JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Memoarar

Omvegane heim

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Cruiseskipet «Viking Sky» i drift mot land på Hustadvika.

Cruiseskipet «Viking Sky» i drift mot land på Hustadvika.

Foto: Frank Einar Vatne / NTB scanpix

Cruiseskipet «Viking Sky» i drift mot land på Hustadvika.

Cruiseskipet «Viking Sky» i drift mot land på Hustadvika.

Foto: Frank Einar Vatne / NTB scanpix

3611
20190329
3611
20190329

Etter ni veker til sjøs, stort sett under trivelege tropiske temperaturar for å koma seg vekk frå snømåking, hålkeføre og mørke og korte dagar denne vinteren, var det tid for å venda heim og få tømt koffertane den nest siste marslaurdagen. Ikkje berre var det vårjamdøger, men til og med fullmåne over smeltande snø, og stemninga steig. Desse lyse, optimistiske planane måtte justerast fordi eitt av dei cruiseskipa som vi ikkje reiste med, fekk motorstans på Hustadvika. I staden vart det naudsignal, bergingsaksjonar, helikopter med djerve og dyktige flygarar og mykje annan dramatikk.

Dei cruisepassasjerane som fekk ein luftetur frå eit forblåst skipsdekk til eit slingrande helikopter tjue meter ovanfor og vidare til Brynhallen, vil sikkert rekna det som eit ekstra frynsegode når dei no er heime att. Men eg vil tru at dei treng til å få ei slik oppleving, som ikkje var nemnd i programmet, noko meir på avstand før dei kan nyta henne i fulle drag.

Eg brukte mykje av den laurdagen i lenestolen, til mimring framom fjernsynsapparatet. Det er 66 år sidan eg reiste med båt på dette havstykket mellom Kristiansund og Molde, og eg har ikkje lengta tilbake til den dagen i 1953. Sjøsterk vart eg aldri, av ein enkel kar frå flatbygdene i Inn-Trøndelag skal ein ikkje venta slikt. Storm var det ikkje, langt derifrå, ikkje skikkeleg sjøsprøyt eingong, og maten heldt seg i ro der nede i mageregionen, så om ein ser meir nøkternt på det, var det fælt lite å jamra over. Men framleis, to generasjonar seinare, sit uhygga i meg frå alle dei båane og skjera som glefsa ilskt etter hurtigruta og meg før vi omsider bøygde av mot babord ved Bud og kunne ta sikte på maksvêr og Molde. Da var det tid for å gle seg til Stad.

Som cruisepassasjer på Atlanterhavet, Stillehavet og Panama-kanalen denne ettervinteren hadde eg ikkje bruk for stort anna enn solkrem, badebukse og høveleg med lesestoff, og det vart ikkje meir mosjon enn det ein får med seg på vandreturane mellom lugaren, boksalongen og det som buffeen hadde å by på. Cruisetrafikk har eit sterkt preg av fredeleg restaurantliv med høg rullatorfaktor, og skipsdokteren får god vedlikehaldstrening av den kunnskapen han eller ho måtte ha skaffa seg om geriatri. Det store fleirtalet av medpassasjerane våre var frå Storbritannia, og akkurat i dag, fredag 29. mars, skulle dei ha stengt døra til EU bak seg. Så det vart mykje snakk om brexit. I staden fekk statsminister Theresa May eit slag – om ikkje fire eller seks – i andletet ute på sitt eige politiske Hustadvika, og så vert det ein annan sluttpakke på eit anna sluttidspunkt. Truleg må ho ut av statsministerbustaden før sommaren melder seg. Det er ikkje alltid ein skal søkja levebrødet i politikken om det er rettferd og ros for seg sjølv ein er ute etter.

Det tok tid før koffertane våre vart tomme; utpakking og nybakt verdshistorie går dårleg saman.

Om noko skulle vera føreseieleg, er det eit cruise med turistskip. Men det er alltid lurt å ha dei moglege innslaga utafor programmet i bakhovudet. Vi vart ikkje utsette for noko verre enn ein kabel som sette den eine propellakslingen ut av drift, timeplanen rauk, og fleire av hamnene måtte vi sløyfa.

Ting går ikkje alltid som dei skal, anten ein er statsminister, cruisebåtkaptein eller ein latsabb av ein båtturist. Og dermed vert det for oss som for vår poetiske yrkesbror Herbjørn Sørebø, som alt i førre hundreåret lærte oss at alle reiser kan verta ein lang omveg heim, helikopter eller ikkje.

Per Egil Hegge

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Etter ni veker til sjøs, stort sett under trivelege tropiske temperaturar for å koma seg vekk frå snømåking, hålkeføre og mørke og korte dagar denne vinteren, var det tid for å venda heim og få tømt koffertane den nest siste marslaurdagen. Ikkje berre var det vårjamdøger, men til og med fullmåne over smeltande snø, og stemninga steig. Desse lyse, optimistiske planane måtte justerast fordi eitt av dei cruiseskipa som vi ikkje reiste med, fekk motorstans på Hustadvika. I staden vart det naudsignal, bergingsaksjonar, helikopter med djerve og dyktige flygarar og mykje annan dramatikk.

Dei cruisepassasjerane som fekk ein luftetur frå eit forblåst skipsdekk til eit slingrande helikopter tjue meter ovanfor og vidare til Brynhallen, vil sikkert rekna det som eit ekstra frynsegode når dei no er heime att. Men eg vil tru at dei treng til å få ei slik oppleving, som ikkje var nemnd i programmet, noko meir på avstand før dei kan nyta henne i fulle drag.

