Utan skarp brodd
Min venn fascisten er meir underhaldande enn bitande.
Det Vestnorske Teateret (tidlegare Hordaland Teater):
Klas Abrahamsson og Erik Gedeon:
Min venn fascisten
Omsett av Finn Tokvam
Regi: Arvid Ones
Scenografi: Tormod
Lindgren
Kostyme: Unni Bang
Andersen
Koreografi: Hilde Sol Erdal
Det er ikkje lett å vite korleis ein skal vurdere denne musikalen. At han er satirisk, er openbert; spørsmålet blir snarare kor mange lag satiren har.
Nokre venepar er samla til sommarfest med god mat og mykje drykk. Etter raskt å ha gjort unna det obligatoriske, medrekna kor flautt det er å vere middelklasse i eitt og alt, kjem dei inn på politikk. Her står frontane mot kvarandre, men merkeleg politisk korrekte på begge sider.
Temperaturen stig, men festen blir brått avbroten av eit skot. Inn kjem Fridolf (Lars Lillo-Stenberg) i bestefarens naziuniform og med nazieffektar, venleg og heilt uvitande om kva nazismen stod – og står – for. Ei oppgåve skodespelardebutanten taklar perfekt. Så følgjer eit politisk spel med og – til slutt – mot denne naive idealisten.
Musikken er ein serie feelgoodlåtar av det heilt konvensjonelle slaget, der ikkje alle songane verkar like relevante, tolka av folk med gode røyster, men stundom med litt for sterkt trykk. Bak seg har dei eit solid tremannsorkester.
Stykket teiknar eit nokså presist bilete av den overflatiske tida vår, med mykje halvkunnskap og lett oppgulpberre argument. Stundom får eg ei kjensle av at nokre av dei politiske utsegnene er så korrekte og sløve at dei kunne vore henta ut av ein NOU-rapport. Men det er kanskje ein del av satiren?
Alt i alt er framsyninga meir underhaldande enn bitande for ei middelklasse som er vane med at det sjokkerande fort blir til underhaldning og kommers.
Jan H. Landro
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Det Vestnorske Teateret (tidlegare Hordaland Teater):
Klas Abrahamsson og Erik Gedeon:
Min venn fascisten
Omsett av Finn Tokvam
Regi: Arvid Ones
Scenografi: Tormod
Lindgren
Kostyme: Unni Bang
Andersen
Koreografi: Hilde Sol Erdal
Det er ikkje lett å vite korleis ein skal vurdere denne musikalen. At han er satirisk, er openbert; spørsmålet blir snarare kor mange lag satiren har.
Nokre venepar er samla til sommarfest med god mat og mykje drykk. Etter raskt å ha gjort unna det obligatoriske, medrekna kor flautt det er å vere middelklasse i eitt og alt, kjem dei inn på politikk. Her står frontane mot kvarandre, men merkeleg politisk korrekte på begge sider.
Temperaturen stig, men festen blir brått avbroten av eit skot. Inn kjem Fridolf (Lars Lillo-Stenberg) i bestefarens naziuniform og med nazieffektar, venleg og heilt uvitande om kva nazismen stod – og står – for. Ei oppgåve skodespelardebutanten taklar perfekt. Så følgjer eit politisk spel med og – til slutt – mot denne naive idealisten.
Musikken er ein serie feelgoodlåtar av det heilt konvensjonelle slaget, der ikkje alle songane verkar like relevante, tolka av folk med gode røyster, men stundom med litt for sterkt trykk. Bak seg har dei eit solid tremannsorkester.
Stykket teiknar eit nokså presist bilete av den overflatiske tida vår, med mykje halvkunnskap og lett oppgulpberre argument. Stundom får eg ei kjensle av at nokre av dei politiske utsegnene er så korrekte og sløve at dei kunne vore henta ut av ein NOU-rapport. Men det er kanskje ein del av satiren?
Alt i alt er framsyninga meir underhaldande enn bitande for ei middelklasse som er vane med at det sjokkerande fort blir til underhaldning og kommers.
Jan H. Landro
Fleire artiklar
Kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun (Ap) la nyleg fram ei stortingsmelding for 5. til 10. trinn i grunnskulen. Der opnar ho for eit ordskifte om språkfaga i ungdomsskulen.
Foto: Lise Åserud / NTB
Språkfag i spel
Kunnskapsministeren vil gje fleire elevar høve til å velje arbeidslivsfag. Lærarar åtvarar mot å la det gå på kostnad av språkopplæringa.
Joaquin Phoenix spelar hovudrolla som Joker.
Foto: Warner Bros. Discovery
Dyster dobbeldose
Denne runden med Jokeren ber det same mørket med nye tonar.
I hamnebassenget om lag her lét Dia í Geil seg døype grytidleg ein kald oktobersøndag for snart 150 år sidan. Det var starten på vekkinga som gjorde Brø¿rasamkoman til eit livskraftig samfunn som framleis styrer mykje på Færøyane.
Alle foto: Hallgeir Opedal
Om Gud og lausriving
Siste dag i oktober i 1880 lét Dia í Geil seg døype i hamnebassenget i Tórshavn, og etter det skulle Færøyane aldri bli det same.
VINNAREN: På søndag vart Herbert Kickls Fridomsparti (FPÖ) for første gongen største parti i det austerrikske parlamentsvalet. Får partiet makt, vil dei jobbe for å oppheve sanksjonar mot Russland.
Foto: Lisa Leutner / Reuters/ NTB
Politikk i grenseland
Austerrikarane ser på seg sjølv som ein fredsnasjon. Likevel røystar ein tredel på prorussiske høgrepopulistar.
Lewis Lapham på Lapham’s Quarterly-kontoret ved Union Square på Manhattan.
Ein lang marsj mot idiotveldet
NEW YORK: Sett frå minnestunda for Lewis Lapham ser den politiske dagsordenen i USA mindre ny ut.