JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Slampoetisk science fiction-show

Rå monologsyklus fascinerer trass i diskutabel dramatisk effekt.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Manusforfattaren Fredrik Høyer står òg på scena.

Manusforfattaren Fredrik Høyer står òg på scena.

Foto: Øyvind Eide

Manusforfattaren Fredrik Høyer står òg på scena.

Manusforfattaren Fredrik Høyer står òg på scena.

Foto: Øyvind Eide

2416
20220311
2416
20220311

Nationaltheatret

Fredrik Høyer:

Jordopphimlesang

Regi og co-manusforfattar: Mattis Herman Nyquist
Scenografi og lyddesign: Øyvind Wangensteen
Kostyme: Alva W. Brosten
Komponist og musikalsk
ansvarleg: Bendik Baksaas
Lysdesign: Lars Grieg Hermansen

Den unge forfattaren Fredrik Høyer har i fleire medium markert seg som ein både beisk og poetisk samtidskommentator. Han veit å setje fingeren på ting og problem som vedkjem det notidige kvardagsmennesket. Vi kjenner oss att i dei tragikomiske utsegnene hans, og det er ikkje så rart om tekstane hans dreg seg mot teaterscena. Han representerer dualismen med den smilande og den gråtande maska, slik teateret alltid har gjort.

Stykket Jordopphimlesang, som no endeleg har hatt premiere etter eit langt, koronapåverka svangerskap, er eigentleg ein syklus av monologar for seks skodespelarar. Dei framfører tekst og fortel sine historier kvar for seg, og einaste samhandlinga dei imellom, er skifte i korleis dei posisjonerer seg.

Slik sett vert dei òg som levande scenografielement for kvarandre. Scena er elles stor og tom, etter kvart utstyrt med flyttbare skjermbrett med blinkande lysrøyr. Kostyma er fantasy-orienterte, som i eit eventyr eller ein avart av Ringenes herre – eller noko slikt. Kroppsspråket til skodespelarane er til dels avstiva, marionettaktig og til dels hyperaktivt.

Det heile er stilsikkert og smakfullt gjennomført. Teknisk og visuelt er det heile tida verdig og flott teater. Men Høyers tekst handlar hovudsakleg om det moderne menneskets sjelelege einsemd og sosiale hjelpeløyse. Han lèt oss sjå vår kvardagslege desperasjon – og resignasjon – i kvitauget. I ljos av det kunne vi nok ønskt at stykket også hadde innehalde døme på menneska sine forsøk på kontakt og kommunikasjon. Når dei opptredande aldri kjem i dialog med kvarandre, vert denne desperasjonen mest til påstandar.

Likevel, skodespelarlaget Olav Waastad, Mariann Hole, Ole Johan Skjelbred, Helene Naustdal Bergsholm, Erland Bakker og Fredrik Høyer sjølv gjer alle kraftfulle, truverdige tolkingar i spennet mellom det realistiske og det surrealistiske. Og sjølv om mange av Høyers aforismar kan hende står seg endå betre ved lesing, stadfestar framsyninga ettertrykkjeleg at han har ein scenisk appell.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Nationaltheatret

Fredrik Høyer:

Jordopphimlesang

Regi og co-manusforfattar: Mattis Herman Nyquist
Scenografi og lyddesign: Øyvind Wangensteen
Kostyme: Alva W. Brosten
Komponist og musikalsk
ansvarleg: Bendik Baksaas
Lysdesign: Lars Grieg Hermansen

Den unge forfattaren Fredrik Høyer har i fleire medium markert seg som ein både beisk og poetisk samtidskommentator. Han veit å setje fingeren på ting og problem som vedkjem det notidige kvardagsmennesket. Vi kjenner oss att i dei tragikomiske utsegnene hans, og det er ikkje så rart om tekstane hans dreg seg mot teaterscena. Han representerer dualismen med den smilande og den gråtande maska, slik teateret alltid har gjort.

Stykket Jordopphimlesang, som no endeleg har hatt premiere etter eit langt, koronapåverka svangerskap, er eigentleg ein syklus av monologar for seks skodespelarar. Dei framfører tekst og fortel sine historier kvar for seg, og einaste samhandlinga dei imellom, er skifte i korleis dei posisjonerer seg.

Slik sett vert dei òg som levande scenografielement for kvarandre. Scena er elles stor og tom, etter kvart utstyrt med flyttbare skjermbrett med blinkande lysrøyr. Kostyma er fantasy-orienterte, som i eit eventyr eller ein avart av Ringenes herre – eller noko slikt. Kroppsspråket til skodespelarane er til dels avstiva, marionettaktig og til dels hyperaktivt.

Det heile er stilsikkert og smakfullt gjennomført. Teknisk og visuelt er det heile tida verdig og flott teater. Men Høyers tekst handlar hovudsakleg om det moderne menneskets sjelelege einsemd og sosiale hjelpeløyse. Han lèt oss sjå vår kvardagslege desperasjon – og resignasjon – i kvitauget. I ljos av det kunne vi nok ønskt at stykket også hadde innehalde døme på menneska sine forsøk på kontakt og kommunikasjon. Når dei opptredande aldri kjem i dialog med kvarandre, vert denne desperasjonen mest til påstandar.

Likevel, skodespelarlaget Olav Waastad, Mariann Hole, Ole Johan Skjelbred, Helene Naustdal Bergsholm, Erland Bakker og Fredrik Høyer sjølv gjer alle kraftfulle, truverdige tolkingar i spennet mellom det realistiske og det surrealistiske. Og sjølv om mange av Høyers aforismar kan hende står seg endå betre ved lesing, stadfestar framsyninga ettertrykkjeleg at han har ein scenisk appell.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kristin Vinje.

Kristin Vinje.

Foto: NOKUT

Ordskifte

Nokut alene kan ikke sjekke alle detaljer

Jeg har tillit til at de aller fleste studenter er redelige og gjør sitt eget arbeid på en skikkelig måte, skriv Kristin Vinje.

KristinVinje
Kristin Vinje.

Kristin Vinje.

Foto: NOKUT

Ordskifte

Nokut alene kan ikke sjekke alle detaljer

Jeg har tillit til at de aller fleste studenter er redelige og gjør sitt eget arbeid på en skikkelig måte, skriv Kristin Vinje.

KristinVinje
Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.

Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.

Foto: Erik Johansen / NTB

Ordskifte
PrebenAavitsland

Meir om seinfølgjer

Den årlege rapporten FHI har publisert, syner at dødeligheita blant personar under 40 år har vore nokså stabil sidan 2015.

Gukesh kan verta den klart yngste verdsmeisteren i historia. Carlsen var nesten fem år eldre då han vann kandidatturneringa og vart verdsmeister i 2013.

Gukesh kan verta den klart yngste verdsmeisteren i historia. Carlsen var nesten fem år eldre då han vann kandidatturneringa og vart verdsmeister i 2013.

Foto: Maria Jemeljanova / Fide

SjakkKunnskap
Atle Grønn

«Sjølv har eg heller aldri sett ein så mogen 17-åring, korkje på eller utanfor sjakkbrettet.»

Line Eldring har leidd utvalet som tilrår at Noreg både bør vidareføre og utvide samarbeidet med EU på nye område framover. Ho la nyleg fram utgreiinga «Norge og EØS: Utviklinger og erfaringer» for utanriksminister Espen Barth Eide.

Line Eldring har leidd utvalet som tilrår at Noreg både bør vidareføre og utvide samarbeidet med EU på nye område framover. Ho la nyleg fram utgreiinga «Norge og EØS: Utviklinger og erfaringer» for utanriksminister Espen Barth Eide.

Foto: Terje Pedersen / NTB

PolitikkSamfunn
Eva Aalberg Undheim

Veksande fjernstyre

Tilknytinga vår til EU veks og veks, både gjennom EØS-avtalen og utanfor, ifølgje ei ny utgreiing. Og det er få som kjenner heilskapen.

Forfattar Karin Haugane arbeider også som omsetjar.

Forfattar Karin Haugane arbeider også som omsetjar.

Foto: Catharina Caprino

BokMeldingar

Draum og traume

Karin Haugane skriv dikt med ein særeigen mytisk og forheksande dåm over seg.

Sindre Ekrheim
Forfattar Karin Haugane arbeider også som omsetjar.

Forfattar Karin Haugane arbeider også som omsetjar.

Foto: Catharina Caprino

BokMeldingar

Draum og traume

Karin Haugane skriv dikt med ein særeigen mytisk og forheksande dåm over seg.

Sindre Ekrheim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis