Mykje action, lite drama
Hyperaktiv Bjørneboe-dramatisering vantar ekte dramatisk effekt.
Oddgeir Thune og Eivin Nilsen Salthe i Bestialitetens historie på Det Norske Teatret.
Foto: Magnus Skrede
Det Norske
Teatret, Scene 2
Jens Bjørneboe:
Bestialitetens historie
Dramatisering og regi:
Ivica Buljan.
Omsett av Inger Johanne
Sæterbakk.
Scenografi: Aleksander Denic.
Komponist: Mitja Vrhovnic Smrekar.
Romantrilogien Bestialitetens historie blir gjerne rekna som hovudverket til Jens Bjørneboe. Ved 100-årsjubileet for fødselen til forfattaren synest det difor ikkje så unaturleg at ein prøver seg på ein sceneversjon. Det er midtbandet Kruttårnet den kroatiske regissøren Ivica Buljan har lagt hovudvekta på. Fiksjonen er eit galehus, den skakkøyrde verda i miniatyr, der vi mellom skildringar av perverterte og forstyrra menneske får dokumenterte rapportar om vald, valdtekter, mord og avrettingsmetodar gjennom tidene. Boka Kruttårnet er både eit skakande og eit originalt kunstverk. Men har det teatralt potensial? Vi er ikkje heilt overtydde.
Skodespelarane gyv på med profesjonell plastikk og musikalitet. Her finst heilt klårt gode augneblinkar, ikkje minst er Kyrre Hellums kvasiballett i berre undiken eit sårbart og flott høgdepunkt. Oddgeir Thune har ei velgjerande ro i hovudrolla. Musikken er bra. Men Bjørneboes tekst får her berre sjeldan den urolege, ubehagelege krafta som finst i boka. Det vert mest påståelege ord. Og når stykket er tre timar langt, vert det diverre langdrygt.
Bjørneboe skreiv faktisk fleire gode skodespel. Kunne ein ikkje heller heidra han med å setje opp eit av dei?
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Det Norske
Teatret, Scene 2
Jens Bjørneboe:
Bestialitetens historie
Dramatisering og regi:
Ivica Buljan.
Omsett av Inger Johanne
Sæterbakk.
Scenografi: Aleksander Denic.
Komponist: Mitja Vrhovnic Smrekar.
Romantrilogien Bestialitetens historie blir gjerne rekna som hovudverket til Jens Bjørneboe. Ved 100-årsjubileet for fødselen til forfattaren synest det difor ikkje så unaturleg at ein prøver seg på ein sceneversjon. Det er midtbandet Kruttårnet den kroatiske regissøren Ivica Buljan har lagt hovudvekta på. Fiksjonen er eit galehus, den skakkøyrde verda i miniatyr, der vi mellom skildringar av perverterte og forstyrra menneske får dokumenterte rapportar om vald, valdtekter, mord og avrettingsmetodar gjennom tidene. Boka Kruttårnet er både eit skakande og eit originalt kunstverk. Men har det teatralt potensial? Vi er ikkje heilt overtydde.
Skodespelarane gyv på med profesjonell plastikk og musikalitet. Her finst heilt klårt gode augneblinkar, ikkje minst er Kyrre Hellums kvasiballett i berre undiken eit sårbart og flott høgdepunkt. Oddgeir Thune har ei velgjerande ro i hovudrolla. Musikken er bra. Men Bjørneboes tekst får her berre sjeldan den urolege, ubehagelege krafta som finst i boka. Det vert mest påståelege ord. Og når stykket er tre timar langt, vert det diverre langdrygt.
Bjørneboe skreiv faktisk fleire gode skodespel. Kunne ein ikkje heller heidra han med å setje opp eit av dei?
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Mina Hadjian saman med Rune.
Foto: Norsk Filmdistribusjon
Von for verstingar
Dokumentaren til Kari Anne Moe er ei kjærleikserklæring til Mina Hadjian og fengselsfuglar.
Rapartist og skodespelar Benedicte Izabell Ekeland imponerer i monologen om Cassandra.
Foto: Stig Håvard Dirdal / Rogaland Teater
Ordflaum om meininga med livet
Måten rapartist Benedicte Izabell Ekeland framfører ein lang monolog på ei naken teaterscene på, er imponerande. Men kva snakkar ho om i nesten ein time?
L’arpa festante blei grunnlagt i München i 1983.
Foto: Günter Ludwig
Frankofil elan
L’arpa festante spelar best der det går fort.