Eg brukte mykje av den laurdagen i lenestolen, til mimring framom fjernsynsapparatet. Det er 66 år sidan eg reiste med båt på dette havstykket mellom Kristiansund og Molde, og eg har ikkje lengta tilbake til den dagen i 1953. Sjøsterk vart eg aldri, av ein enkel kar frå flatbygdene i Inn-Trøndelag skal ein ikkje venta slikt. Storm var det ikkje, langt derifrå, ikkje skikkeleg sjøsprøyt eingong, og maten heldt seg i ro der nede i mageregionen, så om ein ser meir nøkternt på det, var det fælt lite å jamra over. Men framleis, to generasjonar seinare, sit uhygga i meg frå alle dei båane og skjera som glefsa ilskt etter hurtigruta og meg før vi omsider bøygde av mot babord ved Bud og kunne ta sikte på maksvêr og Molde. Da var det tid for å gle seg til Stad.

Som cruisepassasjer på Atlanterhavet, Stillehavet og Panama-kanalen denne ettervinteren hadde eg ikkje bruk for stort anna enn solkrem, badebukse og høveleg med lesestoff, og det vart ikkje meir mosjon enn det ein får med seg på vandreturane mellom lugaren, boksalongen og det som buffeen hadde å by på. Cruisetrafikk har eit sterkt preg av fredeleg restaurantliv med høg rullatorfaktor, og skipsdokteren får god vedlikehaldstrening av den kunnskapen han eller ho måtte ha skaffa seg om geriatri. Det store fleirtalet av medpassasjerane våre var frå Storbritannia, og akkurat i dag, fredag 29. mars, skulle dei ha stengt døra til EU bak seg. Så det vart mykje snakk om brexit. I staden fekk statsminister Theresa May eit slag – om ikkje fire eller seks – i andletet ute på sitt eige politiske Hustadvika, og så vert det ein annan sluttpakke på eit anna sluttidspunkt. Truleg må ho ut av statsministerbustaden før sommaren melder seg. Det er ikkje alltid ein skal søkja levebrødet i politikken om det er rettferd og ros for seg sjølv ein er ute etter.

Det tok tid før koffertane våre vart tomme; utpakking og nybakt verdshistorie går dårleg saman.

Om noko skulle vera føreseieleg, er det eit cruise med turistskip. Men det er alltid lurt å ha dei moglege innslaga utafor programmet i bakhovudet. Vi vart ikkje utsette for noko verre enn ein kabel som sette den eine propellakslingen ut av drift, timeplanen rauk, og fleire av hamnene måtte vi sløyfa.

Ting går ikkje alltid som dei skal, anten ein er statsminister, cruisebåtkaptein eller ein latsabb av ein båtturist. Og dermed vert det for oss som for vår poetiske yrkesbror Herbjørn Sørebø, som alt i førre hundreåret lærte oss at alle reiser kan verta ein lang omveg heim, helikopter eller ikkje.

Per Egil Hegge

Ting går ikkje alltid som dei skal, anten ein er statsminister, cruisebåtkaptein eller ein latsabb av ein båtturist.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Foto: Majid Asgaripour / Reuters / NTB

KommentarSamfunn

Knivbyte i Midtausten

Med det iranske missilåtaket mot Israel hevar Iran kniven direkte mot Israel.

Cecilie Hellestveit
Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Foto: Majid Asgaripour / Reuters / NTB

KommentarSamfunn

Knivbyte i Midtausten

Med det iranske missilåtaket mot Israel hevar Iran kniven direkte mot Israel.

Cecilie Hellestveit
Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Alle foto: Håvard Rem

UtanriksSamfunn
Håvard Rem

Det blonde reservatet

PALM BEACH: Krig og folkevandring verkar inn på alle vestlege val. Eit amerikansk presidentval kan verka andre vegen òg.

Lewis Lapham på Lapham’s Quarterly-kontoret ved Union Square på Manhattan.

Lewis Lapham på Lapham’s Quarterly-kontoret ved Union Square på Manhattan.

UtanriksSamfunn
Ida Lødemel Tvedt

Ein lang marsj mot idiotveldet

NEW YORK: Sett frå minnestunda for Lewis Lapham ser den politiske dagsordenen i USA mindre ny ut.

VINNAREN: På søndag vart Herbert Kickls Fridomsparti (FPÖ) for første gongen største parti i det austerrikske parlamentsvalet. Får partiet makt, vil dei jobbe for å oppheve sanksjonar mot Russland.

VINNAREN: På søndag vart Herbert Kickls Fridomsparti (FPÖ) for første gongen største parti i det austerrikske parlamentsvalet. Får partiet makt, vil dei jobbe for å oppheve sanksjonar mot Russland.

Foto: Lisa Leutner / Reuters/ NTB

KommentarSamfunn
Sigurd Arnekleiv Bækkelund

Politikk i grenseland

Austerrikarane ser på seg sjølv som ein fredsnasjon. Likevel røystar ein tredel på prorussiske høgrepopulistar.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB

ØkonomiSamfunn

Pengegaloppen i ferjetoppen

Det står ei Norled-ferje her og ei Torghatten-ferje der – innstilte. Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.

Marita Liabø
Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB

ØkonomiSamfunn

Pengegaloppen i ferjetoppen

Det står ei Norled-ferje her og ei Torghatten-ferje der – innstilte. Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.

Marita Liabø

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis