Vill einhyrningsgalopp-pop
Mörmaids eksperimentelle elektropop møyrbankar øyra til sjela blir øm, og godt gjer det.
Pop
Mörmaid
Pearlescent Dark
Beat Palace Records
Videoen til norske Mörmaids «Wet Summer» har gjort suksess på nett i sumar, og dei sukkersøtt skrekkinngytande, fysisk umogelege scenene – laga med eit par tusen foto og AI-verktøy – er ein treffande illustrasjon av det tvitydige uttrykket hennar.
Albumet Pearlescent Dark startar med ein cover av jazzsongen «Sea Lady», og den skildrande lyrikken set stemninga for den dramatiske musikalske reisa som følgjer. Her blir vi tekne med inn på eit Ondskapens hotell der madrassane er laga av sukkerspinn og den blå operadivaa i Det femteelement og Julee Cruise seglar mellom etasjane i feil rekkjefølgje i ein ekspansiv elevator på eit horisontlaust blodrosa hav av kjøtsmoothie dryssa med syntetisk jordbærstrø.
Songen «Wet Summer» blir driven av hurtige neurofunk-trommer og virvlande modulerte stemmekutt medan svevande hypnotisk vokal svever over eit industriområde i ei eklektisk øydemark. Den maskinelle rytmeseksjonen, nærast dubstep-aktig i si usjenerte framferd på «I’m Trying», «Bury All» og «House», er saumlaust blanda med organiske grunnsamplingar som nektar å la seg definere – denging på eit karosseri, klapp på kinnet, einhyrningar i vill gallopp i sjokolademjølkeglaset?
I «Baby» blir spretten elektropop til ei sprø bassblautkake av synthcembalo- og all slags streng- og strykarbass til ein symfonisk ekstremmetal-Twin Peaks-kjenningsmelodi, før den luftige vokalen på «Toomuchalready» skyt opp mot himmelkvelvingen – med sakrale tv-spel-chiptunes som drivstoff – for å syngje ein syrgjesong over cyberpunk-dystopien vi lever i.
«Go insane successful one», syng Mörmaid på «Manicfest». Eg må nok diverre melde at Pearlescent Dark er ein kunstnarisk suksess.
Rasmus Hungnes
er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Pop
Mörmaid
Pearlescent Dark
Beat Palace Records
Videoen til norske Mörmaids «Wet Summer» har gjort suksess på nett i sumar, og dei sukkersøtt skrekkinngytande, fysisk umogelege scenene – laga med eit par tusen foto og AI-verktøy – er ein treffande illustrasjon av det tvitydige uttrykket hennar.
Albumet Pearlescent Dark startar med ein cover av jazzsongen «Sea Lady», og den skildrande lyrikken set stemninga for den dramatiske musikalske reisa som følgjer. Her blir vi tekne med inn på eit Ondskapens hotell der madrassane er laga av sukkerspinn og den blå operadivaa i Det femteelement og Julee Cruise seglar mellom etasjane i feil rekkjefølgje i ein ekspansiv elevator på eit horisontlaust blodrosa hav av kjøtsmoothie dryssa med syntetisk jordbærstrø.
Songen «Wet Summer» blir driven av hurtige neurofunk-trommer og virvlande modulerte stemmekutt medan svevande hypnotisk vokal svever over eit industriområde i ei eklektisk øydemark. Den maskinelle rytmeseksjonen, nærast dubstep-aktig i si usjenerte framferd på «I’m Trying», «Bury All» og «House», er saumlaust blanda med organiske grunnsamplingar som nektar å la seg definere – denging på eit karosseri, klapp på kinnet, einhyrningar i vill gallopp i sjokolademjølkeglaset?
I «Baby» blir spretten elektropop til ei sprø bassblautkake av synthcembalo- og all slags streng- og strykarbass til ein symfonisk ekstremmetal-Twin Peaks-kjenningsmelodi, før den luftige vokalen på «Toomuchalready» skyt opp mot himmelkvelvingen – med sakrale tv-spel-chiptunes som drivstoff – for å syngje ein syrgjesong over cyberpunk-dystopien vi lever i.
«Go insane successful one», syng Mörmaid på «Manicfest». Eg må nok diverre melde at Pearlescent Dark er ein kunstnarisk suksess.
Rasmus Hungnes
er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Festivalsommaren
Korleis klappar eg med ein øl i eine handa?
Terje Lie (t.v.) etter å ha vunne eit av sine mange NM-gull, saman med makkeren Nils Kåre Kvangraven.
Foto: Norsk bridgeforbund
Frå Bridgeverda: Berre det beste
Fekk ikkje plass til alt
– Det er ikkje vår oppgåve å drive med polemikk. Vi har levert eit fagleg arbeid, seier kommunikasjonsdirektør Ola Anders Skauby i Sokkeldirekoratet.
Hjortelusflugene er spesialiserte parasittar som føder levande ungar og lever heile det vaksne livet nede i pelsen til elg, hjort og rådyr.
Foto via Wikimedia Commons
Svermingstid for hjortelusfluga
Göran Fristorp døydde 3. september. Han vart 76 år gammal.
Foto: Sara Johannessen Meek / NTB