JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

På sitt beste – fenomenalt!

Det nye stykket til Arne Lygre sprudlar av originalitet og ekte liv – fram til pause.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Med rokokkokostyme har regissør Johannes Holmen Dahl valt ei klassikarramme for framsyninga.

Med rokokkokostyme har regissør Johannes Holmen Dahl valt ei klassikarramme for framsyninga.

Foto: Pernille Sandberg

Med rokokkokostyme har regissør Johannes Holmen Dahl valt ei klassikarramme for framsyninga.

Med rokokkokostyme har regissør Johannes Holmen Dahl valt ei klassikarramme for framsyninga.

Foto: Pernille Sandberg

2720
20220218
2720
20220218

Det Norske Teatret

Arne Lygre:

Tid for glede

Regi: Johannes Holmen Dahl
Scenografi: Nia Damerell
Musikk og lyd: Alf Lund Gobolt
Koreografi: Kristin Helgebostad

Arne Lygre er ein av dei betydelegaste dramatikarane våre no. Internasjonalt pustar han Jon Fosse i nakken. Han eksperimenterer leikent med skodespelet som form, og han skriv tekster som kommuniserer direkte, morosamt og stundvis provoserande. Det er dramatikk med vitaminar.

Irrasjonell komedie

Johannes Holmen Dahl har jobba med Lygre-tekst før, og i oppsetjinga han no har signert på Det Norske Teatret ser vi kjemien mellom dramatikar og regissør frå første augneblink. Stykket er på eine sida eit heilt tradisjonelt drama om familiekonfliktar, noko faktisk dei fleste store drama i verdsdramatikken handlar om. Men samstundes er det ein slags sein-absurdistisk, irrasjonell komedie, der det logiske dansar munter tango med det ulogiske.

Dialogane mellom lett gjenkjennelege 2022-menneske vert spela ut med aktørar i parodiske rokokkokostyme. Dei rører seg i eit figurteaterliknande kroppsspråk og varierer replikkane frå det tørt sosialrealistiske til det høgdramatiske. Og vi som publikum følgjer dei, ler med dei, og av dei, og identifiserer oss med dei med éin gong.

Det vil seie: fram til pause. På merkeleg vis er det som lufta går litt ut av ballongen når skodespelarane, framleis i same irrasjonelle kostyme, spelar andre roller enn i førsteakta og går over i ein meir alminneleg spelestil. Da er det òg som ein kveler noko av det dobbeltkommuniserande i Lygres finurlege tekst.

Utnyttar potensialet

Det særskilt originale vi har elska til no, går over i meir motebundne teatereffektar, ting vi tykkjer vi har sett mange gonger før. Til dømes er ikkje kjønnsnøytral casting særleg originalt lenger. (Det er berre ei veke sidan vi såg det sist.)

Men når så mykje er sagt: Sjeldan har vi sett det magiske potensialet i hovudscena på Det Norske Teatret betre utnytta enn her. Det er elles ei scene som ofte kan verke for storvakse. Det store mørket dominert av ein stor lyssøyle, og den høge kvelvinga over det heile er hypnotisk effektfullt.

Kostyme og musikkbruk er storarta. Og skodespelarane: Jon Bleiklie Devik, Ane Dahl Torp, Oddgeir Thune, Kjersti Dalseide, Kyrre Hellum, Thea Lambrechts Vaulen, Preben Hodneland og Laila Goody meistrar alle glimrande den tvitydige kombinasjonen av realisme og ekspresjonistisk galenskap. Det vil som sagt seie, særleg fram til pausen. Kan hende er denne kombinasjonen noko vi burde øve oss på i kvardagen, vi andre òg.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Det Norske Teatret

Arne Lygre:

Tid for glede

Regi: Johannes Holmen Dahl
Scenografi: Nia Damerell
Musikk og lyd: Alf Lund Gobolt
Koreografi: Kristin Helgebostad

Arne Lygre er ein av dei betydelegaste dramatikarane våre no. Internasjonalt pustar han Jon Fosse i nakken. Han eksperimenterer leikent med skodespelet som form, og han skriv tekster som kommuniserer direkte, morosamt og stundvis provoserande. Det er dramatikk med vitaminar.

Irrasjonell komedie

Johannes Holmen Dahl har jobba med Lygre-tekst før, og i oppsetjinga han no har signert på Det Norske Teatret ser vi kjemien mellom dramatikar og regissør frå første augneblink. Stykket er på eine sida eit heilt tradisjonelt drama om familiekonfliktar, noko faktisk dei fleste store drama i verdsdramatikken handlar om. Men samstundes er det ein slags sein-absurdistisk, irrasjonell komedie, der det logiske dansar munter tango med det ulogiske.

Dialogane mellom lett gjenkjennelege 2022-menneske vert spela ut med aktørar i parodiske rokokkokostyme. Dei rører seg i eit figurteaterliknande kroppsspråk og varierer replikkane frå det tørt sosialrealistiske til det høgdramatiske. Og vi som publikum følgjer dei, ler med dei, og av dei, og identifiserer oss med dei med éin gong.

Det vil seie: fram til pause. På merkeleg vis er det som lufta går litt ut av ballongen når skodespelarane, framleis i same irrasjonelle kostyme, spelar andre roller enn i førsteakta og går over i ein meir alminneleg spelestil. Da er det òg som ein kveler noko av det dobbeltkommuniserande i Lygres finurlege tekst.

Utnyttar potensialet

Det særskilt originale vi har elska til no, går over i meir motebundne teatereffektar, ting vi tykkjer vi har sett mange gonger før. Til dømes er ikkje kjønnsnøytral casting særleg originalt lenger. (Det er berre ei veke sidan vi såg det sist.)

Men når så mykje er sagt: Sjeldan har vi sett det magiske potensialet i hovudscena på Det Norske Teatret betre utnytta enn her. Det er elles ei scene som ofte kan verke for storvakse. Det store mørket dominert av ein stor lyssøyle, og den høge kvelvinga over det heile er hypnotisk effektfullt.

Kostyme og musikkbruk er storarta. Og skodespelarane: Jon Bleiklie Devik, Ane Dahl Torp, Oddgeir Thune, Kjersti Dalseide, Kyrre Hellum, Thea Lambrechts Vaulen, Preben Hodneland og Laila Goody meistrar alle glimrande den tvitydige kombinasjonen av realisme og ekspresjonistisk galenskap. Det vil som sagt seie, særleg fram til pausen. Kan hende er denne kombinasjonen noko vi burde øve oss på i kvardagen, vi andre òg.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit
Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit
Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Foto via Wikimedia Commons

MusikkMeldingar
Sjur Haga Bringeland

Monumental pedal

Masaaki Suzukis frasering gjev rom for smertelege dissonansar.

Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.

Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.

Foto: Erik Johansen / NTB

Ordskifte
PrebenAavitsland

Meir om seinfølgjer

Den årlege rapporten FHI har publisert, syner at dødeligheita blant personar under 40 år har vore nokså stabil sidan 2015.

Gukesh kan verta den klart yngste verdsmeisteren i historia. Carlsen var nesten fem år eldre då han vann kandidatturneringa og vart verdsmeister i 2013.

Gukesh kan verta den klart yngste verdsmeisteren i historia. Carlsen var nesten fem år eldre då han vann kandidatturneringa og vart verdsmeister i 2013.

Foto: Maria Jemeljanova / Fide

SjakkKunnskap
Atle Grønn

«Sjølv har eg heller aldri sett ein så mogen 17-åring, korkje på eller utanfor sjakkbrettet.»

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

Foto: Alex Da Corte

MusikkMeldingar

Ditt første andedrag er eit skrik

På plata All Born Screaming vender St. Vincent tilbake til, og reindyrkar, det som for mange har definert det kunstnarlege uttrykket hennar.

Øyvind Vågnes
St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

Foto: Alex Da Corte

MusikkMeldingar

Ditt første andedrag er eit skrik

På plata All Born Screaming vender St. Vincent tilbake til, og reindyrkar, det som for mange har definert det kunstnarlege uttrykket hennar.

Øyvind Vågnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis