er naudsynt og smertefull. «It will happen again», skreiv Mayfield på Instagram den gongen i juli: «Leave after the first time

Å synge om det å vere fanga i eit valdeleg forhold må vere ufatteleg vanskeleg, men av openberre grunnar kan det spele ei viktig rolle i andre menneskes liv når ein vel å gjere det. Ei av dei sterkaste platene i seinare år, Sharon Van Ettens Are We There (2014), makta å løfte fram problem som det er fleire som slit med enn det vi likar å tenkje på.

Stort alvor

«Safe 2 Connect 2», eit av dei sentrale spora på Sorry Is Gone, er slåande i si sondering rundt føresetnadene for mellommenneskelege relasjonar i vår tid. Her, og i ein song som «Meadow», møter vi ein forteljar som både insisterer på å vere åleine, og som prøver å bryte ut av si eiga einsemd. Under lurer vår eiga tids kommunikasjonsteknologi, og ikkje minst dei sosiale media, som altså også gjorde Mayfield i stand til å dele opplevingane sine på ein måte som ikkje hadde vore mogleg berre for få år sidan.

Alvoret er gjennomgåande stort i desse songane, med andre ord. På Sorry Is Gone viser Mayfield seg frå ei spissare, meir kontant og direkte side, både i tekstar og musikalsk, enn før. Somme lesarar vil kjenne til den fine plata ho laga saman med Seth Avett, Seth Avett and Jessica Lea Mayfield Sing Elliot Smith (2015), og Avett er med også her. Det er John Agnello som har produsert denne gongen.

Røyst som instrument

«Safe 2 Connect 2» er ein akustisk ballade, medan «Meadow» skrur seg til som ein heilelektrisk rockar. Mitt første møte med Mayfield kom med Dan Auerbach-produserte, knappe With Blasphemy So Heartfelt (2008), og det er påfallande kor mykje større register ho har fått. Ho er verkeleg i stand til å fange ulike sinnsstemningar og tilstandar ved å bruke røysta si som instrument. Sorry Is Gone fortel om kjensla av å vere på utrygg grunn, men vitnar om ein artist som er tryggare på seg sjølv enn nokon gong.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Rock

Jessica Lea Mayfield:

Sorry Is Gone

ATO/Border

Då Jessica Lea Mayfield i sommar hamna på sjukehus med ei skada skulder, enda ho med å skrive om det på Instagram. «My silence helps no one except the person who did this to me», stod det å lese i meldinga ho la ut 10. juli.

Det er kanskje ikkje til å unngå at mange lyttarar tenkjer på desse vonde hendingane når dei lyttar til tittelsporet på Mayfields nye album Sorry Is Gone. Eg er ferdig med å synest synd på meg sjølv, syng artisten – «I’m sorry, but sorry is gone». No er ho åleine, og songen handlar om den samansette kjensla av ei frigjering som både er naudsynt og smertefull. «It will happen again», skreiv Mayfield på Instagram den gongen i juli: «Leave after the first time

Å synge om det å vere fanga i eit valdeleg forhold må vere ufatteleg vanskeleg, men av openberre grunnar kan det spele ei viktig rolle i andre menneskes liv når ein vel å gjere det. Ei av dei sterkaste platene i seinare år, Sharon Van Ettens Are We There (2014), makta å løfte fram problem som det er fleire som slit med enn det vi likar å tenkje på.

Stort alvor

«Safe 2 Connect 2», eit av dei sentrale spora på Sorry Is Gone, er slåande i si sondering rundt føresetnadene for mellommenneskelege relasjonar i vår tid. Her, og i ein song som «Meadow», møter vi ein forteljar som både insisterer på å vere åleine, og som prøver å bryte ut av si eiga einsemd. Under lurer vår eiga tids kommunikasjonsteknologi, og ikkje minst dei sosiale media, som altså også gjorde Mayfield i stand til å dele opplevingane sine på ein måte som ikkje hadde vore mogleg berre for få år sidan.

Alvoret er gjennomgåande stort i desse songane, med andre ord. På Sorry Is Gone viser Mayfield seg frå ei spissare, meir kontant og direkte side, både i tekstar og musikalsk, enn før. Somme lesarar vil kjenne til den fine plata ho laga saman med Seth Avett, Seth Avett and Jessica Lea Mayfield Sing Elliot Smith (2015), og Avett er med også her. Det er John Agnello som har produsert denne gongen.

Røyst som instrument

«Safe 2 Connect 2» er ein akustisk ballade, medan «Meadow» skrur seg til som ein heilelektrisk rockar. Mitt første møte med Mayfield kom med Dan Auerbach-produserte, knappe With Blasphemy So Heartfelt (2008), og det er påfallande kor mykje større register ho har fått. Ho er verkeleg i stand til å fange ulike sinnsstemningar og tilstandar ved å bruke røysta si som instrument. Sorry Is Gone fortel om kjensla av å vere på utrygg grunn, men vitnar om ein artist som er tryggare på seg sjølv enn nokon gong.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Foto: Rodrigo Abd / AP / NTB

DyrFeature

Influensa-alarm

I mars i år blei det slått full smittealarm i USA. Fugleinfluensa er no funne i meir enn 40 mjølkekubesetningar frå ti ulike delstatar.

Arve Nilsen
Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Foto: Rodrigo Abd / AP / NTB

DyrFeature

Influensa-alarm

I mars i år blei det slått full smittealarm i USA. Fugleinfluensa er no funne i meir enn 40 mjølkekubesetningar frå ti ulike delstatar.

Arve Nilsen
Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.

Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Brit Aksnes

Skrekkeleg skuffande

Likte du Nattevakten, kjem du ikkje til å elska Nattevakten: Demoner går i arv, dersom det var det du håpte på.

Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.

Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.

Foto: Samuel Hess

MusikkMeldingar
Øyvind Vågnes

Mindre er meir

Den nye plata til Jessica Pratt, Here in the Pitch, er hennar beste så langt.

Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.

Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.

Foto: Laurent le Crabe

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Oppussinga

Ladj Ly lenar seg mot melodrama etter ein rå debut.

Det er tradisjon for at reisande pyntar opp kupeane sine på Doguekspressen.

Det er tradisjon for at reisande pyntar opp kupeane sine på Doguekspressen.

ReportasjeFeature

Doguekspressen

ANATOLIA: Sett frå ein togkupé midt inne i landet blir Tyrkia ubegripeleg.

Ida Lødemel Tvedt
Det er tradisjon for at reisande pyntar opp kupeane sine på Doguekspressen.

Det er tradisjon for at reisande pyntar opp kupeane sine på Doguekspressen.

ReportasjeFeature

Doguekspressen

ANATOLIA: Sett frå ein togkupé midt inne i landet blir Tyrkia ubegripeleg.

Ida Lødemel Tvedt

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis