JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Skrekkfilm og makaber komikk

Gruppa Susie Wang tek scenen med vill humor og uhygge.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Julie Solberg og Mona Solhaug spelar kvinner på keramikkurs.

Julie Solberg og Mona Solhaug spelar kvinner på keramikkurs.

Foto: Simen Ulvestad

Julie Solberg og Mona Solhaug spelar kvinner på keramikkurs.

Julie Solberg og Mona Solhaug spelar kvinner på keramikkurs.

Foto: Simen Ulvestad

2502
20220520
2502
20220520

Susie Wang / Nationaltheatret / Amfiscenen

Trine Falch:

The Look

Regi: Trine Falch
Scenografi: Bo Christer Wallström

Når ei sjølvstendig profilert teatergruppe inntek Nationaltheatret med sitt eige prosjekt, kan det slå båe vegar med omsyn til møte mellom teaterkulturar. I beste fall kan det gå riktig bra. Det gjer det denne gongen, med Trine Falch og gruppa Susie Wangs framsyning The Look.

Stykket har ikkje nett noka logisk, ibsensk handlingsframdrift, men det har klårt definerte rollefigurar, og vi misser aldri interessa og nyfikna for det som skal skje i neste augneblink, endå om vi ikkje alltid skjøner kvifor det skjer. Fascinerande og sceneteknisk imponerande er det likevel heile tida, og spelemessig vilt, sterkt og morosamt.

Realistisk start

Det heile startar realistisk nok: Åstaden er ein keramikkverkstad i Syden, der tre amerikanske kvinnelege turistar skal kome for å ta eit feriekurs i skulpturforming. Dei kjem òg, men først etter ein forunderleg handlingsprolog vi ikkje skal røpe. I ei personteikning og ein hendingsgang som stendig vekslar mellom det sannsynlege og det marerittaktig umoglege, får vi, på eit vis, om vi tolkar rett, ei spissa utforsking av magnetismen og antimagnetismen mellom det maskuline og det feminine. Korleis ser ei kvinne ein mann, og korleis ser ein mann ei kvinne? Slik sett er det rimeleg at det heile går føre seg i ein kunstnarverkstad.

Dei tre overkarikert feminine kvinnene (Mona Solhaug, Julie Solberg og Stine Fevik) krinsar med ei blanding av jenteknis og furiekraft rundt den absurde og groteske mannsskapnaden (Jan Sælid), medan den merkelege kommunikasjonen deira etter kvart får eit følgje av apokalyptiske naturkatastrofar. Dei filmklassiske referansane er tydelege, her er hint både til Lars von Triers dommedagsvisjonar og til Alfred Hitchcocks intense seigpiningsscenario. (No kjem det snart noko fælt, men kva tid? KVA TID??!!)

Grufullt og grotesk

Det som aller mest svingar tryllestaven over denne teaterhendinga, er at vi ler av det grufulle og det groteske, jo verre jo betre. Det gjer vi ikkje kvar dag, og ikkje av kva som helst. Vi lever trass alt i ei uroleg tid. Men sjølv ei pågåande skildring av noko grufullt kan ha eit sårbart alvor i underteksten. Og Susie Wang har det.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Susie Wang / Nationaltheatret / Amfiscenen

Trine Falch:

The Look

Regi: Trine Falch
Scenografi: Bo Christer Wallström

Når ei sjølvstendig profilert teatergruppe inntek Nationaltheatret med sitt eige prosjekt, kan det slå båe vegar med omsyn til møte mellom teaterkulturar. I beste fall kan det gå riktig bra. Det gjer det denne gongen, med Trine Falch og gruppa Susie Wangs framsyning The Look.

Stykket har ikkje nett noka logisk, ibsensk handlingsframdrift, men det har klårt definerte rollefigurar, og vi misser aldri interessa og nyfikna for det som skal skje i neste augneblink, endå om vi ikkje alltid skjøner kvifor det skjer. Fascinerande og sceneteknisk imponerande er det likevel heile tida, og spelemessig vilt, sterkt og morosamt.

Realistisk start

Det heile startar realistisk nok: Åstaden er ein keramikkverkstad i Syden, der tre amerikanske kvinnelege turistar skal kome for å ta eit feriekurs i skulpturforming. Dei kjem òg, men først etter ein forunderleg handlingsprolog vi ikkje skal røpe. I ei personteikning og ein hendingsgang som stendig vekslar mellom det sannsynlege og det marerittaktig umoglege, får vi, på eit vis, om vi tolkar rett, ei spissa utforsking av magnetismen og antimagnetismen mellom det maskuline og det feminine. Korleis ser ei kvinne ein mann, og korleis ser ein mann ei kvinne? Slik sett er det rimeleg at det heile går føre seg i ein kunstnarverkstad.

Dei tre overkarikert feminine kvinnene (Mona Solhaug, Julie Solberg og Stine Fevik) krinsar med ei blanding av jenteknis og furiekraft rundt den absurde og groteske mannsskapnaden (Jan Sælid), medan den merkelege kommunikasjonen deira etter kvart får eit følgje av apokalyptiske naturkatastrofar. Dei filmklassiske referansane er tydelege, her er hint både til Lars von Triers dommedagsvisjonar og til Alfred Hitchcocks intense seigpiningsscenario. (No kjem det snart noko fælt, men kva tid? KVA TID??!!)

Grufullt og grotesk

Det som aller mest svingar tryllestaven over denne teaterhendinga, er at vi ler av det grufulle og det groteske, jo verre jo betre. Det gjer vi ikkje kvar dag, og ikkje av kva som helst. Vi lever trass alt i ei uroleg tid. Men sjølv ei pågåande skildring av noko grufullt kan ha eit sårbart alvor i underteksten. Og Susie Wang har det.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Fascinerande og sceneteknisk imponerande er det, og spelemessig vilt, sterkt og morosamt.

Emneknaggar

Fleire artiklar

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

Foto: Alex Da Corte

MusikkMeldingar

Ditt første andedrag er eit skrik

På plata All Born Screaming vender St. Vincent tilbake til, og reindyrkar, det som for mange har definert det kunstnarlege uttrykket hennar.

Øyvind Vågnes
St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

Foto: Alex Da Corte

MusikkMeldingar

Ditt første andedrag er eit skrik

På plata All Born Screaming vender St. Vincent tilbake til, og reindyrkar, det som for mange har definert det kunstnarlege uttrykket hennar.

Øyvind Vågnes
Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.

Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.

Foto: Erik Johansen / NTB

Ordskifte
PrebenAavitsland

Meir om seinfølgjer

Den årlege rapporten FHI har publisert, syner at dødeligheita blant personar under 40 år har vore nokså stabil sidan 2015.

Gukesh kan verta den klart yngste verdsmeisteren i historia. Carlsen var nesten fem år eldre då han vann kandidatturneringa og vart verdsmeister i 2013.

Gukesh kan verta den klart yngste verdsmeisteren i historia. Carlsen var nesten fem år eldre då han vann kandidatturneringa og vart verdsmeister i 2013.

Foto: Maria Jemeljanova / Fide

SjakkKunnskap
Atle Grønn

«Sjølv har eg heller aldri sett ein så mogen 17-åring, korkje på eller utanfor sjakkbrettet.»

Line Eldring har leidd utvalet som tilrår at Noreg både bør vidareføre og utvide samarbeidet med EU på nye område framover. Ho la nyleg fram utgreiinga «Norge og EØS: Utviklinger og erfaringer» for utanriksminister Espen Barth Eide.

Line Eldring har leidd utvalet som tilrår at Noreg både bør vidareføre og utvide samarbeidet med EU på nye område framover. Ho la nyleg fram utgreiinga «Norge og EØS: Utviklinger og erfaringer» for utanriksminister Espen Barth Eide.

Foto: Terje Pedersen / NTB

PolitikkSamfunn
Eva Aalberg Undheim

Veksande fjernstyre

Tilknytinga vår til EU veks og veks, både gjennom EØS-avtalen og utanfor, ifølgje ei ny utgreiing. Og det er få som kjenner heilskapen.

Forfattar Karin Haugane arbeider også som omsetjar.

Forfattar Karin Haugane arbeider også som omsetjar.

Foto: Catharina Caprino

BokMeldingar

Draum og traume

Karin Haugane skriv dikt med ein særeigen mytisk og forheksande dåm over seg.

Sindre Ekrheim
Forfattar Karin Haugane arbeider også som omsetjar.

Forfattar Karin Haugane arbeider også som omsetjar.

Foto: Catharina Caprino

BokMeldingar

Draum og traume

Karin Haugane skriv dikt med ein særeigen mytisk og forheksande dåm over seg.

Sindre Ekrheim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis