JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Poesi og musikk om einsam- og tosamlivet

Menneske, kjære menneske byr på minimalistisk teater, men spennande tekst og musikk.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Andrine Sæther, Erland Bakker, Liv B. Osa, Trond Espen Seim og Erlend Ropstad står på scenen i stykket.

Andrine Sæther, Erland Bakker, Liv B. Osa, Trond Espen Seim og Erlend Ropstad står på scenen i stykket.

Foto: Øyvind Eide

Andrine Sæther, Erland Bakker, Liv B. Osa, Trond Espen Seim og Erlend Ropstad står på scenen i stykket.

Andrine Sæther, Erland Bakker, Liv B. Osa, Trond Espen Seim og Erlend Ropstad står på scenen i stykket.

Foto: Øyvind Eide

2492
20200228
2492
20200228

Nationaltheatret, Amfiscenen

Haagensen / Ropstad:

Menneske,
kjære menneske

Dikt av Nils-Øivind Haagensen og songar av Erlend Ropstad
Refi, Dramatisering og scenografi: Anders T. Andersen

Forfattaren Nils-Øivind Haagensen og artisten Erlend Ropstad er to røyster i norsk kulturliv som båe har markert seg med eit både lettfatteleg og finurleg skråblikk på livet. Teatermannen Anders T. Andersen har sett eit slektskap mellom dei, og med Ropstad på scena, i vekselverknad med fire skodespelarar, har han skapt ei collageframsyning der dei to røystene kommuniserer frapperande godt. I realiteten er det berre direkte framføring av tekstar og songar, ingen etablerte karakterar, ingen klassiske teaterdialogar. Likevel er det liksom ein nærast elektrisk kontakt mellom utøvarane.

Dei fire som framfører tala tekst, Liv Bernhoft Osa, Trond Espen Seim, Erland Bakker og Andrine Sæther, maner gong på gong fram forte og brå situasjonar frå det gjenkjennelege dagleglivet, som i Haagensens glasklåre og ofte morosame symbolbruk treffer oss midt i blinken. Både når dei snakkar frontalt mot oss og når dei vender seg til kvarandre, ser vi brokkane av levd liv, der menneske møtest, blir nære kvarandre og sidan fjerne, og der ein gjerne gøymer seg bak klisjear for å late som om ein snakkar saman. Scenerommet er eigentleg berre eit svart konsertpodium, med fire svarte skinnstolar, eit piano, ein gitar og eit mikrofonstativ. Sånn sett er det berre personane sjølve som skaper eit teatralt bilete, i rørsler.

Songinnslaga til Erlend Ropstad, med hans eigne tekster og melodiar, har kan hende ein endå tydelegare desperasjon i seg i høve til resten, men han har på same vis som Haagensen det universelle og det kvardagslege ropet på erkjenning side om side. Viserocksjangeren han dyrkar, har òg eit enormt spekter av hardt trykk i den eine enden og varleg, lyrisk varme i den andre.

Multikunstnaren Anders T. Andersen har i vinter gitt oss både ein ny filmversjon av Vesaas’ Fuglane, ein ny sceneversjon av Hamsuns Sult og no ein teaterpresentasjon av kontemporær lyrikk og musikk. Om han har eit konkret kunstnarleg ærend, veit vi jo ikkje, men mykje kan tyde på at han er fengsla av spenningspunktet mellom det introverte og det kontaktsøkande, kan hende sjølve spenninga ved å våge å sleppe taket.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Nationaltheatret, Amfiscenen

Haagensen / Ropstad:

Menneske,
kjære menneske

Dikt av Nils-Øivind Haagensen og songar av Erlend Ropstad
Refi, Dramatisering og scenografi: Anders T. Andersen

Forfattaren Nils-Øivind Haagensen og artisten Erlend Ropstad er to røyster i norsk kulturliv som båe har markert seg med eit både lettfatteleg og finurleg skråblikk på livet. Teatermannen Anders T. Andersen har sett eit slektskap mellom dei, og med Ropstad på scena, i vekselverknad med fire skodespelarar, har han skapt ei collageframsyning der dei to røystene kommuniserer frapperande godt. I realiteten er det berre direkte framføring av tekstar og songar, ingen etablerte karakterar, ingen klassiske teaterdialogar. Likevel er det liksom ein nærast elektrisk kontakt mellom utøvarane.

Dei fire som framfører tala tekst, Liv Bernhoft Osa, Trond Espen Seim, Erland Bakker og Andrine Sæther, maner gong på gong fram forte og brå situasjonar frå det gjenkjennelege dagleglivet, som i Haagensens glasklåre og ofte morosame symbolbruk treffer oss midt i blinken. Både når dei snakkar frontalt mot oss og når dei vender seg til kvarandre, ser vi brokkane av levd liv, der menneske møtest, blir nære kvarandre og sidan fjerne, og der ein gjerne gøymer seg bak klisjear for å late som om ein snakkar saman. Scenerommet er eigentleg berre eit svart konsertpodium, med fire svarte skinnstolar, eit piano, ein gitar og eit mikrofonstativ. Sånn sett er det berre personane sjølve som skaper eit teatralt bilete, i rørsler.

Songinnslaga til Erlend Ropstad, med hans eigne tekster og melodiar, har kan hende ein endå tydelegare desperasjon i seg i høve til resten, men han har på same vis som Haagensen det universelle og det kvardagslege ropet på erkjenning side om side. Viserocksjangeren han dyrkar, har òg eit enormt spekter av hardt trykk i den eine enden og varleg, lyrisk varme i den andre.

Multikunstnaren Anders T. Andersen har i vinter gitt oss både ein ny filmversjon av Vesaas’ Fuglane, ein ny sceneversjon av Hamsuns Sult og no ein teaterpresentasjon av kontemporær lyrikk og musikk. Om han har eit konkret kunstnarleg ærend, veit vi jo ikkje, men mykje kan tyde på at han er fengsla av spenningspunktet mellom det introverte og det kontaktsøkande, kan hende sjølve spenninga ved å våge å sleppe taket.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Foto: National Archives, Maryland

Samfunn

Den uheldige sida av «ein velsigna invasjon»

REYKJAVÍK: På Island vart det registrert meir enn 800 kvinner som hadde kontakt med engelske eller amerikanske militære under krigen. Det var kontroversielt, og mange av kvinnene vart straffa på ulikt vis.

Ottar Fyllingsnes
Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Foto: National Archives, Maryland

Samfunn

Den uheldige sida av «ein velsigna invasjon»

REYKJAVÍK: På Island vart det registrert meir enn 800 kvinner som hadde kontakt med engelske eller amerikanske militære under krigen. Det var kontroversielt, og mange av kvinnene vart straffa på ulikt vis.

Ottar Fyllingsnes
Kjersti Halvorsen er psykolog og forfattar.

Kjersti Halvorsen er psykolog og forfattar.

Foto: Lina Hindrum

BokMeldingar
Ingvild Bræin

Fadesar og fasadar

Roboten blir til mens vi ror.

Det er naturleg å rykkja til når ein skjønar at laget ein spelar eller heiar på, rykkjer ned (jf. opprykk, nedrykk), skriv Kristin Fridtun. Her tek  Ranheims Mads Reginiussen til tårene etter nedrykk i eliteseriekampen i fotball mellom Rosenborg og Ranheim på Lerkendal Stadion (3-2).

Det er naturleg å rykkja til når ein skjønar at laget ein spelar eller heiar på, rykkjer ned (jf. opprykk, nedrykk), skriv Kristin Fridtun. Her tek Ranheims Mads Reginiussen til tårene etter nedrykk i eliteseriekampen i fotball mellom Rosenborg og Ranheim på Lerkendal Stadion (3-2).

Foto: Ole Martin Wold / NTB

Ord om språkKunnskap
Kristin Fridtun

I rykk og napp

Det er naturleg å rykkja til når ein skjønar at laget ein spelar eller heiar på, rykkjer ned.

Penélope Cruz i rolla som mor til Adriana eller Andrea, spelt av Luana Giuliani.

Penélope Cruz i rolla som mor til Adriana eller Andrea, spelt av Luana Giuliani.

Foto: Wildside

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Roma – ein lukka by

Filmmelding: Italiensk oppvekstdrama sveipt i 70-talet skildrar tronge kjønnsnormer og fridomstrong.

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen
Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis