JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Stjernekamp à la dazumal

Hilde Louise Asbjørnsen er best som seg sjølv, men hyller idola sine med kjærleik.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Hilde Louise Asbjørnsen med inspirasjonskjelder på plakaten.

Hilde Louise Asbjørnsen med inspirasjonskjelder på plakaten.

Hilde Louise Asbjørnsen med inspirasjonskjelder på plakaten.

Hilde Louise Asbjørnsen med inspirasjonskjelder på plakaten.

2518
20210709
2518
20210709

Chat Noir:

Hilde Louise Asbjørnsen og Teodor Janson:

Stardust

Regi: Mattias Carlsson og Teodor Janson
Koreografi: Mattias Carlsson og Hilde Louise Asbjørnsen
Musikalske arrangement: Anders Aarum
Kostymedesign: Cårejånni Enderud

Einkvinneshowet som Hilde Louise Asbjørnsen no endeleg har fått premiere på, har hatt eit langt svangerskap, minst eit halvt år forseinka etter planen. Men det er ingenting som tyder på at det har tapt seg på å mognast.

Asbjørnsen er framleis 100 prosent på hogget, som songar, dansar og komikar. Det er nok lenge sidan norsk showbusiness har hatt ein så allsidig artist. Og det må kan hende ei slik som henne til for å lage ei showhyllest til store kvinnelege song- og skodespellegender frå fortida.

Breitt register

Truleg har ho, ja faktisk, eit breiare kunstnarleg register enn fleire av legendene ho fortel om. Men da er òg utfordringa å få synt oss kva som var det heilt spesielle med desse damene. Dei må ha hatt noko unemneleg.

Bessie Smith! Mae West! Marlene Dietrich! Josephine Baker! Billie Holliday! Edith Piaf! Marilyn Monroe! Og så vår eigen Bokken Lasson, da! Det er litt av ein gjeng.

Hilde Louise byrjar med å seie at desse artistane har ho elska i mange år, og at vi òg kjem til å gjere det før kvelden er omme. Den introduksjonen er ikkje heilt velplassert for dei av oss som er over vår første ungdom. Her er det trass alt ikkje snakk om lengst gløymde namn. Men lat gå, vi får absolutt vite eitkvart om dei som vi ikkje visste frå før.

Showet har preg av kulturhistorisk kåseri med innlagde song- og dansenummer, elegante opptrinn i raske kostymeskift med lekre kreasjonar. Når Hilde Louise fortel om desse damene, går ho berre skissevis inn i rollene som dei, og ho prøver ikkje å imitere songrøystene.

Som den eminente vokalisten ho er, er det sjølvsagt òg best at ho syng som seg sjølv. Hovudærendet hennar synest å vere å få fram at dette var menneske som stod på som uvêr til siste stopp, sjølv om mange av dei fekk eit altfor kort liv.

Innsiktsfullt

Det heile er innsiktsfullt og kjærleiksfullt formidla. Det einaste Asbjørnsen ikkje klarer å overbringe, er nett dette spesielle, det som gjorde at kvar og ei av desse vart så suverent stor. Og det spørst vel om det i det heile kan gjenskapast i ei slik form. Men som seg sjølv er Hilde Louise Asbjørnsen heilt klårt eineståande.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Chat Noir:

Hilde Louise Asbjørnsen og Teodor Janson:

Stardust

Regi: Mattias Carlsson og Teodor Janson
Koreografi: Mattias Carlsson og Hilde Louise Asbjørnsen
Musikalske arrangement: Anders Aarum
Kostymedesign: Cårejånni Enderud

Einkvinneshowet som Hilde Louise Asbjørnsen no endeleg har fått premiere på, har hatt eit langt svangerskap, minst eit halvt år forseinka etter planen. Men det er ingenting som tyder på at det har tapt seg på å mognast.

Asbjørnsen er framleis 100 prosent på hogget, som songar, dansar og komikar. Det er nok lenge sidan norsk showbusiness har hatt ein så allsidig artist. Og det må kan hende ei slik som henne til for å lage ei showhyllest til store kvinnelege song- og skodespellegender frå fortida.

Breitt register

Truleg har ho, ja faktisk, eit breiare kunstnarleg register enn fleire av legendene ho fortel om. Men da er òg utfordringa å få synt oss kva som var det heilt spesielle med desse damene. Dei må ha hatt noko unemneleg.

Bessie Smith! Mae West! Marlene Dietrich! Josephine Baker! Billie Holliday! Edith Piaf! Marilyn Monroe! Og så vår eigen Bokken Lasson, da! Det er litt av ein gjeng.

Hilde Louise byrjar med å seie at desse artistane har ho elska i mange år, og at vi òg kjem til å gjere det før kvelden er omme. Den introduksjonen er ikkje heilt velplassert for dei av oss som er over vår første ungdom. Her er det trass alt ikkje snakk om lengst gløymde namn. Men lat gå, vi får absolutt vite eitkvart om dei som vi ikkje visste frå før.

Showet har preg av kulturhistorisk kåseri med innlagde song- og dansenummer, elegante opptrinn i raske kostymeskift med lekre kreasjonar. Når Hilde Louise fortel om desse damene, går ho berre skissevis inn i rollene som dei, og ho prøver ikkje å imitere songrøystene.

Som den eminente vokalisten ho er, er det sjølvsagt òg best at ho syng som seg sjølv. Hovudærendet hennar synest å vere å få fram at dette var menneske som stod på som uvêr til siste stopp, sjølv om mange av dei fekk eit altfor kort liv.

Innsiktsfullt

Det heile er innsiktsfullt og kjærleiksfullt formidla. Det einaste Asbjørnsen ikkje klarer å overbringe, er nett dette spesielle, det som gjorde at kvar og ei av desse vart så suverent stor. Og det spørst vel om det i det heile kan gjenskapast i ei slik form. Men som seg sjølv er Hilde Louise Asbjørnsen heilt klårt eineståande.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Gravfølgjet for Mohammad Mahdi Ammar og Abbas Fadel Yassin, båe drepne av eksploderande personsøkjarar i Beirut. Ammar er son til ein framståande medlem av Hizbollah-rørsla.

Gravfølgjet for Mohammad Mahdi Ammar og Abbas Fadel Yassin, båe drepne av eksploderande personsøkjarar i Beirut. Ammar er son til ein framståande medlem av Hizbollah-rørsla.

Foto: Mohamed Azakir / Reuters / NTB

KommentarSidene 2-3

Krig med personsøkjarar i folkerettsleg gråsone

Kvelden før personsøkjaråtaket endra Israels krigskabinett målsetjingane med krigen i nord. Ei eskalering låg derfor i kjømda.

Cecilie Hellestveit
Gravfølgjet for Mohammad Mahdi Ammar og Abbas Fadel Yassin, båe drepne av eksploderande personsøkjarar i Beirut. Ammar er son til ein framståande medlem av Hizbollah-rørsla.

Gravfølgjet for Mohammad Mahdi Ammar og Abbas Fadel Yassin, båe drepne av eksploderande personsøkjarar i Beirut. Ammar er son til ein framståande medlem av Hizbollah-rørsla.

Foto: Mohamed Azakir / Reuters / NTB

KommentarSidene 2-3

Krig med personsøkjarar i folkerettsleg gråsone

Kvelden før personsøkjaråtaket endra Israels krigskabinett målsetjingane med krigen i nord. Ei eskalering låg derfor i kjømda.

Cecilie Hellestveit
Laila Goody, Maria Ómarsdóttir Austgulen, Trond Espen Seim og John Emil Jørgenrud i nachspielet frå helvete som stykket til Edward Albee blir kalla.

Laila Goody, Maria Ómarsdóttir Austgulen, Trond Espen Seim og John Emil Jørgenrud i nachspielet frå helvete som stykket til Edward Albee blir kalla.

Foto: Erika Hebbert

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Sterkt om livsløgn og overleving

Gode skodespelar­prestasjonar i intens kamp på liv og død.

Den nye statsministeren i Frankrike, Michel Barnier, blir klappa inn av den utgåande, Gabriel Attal, i ein seremoni på Hôtel Matignon i Paris 5. september.

Den nye statsministeren i Frankrike, Michel Barnier, blir klappa inn av den utgåande, Gabriel Attal, i ein seremoni på Hôtel Matignon i Paris 5. september.

Foto: Stephane De Sakutin / Reuters / NTB

KommentarSamfunn
Bjørn Kvalsvik Nicolaysen

Ny statsminister med gjeld, utan budsjett

No lyt alt skje raskt i fransk politikk for å avverje nye kriser.

Justis- og beredskapsminister Emilie Enger Mehl på veg til pressetreffet om motarbeiding av kriminalitet. Også statsminister Jonas Gahr Støre og finansminister Trygve Slagsvold Vedum deltok.

Justis- og beredskapsminister Emilie Enger Mehl på veg til pressetreffet om motarbeiding av kriminalitet. Også statsminister Jonas Gahr Støre og finansminister Trygve Slagsvold Vedum deltok.

Foto: Thomas Fure / NTB

Samfunn
Sofie May Rånes

– No ser me effekten av færre politifolk

Det er mykje regjeringa kunne gjort som dei ikkje har gjort. Me er ikkje imponerte, seier Helge André Njåstad (FrP).

Då nordmennene kom til Færøyane, eller Fårøyane, rundt 800 var «hagane fulle av sau, som irane hadde ale upp, bergi tekte med fugl, nøgdi med rekved til husbyggjing, fisk og kval utanfor døri og vetrar so milde at sau og hest levde ute», skreiv landsfaderen Jóannes Patursson i boka Frå Færøyane i 1925.  I dag er det om lag 70.000 sauer som går fritt ikring, også rundt Tórshavn.

Då nordmennene kom til Færøyane, eller Fårøyane, rundt 800 var «hagane fulle av sau, som irane hadde ale upp, bergi tekte med fugl, nøgdi med rekved til husbyggjing, fisk og kval utanfor døri og vetrar so milde at sau og hest levde ute», skreiv landsfaderen Jóannes Patursson i boka Frå Færøyane i 1925. I dag er det om lag 70.000 sauer som går fritt ikring, også rundt Tórshavn.

Alle foto: Hallgeir Opedal

ReportasjeFeature

Nytt frå vestfronten

Ute i Atlanterhavet ligg Færøyane som ein front mot lågtrykk, vestavêr og liberale haldningar.

Hallgeir Opedal
Då nordmennene kom til Færøyane, eller Fårøyane, rundt 800 var «hagane fulle av sau, som irane hadde ale upp, bergi tekte med fugl, nøgdi med rekved til husbyggjing, fisk og kval utanfor døri og vetrar so milde at sau og hest levde ute», skreiv landsfaderen Jóannes Patursson i boka Frå Færøyane i 1925.  I dag er det om lag 70.000 sauer som går fritt ikring, også rundt Tórshavn.

Då nordmennene kom til Færøyane, eller Fårøyane, rundt 800 var «hagane fulle av sau, som irane hadde ale upp, bergi tekte med fugl, nøgdi med rekved til husbyggjing, fisk og kval utanfor døri og vetrar so milde at sau og hest levde ute», skreiv landsfaderen Jóannes Patursson i boka Frå Færøyane i 1925. I dag er det om lag 70.000 sauer som går fritt ikring, også rundt Tórshavn.

Alle foto: Hallgeir Opedal

ReportasjeFeature

Nytt frå vestfronten

Ute i Atlanterhavet ligg Færøyane som ein front mot lågtrykk, vestavêr og liberale haldningar.

Hallgeir Opedal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis