Utan skarp brodd
Min venn fascisten er meir underhaldande enn bitande.
Det Vestnorske Teateret (tidlegare Hordaland Teater):
Klas Abrahamsson og Erik Gedeon:
Min venn fascisten
Omsett av Finn Tokvam
Regi: Arvid Ones
Scenografi: Tormod
Lindgren
Kostyme: Unni Bang
Andersen
Koreografi: Hilde Sol Erdal
Det er ikkje lett å vite korleis ein skal vurdere denne musikalen. At han er satirisk, er openbert; spørsmålet blir snarare kor mange lag satiren har.
Nokre venepar er samla til sommarfest med god mat og mykje drykk. Etter raskt å ha gjort unna det obligatoriske, medrekna kor flautt det er å vere middelklasse i eitt og alt, kjem dei inn på politikk. Her står frontane mot kvarandre, men merkeleg politisk korrekte på begge sider.
Temperaturen stig, men festen blir brått avbroten av eit skot. Inn kjem Fridolf (Lars Lillo-Stenberg) i bestefarens naziuniform og med nazieffektar, venleg og heilt uvitande om kva nazismen stod – og står – for. Ei oppgåve skodespelardebutanten taklar perfekt. Så følgjer eit politisk spel med og – til slutt – mot denne naive idealisten.
Musikken er ein serie feelgoodlåtar av det heilt konvensjonelle slaget, der ikkje alle songane verkar like relevante, tolka av folk med gode røyster, men stundom med litt for sterkt trykk. Bak seg har dei eit solid tremannsorkester.
Stykket teiknar eit nokså presist bilete av den overflatiske tida vår, med mykje halvkunnskap og lett oppgulpberre argument. Stundom får eg ei kjensle av at nokre av dei politiske utsegnene er så korrekte og sløve at dei kunne vore henta ut av ein NOU-rapport. Men det er kanskje ein del av satiren?
Alt i alt er framsyninga meir underhaldande enn bitande for ei middelklasse som er vane med at det sjokkerande fort blir til underhaldning og kommers.
Jan H. Landro
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Det Vestnorske Teateret (tidlegare Hordaland Teater):
Klas Abrahamsson og Erik Gedeon:
Min venn fascisten
Omsett av Finn Tokvam
Regi: Arvid Ones
Scenografi: Tormod
Lindgren
Kostyme: Unni Bang
Andersen
Koreografi: Hilde Sol Erdal
Det er ikkje lett å vite korleis ein skal vurdere denne musikalen. At han er satirisk, er openbert; spørsmålet blir snarare kor mange lag satiren har.
Nokre venepar er samla til sommarfest med god mat og mykje drykk. Etter raskt å ha gjort unna det obligatoriske, medrekna kor flautt det er å vere middelklasse i eitt og alt, kjem dei inn på politikk. Her står frontane mot kvarandre, men merkeleg politisk korrekte på begge sider.
Temperaturen stig, men festen blir brått avbroten av eit skot. Inn kjem Fridolf (Lars Lillo-Stenberg) i bestefarens naziuniform og med nazieffektar, venleg og heilt uvitande om kva nazismen stod – og står – for. Ei oppgåve skodespelardebutanten taklar perfekt. Så følgjer eit politisk spel med og – til slutt – mot denne naive idealisten.
Musikken er ein serie feelgoodlåtar av det heilt konvensjonelle slaget, der ikkje alle songane verkar like relevante, tolka av folk med gode røyster, men stundom med litt for sterkt trykk. Bak seg har dei eit solid tremannsorkester.
Stykket teiknar eit nokså presist bilete av den overflatiske tida vår, med mykje halvkunnskap og lett oppgulpberre argument. Stundom får eg ei kjensle av at nokre av dei politiske utsegnene er så korrekte og sløve at dei kunne vore henta ut av ein NOU-rapport. Men det er kanskje ein del av satiren?
Alt i alt er framsyninga meir underhaldande enn bitande for ei middelklasse som er vane med at det sjokkerande fort blir til underhaldning og kommers.
Jan H. Landro
Fleire artiklar
Foto: Seth Wenig / AP / NTB
Eit teikn på frustrasjon
Korkje Trump eller Biden har i røynda full kontroll på auke og fall i inflasjon eller kriminalitet.
Else Hagen: «Familie» (1950), olje på lerret. Rolf E. Stenersens samling / Munchmuseet.
Etterlysing og turné
Else Hagen er i dag eit ukjent namn for mange, men det er i endring.
Anders Folkestad og Torbjørn Ryssevik meiner det er nødvendig å styrke den vidaregåande skulen si studieførebuande rolle.
Gorm Kallestad / NTB
Studieopptak og skulifisering
Statsråden gjer rett i å avvise opptaksprøver som hovudveg til høgare utdanning.
Stig Amdam og Ragnhild Gudbrandsen spelar hovudrollene i stykket av August Strindberg.
Foto: Magnus Skrede / Den Nationale Scene
Krigen mellom kjønna
Dødsdansen er eit ekteskapsdrama der komikken får for stor plass, men spelestilane utfordrar kvarandre på interessant vis.
Nana rise-Lynum er redaktør i Norsk Barneblad.
Foto: Per Anders Todal
Å gi barn det dei ikkje veit at dei vil ha
Norsk Barneblad vart skipa i 1887 og har kome ut kvart år sidan. Sist helg fekk Nana Rise-Lynum Målprisen frå Noregs Mållag for innsatsen som redaktør.