JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Ut på vegen
som seg sjølv

Liv Ullmann og Tom Remlov byr på slentrande moro og alvor om livet hennar.

BERGEN INTERNASJONALE FILMFESTIVAL

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Liv Ullmann vert intervjua av Tom Remlov på scena.

Liv Ullmann vert intervjua av Tom Remlov på scena.

Foto: Heiko Junge / NTB scanpix

Liv Ullmann vert intervjua av Tom Remlov på scena.

Liv Ullmann vert intervjua av Tom Remlov på scena.

Foto: Heiko Junge / NTB scanpix

2706
20191004
2706
20191004

Riksteatret/ Nationaltheatret:

Av og med Liv Ullmann og Tom Remlov:

LIV. Et møte med Liv Ullmann

Regi: Bentein Baardson
Konseptutviklar og regiassistent: Einar Bjørge
Scenografi: Nora Furuholmen

Fenomenet Liv Ullmann er eit av dei merkelegaste og kan hende òg mest typiske norskdomsfenomena vi har. Blant verdskjente norske kvinner er ho like vidgjeten som Kirsten Flagstad og Sonja Henie, og i motsetning til dei hine er ho fullt ut nolevande. Det kan synest som vi i Noreg aldri heilt har fatta formatet hennar. (Men det er det nok mange nordmenn som ikkje har skjøna med omsyn til Ibsen heller.)

Liv og karriere

Som mange andre aldrande teater- og filmstjerner har ho fleire gonger sagt at no skal ho ikkje opptre meir. Det løftet har ho heldigvis ikkje halde. Og det skal ho ha, ho har alltid vore flink til å kome heimom for roller i Noreg, sjølv i dei heitaste Broadway- og Hollywood-åra. Det ho har kome heim for denne gongen, er eit regissert talkshow, der ho, intervjua av riksteatersjef Tom Remlov, fortel om livet sitt og karrieren sin. Frå talrike TV-program, og eit par sjølvbiografiar, veit vi at ho er ein god forteljar. Ho fornektar seg ikkje denne gongen heller. Både dei anekdotiske detaljane om regissørar, skodespelarar og andre ho har møtt, dei sterke opplevingane som har prega henne i humanitært arbeid verda over, og dei små glimta av erkjenningar om det å vere dotter, partner og mor midt i ein kvervelvind av ein karriere, alt leverer ho med den velkjende varmen og den sjølvironiske humoren ho har stadfesta gjennom alle år.

Ekte

Det er likevel ikkje heilt lett å vite korleis ein skal vurdere denne hendinga som teaterframsyning. På same måte som den etablerte forma standup gir dette eit inntrykk av improvisert eingongshending, noko vi sjølvsagt veit det ikkje er. Dette er heilt klårt eit evenement halde under stålkontroll, trygt plassert innaNfor hovudpersonens eiga komfortsone. Det beste ein då kan seie om det som teater, er at det faktisk gir ei overtydande kjensle av nettopp improvisasjon. Mykje av magien i dette ligg naturleg nok i Ullmanns suverene evne til alltid å verke ekte, men fortenesta ligg i høgste grad òg hjå Tom Remlov, som aldri ein augneblink verkar mekanisk førebudd.

Framsyninga inneheld òg nokre små historiske videoglimt av Ullmann i Et dukkehjem og I Rememember Mama på Broadway. Og da er det ikkje fritt for at vi tenkjer: Skodespelaren Liv Ullmann er likevel aller best. Måtte ho berre framleis la seg freiste til nye oppgåver.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Riksteatret/ Nationaltheatret:

Av og med Liv Ullmann og Tom Remlov:

LIV. Et møte med Liv Ullmann

Regi: Bentein Baardson
Konseptutviklar og regiassistent: Einar Bjørge
Scenografi: Nora Furuholmen

Fenomenet Liv Ullmann er eit av dei merkelegaste og kan hende òg mest typiske norskdomsfenomena vi har. Blant verdskjente norske kvinner er ho like vidgjeten som Kirsten Flagstad og Sonja Henie, og i motsetning til dei hine er ho fullt ut nolevande. Det kan synest som vi i Noreg aldri heilt har fatta formatet hennar. (Men det er det nok mange nordmenn som ikkje har skjøna med omsyn til Ibsen heller.)

Liv og karriere

Som mange andre aldrande teater- og filmstjerner har ho fleire gonger sagt at no skal ho ikkje opptre meir. Det løftet har ho heldigvis ikkje halde. Og det skal ho ha, ho har alltid vore flink til å kome heimom for roller i Noreg, sjølv i dei heitaste Broadway- og Hollywood-åra. Det ho har kome heim for denne gongen, er eit regissert talkshow, der ho, intervjua av riksteatersjef Tom Remlov, fortel om livet sitt og karrieren sin. Frå talrike TV-program, og eit par sjølvbiografiar, veit vi at ho er ein god forteljar. Ho fornektar seg ikkje denne gongen heller. Både dei anekdotiske detaljane om regissørar, skodespelarar og andre ho har møtt, dei sterke opplevingane som har prega henne i humanitært arbeid verda over, og dei små glimta av erkjenningar om det å vere dotter, partner og mor midt i ein kvervelvind av ein karriere, alt leverer ho med den velkjende varmen og den sjølvironiske humoren ho har stadfesta gjennom alle år.

Ekte

Det er likevel ikkje heilt lett å vite korleis ein skal vurdere denne hendinga som teaterframsyning. På same måte som den etablerte forma standup gir dette eit inntrykk av improvisert eingongshending, noko vi sjølvsagt veit det ikkje er. Dette er heilt klårt eit evenement halde under stålkontroll, trygt plassert innaNfor hovudpersonens eiga komfortsone. Det beste ein då kan seie om det som teater, er at det faktisk gir ei overtydande kjensle av nettopp improvisasjon. Mykje av magien i dette ligg naturleg nok i Ullmanns suverene evne til alltid å verke ekte, men fortenesta ligg i høgste grad òg hjå Tom Remlov, som aldri ein augneblink verkar mekanisk førebudd.

Framsyninga inneheld òg nokre små historiske videoglimt av Ullmann i Et dukkehjem og I Rememember Mama på Broadway. Og da er det ikkje fritt for at vi tenkjer: Skodespelaren Liv Ullmann er likevel aller best. Måtte ho berre framleis la seg freiste til nye oppgåver.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Foto: Andreas Roksvåg

TeaterMeldingar

Syltynt

E16 Dødsvegen er ei framsyning som har lite å melde – og som melder det i over halvannan time.

Jan H. Landro
Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Foto: Andreas Roksvåg

TeaterMeldingar

Syltynt

E16 Dødsvegen er ei framsyning som har lite å melde – og som melder det i over halvannan time.

Jan H. Landro
Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Andrej Kurkov
Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis