Surrealistisk realisme
Trass i litt uklår innramming, er spel og innhald fengslande.
Unn Vibeke Hol som desperat mor er intenst velspelt.
Foto: Fin Serck Hanssen
Det Norske
Teatret, Scene 2:
Joël Pommerat:
Dette barnet
Omsett av Tove Bakke
Regi: Jon Tombre
Scenografi og kostyme:
Lawrence Malstaf
Komponist: Amund Sjølie Sveen
Det kan somme tider verke som om teateret i dag har fått ei vegring mot å framføre såkalla «normale» skodespel, med ei heilt vanleg sosialrealistisk handling og rollefigurar ein kan identifisere seg med. På sett og vis er det jo forståeleg, for vi lever i ei tid der filmen, og framfor alt TV-seriane på Netflix, langt på veg har stole den opphavlege oppgåva teateret hadde med å fortelje den enkle, direkte historia frå ein attkjenneleg kvardag. Teateret synest nok det må finne eit nytt uttrykk for å halde på merksemda.
Sterke historier
I ei framsyning som til dømes Dette barnet på Det Norske Teatret vert ein tydeleg mint på både moglegheitene og grensene når teateret gjerne vil fortelje, men samstundes vere teater og ikkje TV-serie. Teaterteksten Dette barnet av franske Joël Pommerat har fine og sterke historier i seg, men i ein distansert, surrealistisk regi kjem vi berre glimtvis inn til kjernen av det som skal forteljast.
Stykket byggjer delvis på intervju og rapportar frå eit pressa buområde i den franske byen Calvados. Det dreier seg først og fremst om foreldre og born-konfliktar, problema med å vere forelder og problema med å vere barn. Det er med andre ord ein tematikk dei aller fleste kan setje seg inn i. I eit scenerom dominert av kortribunar og store plasttrekk, der skodespelarane formar barneandlet i sand i isoporklisjéar og på eit vis er overvaka av eit omdreiande, droneaktig ljoselement, går dei fem medverkande inn og ut av ulike roller og ulike historier.
Forvirrar
Regissøren Jon Tombre har tydelegvis ønskt seg ei stemning av utforsking, ei kjensle av å vere på leit. Det fungerer til tider, men andre stunder gir det eit distansert metanivå til innhaldet som mest forvirrar. Sekvensen med den unge einslege mora som gjerne vil gje bort ungen sin til det vennlege homseparet i høgda over henne, kjem både sårt og vakkert fram til oss. Dei to mor og born-dialogane, med Unn Vibeke Hol som to ulike, desperate mødrer, er intenst velspelte og engasjerande, både av Hol, av Gard Skagestad som sonen og Ragnhild Meling Enoksen som dottera. Sekvensen på likhuset, derimot, der to kvinner skal identifisere eit lik som kan vere sonen til ein av dei, vert affektert og uinteressant grunna pikanteriet med å la menn spele kvinner. Å velje skodespelarar til roller utan omsyn til kjønn er svært på moten for tida, men det fungerer mest aldri dramatisk.
Dei alt nemnde Hol, Skagestad og Enoksen, pluss Espen Løvås og Kyrre Hellum, gjer alle fint skodespelararbeid. I eit meir tilforlateleg regilandskap kunne dei kan hende engasjert oss endå meir.
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Det Norske
Teatret, Scene 2:
Joël Pommerat:
Dette barnet
Omsett av Tove Bakke
Regi: Jon Tombre
Scenografi og kostyme:
Lawrence Malstaf
Komponist: Amund Sjølie Sveen
Det kan somme tider verke som om teateret i dag har fått ei vegring mot å framføre såkalla «normale» skodespel, med ei heilt vanleg sosialrealistisk handling og rollefigurar ein kan identifisere seg med. På sett og vis er det jo forståeleg, for vi lever i ei tid der filmen, og framfor alt TV-seriane på Netflix, langt på veg har stole den opphavlege oppgåva teateret hadde med å fortelje den enkle, direkte historia frå ein attkjenneleg kvardag. Teateret synest nok det må finne eit nytt uttrykk for å halde på merksemda.
Sterke historier
I ei framsyning som til dømes Dette barnet på Det Norske Teatret vert ein tydeleg mint på både moglegheitene og grensene når teateret gjerne vil fortelje, men samstundes vere teater og ikkje TV-serie. Teaterteksten Dette barnet av franske Joël Pommerat har fine og sterke historier i seg, men i ein distansert, surrealistisk regi kjem vi berre glimtvis inn til kjernen av det som skal forteljast.
Stykket byggjer delvis på intervju og rapportar frå eit pressa buområde i den franske byen Calvados. Det dreier seg først og fremst om foreldre og born-konfliktar, problema med å vere forelder og problema med å vere barn. Det er med andre ord ein tematikk dei aller fleste kan setje seg inn i. I eit scenerom dominert av kortribunar og store plasttrekk, der skodespelarane formar barneandlet i sand i isoporklisjéar og på eit vis er overvaka av eit omdreiande, droneaktig ljoselement, går dei fem medverkande inn og ut av ulike roller og ulike historier.
Forvirrar
Regissøren Jon Tombre har tydelegvis ønskt seg ei stemning av utforsking, ei kjensle av å vere på leit. Det fungerer til tider, men andre stunder gir det eit distansert metanivå til innhaldet som mest forvirrar. Sekvensen med den unge einslege mora som gjerne vil gje bort ungen sin til det vennlege homseparet i høgda over henne, kjem både sårt og vakkert fram til oss. Dei to mor og born-dialogane, med Unn Vibeke Hol som to ulike, desperate mødrer, er intenst velspelte og engasjerande, både av Hol, av Gard Skagestad som sonen og Ragnhild Meling Enoksen som dottera. Sekvensen på likhuset, derimot, der to kvinner skal identifisere eit lik som kan vere sonen til ein av dei, vert affektert og uinteressant grunna pikanteriet med å la menn spele kvinner. Å velje skodespelarar til roller utan omsyn til kjønn er svært på moten for tida, men det fungerer mest aldri dramatisk.
Dei alt nemnde Hol, Skagestad og Enoksen, pluss Espen Løvås og Kyrre Hellum, gjer alle fint skodespelararbeid. I eit meir tilforlateleg regilandskap kunne dei kan hende engasjert oss endå meir.
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Rosa rullar av gris – men om skinka er ekte eller ikkje, er ikkje godt å seie ut frå eit bilete.
Foto: Pxhere.com
Kokt skinke
Ikkje eingong «ekte» er det det ein gong var.
Gunnhild Øyehaug har skrive bøker i mange sjangrar etter diktdebuten i 1998. Ho er også lærar ved Skrivekunstakademiet i Hordaland.
Foto: Helge Skodvin
Bulletinar frå ein medviten romanperson
Gunnhild Øyehaug skriv friskt og morosamt om draum og røynd i metaland.
VINNAREN: På søndag vart Herbert Kickls Fridomsparti (FPÖ) for første gongen største parti i det austerrikske parlamentsvalet. Får partiet makt, vil dei jobbe for å oppheve sanksjonar mot Russland.
Foto: Lisa Leutner / Reuters/ NTB
Politikk i grenseland
Austerrikarane ser på seg sjølv som ein fredsnasjon. Likevel røystar ein tredel på prorussiske høgrepopulistar.
Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.
Alle foto: Håvard Rem
Det blonde reservatet
PALM BEACH: Krig og folkevandring verkar inn på alle vestlege val. Eit amerikansk presidentval kan verka andre vegen òg.
Joaquin Phoenix spelar hovudrolla som Joker.
Foto: Warner Bros. Discovery
Dyster dobbeldose
Denne runden med Jokeren ber det same mørket med nye tonar.