JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Scener frå ei kjærleikshistorie

To unge byd på fin menneskeleg komedie i høgt tempo.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Axel Bøyum og Kamilla Grønli Hartvig i rollene som ein mann og ei kvinne i eit samliv.

Axel Bøyum og Kamilla Grønli Hartvig i rollene som ein mann og ei kvinne i eit samliv.

Foto: Erika Hebbert

Axel Bøyum og Kamilla Grønli Hartvig i rollene som ein mann og ei kvinne i eit samliv.

Axel Bøyum og Kamilla Grønli Hartvig i rollene som ein mann og ei kvinne i eit samliv.

Foto: Erika Hebbert

2328
20201009
2328
20201009

Riksteatret

Duncan Macmillan:

Pust

Omsett av Michael Evans
Regi: Marie Blokhus
Scenografi: Katja Ebbel
Frederiksen
Musikk: Ingrid Olava

Den tosame kjærleikskampen, sjølve samlivsreisa, er eit evig gjenvendande tema i all dramatisk kunst. Somme gonger synest vi kan hende det er det det alltid handlar om. Så kan vi andre gonger tenke: Vert det aldri nok av dette? Vert det ikkje ein vakker dag for mykje? Men grunnen til at det held fram, er enkel: Det er den reelle kvardagen vår det handlar om. Livet er jo sånn, for veldig mange av oss.

Verdssuksess

Britiske Duncan Macmillan har hatt verdssuksess med den dramatiske duetten Pust. Det er ein serie korte dialogar mellom ein mann og ei kvinne, der dei i forrykande tempo, med heile og halve setningar, til dels i munnen på kvarandre, kjemper seg gjennom å etablere eit forhold, planlegge barn, gjere det slutt, kome saman att, falle til ro, bli gamle saman og til sist skiljast ved at den eine døyr. Samtalene er sterkt gjenkjennelege. Dette er situasjonar vi har gjennomlevd, replikkar vi sjølv har sagt og høyrt.

Marie Blokhus har erobra ein sterk posisjon som skodespelar dei siste ti åra. Når ho no det siste året har byrja å regissere, ser vi kunstnarprofilen hennar endå klårare. Det heftige og uforferda direkte vi som regel ser når ho opptrer, ser vi òg i skodespelarane Axel Bøyum og Camilla Grønli Hartvig, som speler i Pust. Dei slåst og elskar med ein rytmisk eleganse, der sinnsstemningar går i berg-og-dalbane. Det er ein skodespelarteknisk perfeksjonisme som fort kunne gått mot det mekaniske, men vi vert tvert om rivne med.

Sigerssikkert

Vi sit der og vekselvis sympatiserer og irriterer oss, vi vert både gripne og provoserte. Og utan å karikere eller parodiere noko som helst av det menneskelege, er dette til sjuande og sist likevel ein komedie, sjølve livets eigen komedie.

Visuelt er det først og fremst fascinerande ljosverknader, og regnskurar over eit slags glitrande granittgolv, som set den tidlause bakgrunnen for stykket. Dei to skodespelarane får ikkje mykje å skjule seg bak. Men det treng dei heller ikkje. Eg spår ein sigerssikker turné for Riksteatret med denne produksjonen.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Riksteatret

Duncan Macmillan:

Pust

Omsett av Michael Evans
Regi: Marie Blokhus
Scenografi: Katja Ebbel
Frederiksen
Musikk: Ingrid Olava

Den tosame kjærleikskampen, sjølve samlivsreisa, er eit evig gjenvendande tema i all dramatisk kunst. Somme gonger synest vi kan hende det er det det alltid handlar om. Så kan vi andre gonger tenke: Vert det aldri nok av dette? Vert det ikkje ein vakker dag for mykje? Men grunnen til at det held fram, er enkel: Det er den reelle kvardagen vår det handlar om. Livet er jo sånn, for veldig mange av oss.

Verdssuksess

Britiske Duncan Macmillan har hatt verdssuksess med den dramatiske duetten Pust. Det er ein serie korte dialogar mellom ein mann og ei kvinne, der dei i forrykande tempo, med heile og halve setningar, til dels i munnen på kvarandre, kjemper seg gjennom å etablere eit forhold, planlegge barn, gjere det slutt, kome saman att, falle til ro, bli gamle saman og til sist skiljast ved at den eine døyr. Samtalene er sterkt gjenkjennelege. Dette er situasjonar vi har gjennomlevd, replikkar vi sjølv har sagt og høyrt.

Marie Blokhus har erobra ein sterk posisjon som skodespelar dei siste ti åra. Når ho no det siste året har byrja å regissere, ser vi kunstnarprofilen hennar endå klårare. Det heftige og uforferda direkte vi som regel ser når ho opptrer, ser vi òg i skodespelarane Axel Bøyum og Camilla Grønli Hartvig, som speler i Pust. Dei slåst og elskar med ein rytmisk eleganse, der sinnsstemningar går i berg-og-dalbane. Det er ein skodespelarteknisk perfeksjonisme som fort kunne gått mot det mekaniske, men vi vert tvert om rivne med.

Sigerssikkert

Vi sit der og vekselvis sympatiserer og irriterer oss, vi vert både gripne og provoserte. Og utan å karikere eller parodiere noko som helst av det menneskelege, er dette til sjuande og sist likevel ein komedie, sjølve livets eigen komedie.

Visuelt er det først og fremst fascinerande ljosverknader, og regnskurar over eit slags glitrande granittgolv, som set den tidlause bakgrunnen for stykket. Dei to skodespelarane får ikkje mykje å skjule seg bak. Men det treng dei heller ikkje. Eg spår ein sigerssikker turné for Riksteatret med denne produksjonen.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

I framgrunnen står skulpturen «Le Combattant» (1961) av Sonja Ferlov Mancoba, bronse.

I framgrunnen står skulpturen «Le Combattant» (1961) av Sonja Ferlov Mancoba, bronse.

KunstMeldingar

Tungvektar med oppsikts­vekkande manglar

Kunstsilo trona mot blå himmel i Kristiansand på opningsdagen, laurdag 11. mai 2024. Vegen frå idé til ferdig museum har vore lang og prega av konfliktar. Det står att å sjå kva Kunstsilo kan bety for fastbuande og tilreisande. Tangen-samlinga er kanskje verdas største samling av nordisk kunst frå 1900-talet, men er ho representativ for perioden, og er det så nøye?

Mona Louise Dysvik Mørk
I framgrunnen står skulpturen «Le Combattant» (1961) av Sonja Ferlov Mancoba, bronse.

I framgrunnen står skulpturen «Le Combattant» (1961) av Sonja Ferlov Mancoba, bronse.

KunstMeldingar

Tungvektar med oppsikts­vekkande manglar

Kunstsilo trona mot blå himmel i Kristiansand på opningsdagen, laurdag 11. mai 2024. Vegen frå idé til ferdig museum har vore lang og prega av konfliktar. Det står att å sjå kva Kunstsilo kan bety for fastbuande og tilreisande. Tangen-samlinga er kanskje verdas største samling av nordisk kunst frå 1900-talet, men er ho representativ for perioden, og er det så nøye?

Mona Louise Dysvik Mørk

Teikning: May Linn Clement

Ordskifte
Halvor Tjønn

Å forveksla aggressor med forsvarar

«Etter at Putin kom til makta hausten 1999, har Russland ført ei heil rad med krigar.»

Den nyfødde kalven.

Den nyfødde kalven.

Foto: Hilde Lussand Selheim

Samfunn
Svein Gjerdåker

Ei ny Ameline er fødd

Vårsøg – også kalla Tripso sidan ho var så skvetten som ung, spissa øyro for ingenting og trippa med beina inn og ut av fjøset – fekk ein ny kalv natt til 13. mai.

Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.

Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Brit Aksnes

Skrekkeleg skuffande

Likte du Nattevakten, kjem du ikkje til å elska Nattevakten: Demoner går i arv, dersom det var det du håpte på.

Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Foto: Stian Lysberg Solum / NTB

HelseSamfunn

Kven bør få tilbod om mammografi?

Norske kvinner får eit heilt anna råd enn svenske
og amerikanske.

Christiane Jordheim Larsen
Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Foto: Stian Lysberg Solum / NTB

HelseSamfunn

Kven bør få tilbod om mammografi?

Norske kvinner får eit heilt anna råd enn svenske
og amerikanske.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis