JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Melding til alle Facebook-slavar

Sterkt, fysisk og overtydeleg teater om hyperaktuelt tema.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Framsyninga tek for seg korleis sosiale medium styrer oss.

Framsyninga tek for seg korleis sosiale medium styrer oss.

Foto: Jon-Petter Thorsen

Framsyninga tek for seg korleis sosiale medium styrer oss.

Framsyninga tek for seg korleis sosiale medium styrer oss.

Foto: Jon-Petter Thorsen

1642
20190405
1642
20190405

Kilden Teater, Intimsalen

Birgit Amalie Nilssen:

Lik og del

Regi: Birgit Amalie Nilssen
Koreografi: Ahmad Joudeh og Tomos Young
Scenografi: Ryall Burden
Kostymedesign: Berit Lågeide Griffin

Birgit Amalie Nilssen, avtroppande sjef for Kilden Teater i Kristiansand, går med dette litt for teksttunge stykket inn i eit av vår tids største trugsmål: sosiale medium og kor ufrie dei gjer oss. Då framsyninga opnar, sit fire personar i kvar sitt hjørne av scena med nasen ned i lesebrettet eller mobiltelefonen. Dei kommuniserer ikkje med kvarandre, dei ser ikkje anna enn det rektangulære brettet dei har framfor seg, kanskje har dei sokke ned i sine private ekkokammer.

Sidan blir det meir rørsle, også kraftfull dans, men så å seie ingen dialog, berre replikkar og sitat som tilsynelatande ikkje når dei andre på scena. Skodespelarane går inn i ulike roller, speler kjende og ukjende menneske som har røynsler med Facebook. Som Chamath Palihapitiya, tidlegare visepresident for forbrukarvekst hos Facebook, som no åtvarar mot det farlege våpenet dette er blitt. Ironien, som han sjølv peikar på, er at han må nytte Facebook for å nå fram med åtvaringane. Kvar elles kan han nå dei han vil nå?

Teksten er rik på slåande paradoks og speler på bibelske og andre motiv, med hyppige sitat og allusjonar. Men utan danseinnslaga og rørslene kunne dette lett blitt eit langdrygt føredrag. Det ville vore synd, for framsyninga er viktig og bør nå langt ut, ikkje minst til unge menneske.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er journalist og fast skribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Kilden Teater, Intimsalen

Birgit Amalie Nilssen:

Lik og del

Regi: Birgit Amalie Nilssen
Koreografi: Ahmad Joudeh og Tomos Young
Scenografi: Ryall Burden
Kostymedesign: Berit Lågeide Griffin

Birgit Amalie Nilssen, avtroppande sjef for Kilden Teater i Kristiansand, går med dette litt for teksttunge stykket inn i eit av vår tids største trugsmål: sosiale medium og kor ufrie dei gjer oss. Då framsyninga opnar, sit fire personar i kvar sitt hjørne av scena med nasen ned i lesebrettet eller mobiltelefonen. Dei kommuniserer ikkje med kvarandre, dei ser ikkje anna enn det rektangulære brettet dei har framfor seg, kanskje har dei sokke ned i sine private ekkokammer.

Sidan blir det meir rørsle, også kraftfull dans, men så å seie ingen dialog, berre replikkar og sitat som tilsynelatande ikkje når dei andre på scena. Skodespelarane går inn i ulike roller, speler kjende og ukjende menneske som har røynsler med Facebook. Som Chamath Palihapitiya, tidlegare visepresident for forbrukarvekst hos Facebook, som no åtvarar mot det farlege våpenet dette er blitt. Ironien, som han sjølv peikar på, er at han må nytte Facebook for å nå fram med åtvaringane. Kvar elles kan han nå dei han vil nå?

Teksten er rik på slåande paradoks og speler på bibelske og andre motiv, med hyppige sitat og allusjonar. Men utan danseinnslaga og rørslene kunne dette lett blitt eit langdrygt føredrag. Det ville vore synd, for framsyninga er viktig og bør nå langt ut, ikkje minst til unge menneske.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er journalist og fast skribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Brussel-buarar på Place de la Bourse, børsplassen i sentrum av byen, heidrar offer for islamistsjølvmordsbombarane på Zaventem-flyplassen og Maelbeek metrostasjon i mars 2016, der til saman 32 menneske miste livet.

Brussel-buarar på Place de la Bourse, børsplassen i sentrum av byen, heidrar offer for islamistsjølvmordsbombarane på Zaventem-flyplassen og Maelbeek metrostasjon i mars 2016, der til saman 32 menneske miste livet.

Foto: Peter Dejong / AP / NTB

Samfunn

Jihadismen lever

Tenåringar blir rekrutterte til terrororganisasjonar. Svenske kriminelle nettverk utfører aksjonar i Skandinavia for Iran. Nye konstellasjonar oppstår blant ekstremistiske grupper.

Ole JanLarsen
Brussel-buarar på Place de la Bourse, børsplassen i sentrum av byen, heidrar offer for islamistsjølvmordsbombarane på Zaventem-flyplassen og Maelbeek metrostasjon i mars 2016, der til saman 32 menneske miste livet.

Brussel-buarar på Place de la Bourse, børsplassen i sentrum av byen, heidrar offer for islamistsjølvmordsbombarane på Zaventem-flyplassen og Maelbeek metrostasjon i mars 2016, der til saman 32 menneske miste livet.

Foto: Peter Dejong / AP / NTB

Samfunn

Jihadismen lever

Tenåringar blir rekrutterte til terrororganisasjonar. Svenske kriminelle nettverk utfører aksjonar i Skandinavia for Iran. Nye konstellasjonar oppstår blant ekstremistiske grupper.

Ole JanLarsen
Stillinga i VM-kampen mellom Ding Liren og Gukesh var 4–4 etter 8 av 14 parti.

Stillinga i VM-kampen mellom Ding Liren og Gukesh var 4–4 etter 8 av 14 parti.

Foto: Eng Chin An / FIDE

SjakkKunnskap
Atle Grønn

Sjakken lever vidare som eit kuriosum og freak-show, noko som passar meg ganske bra i denne spalta, skriv Atle Grønn.

Når den ambisiøse kokken Almut (Florence Pugh) møter nyskilde Tobias (Andrew Garfield), endrar livet seg for alltid.

Når den ambisiøse kokken Almut (Florence Pugh) møter nyskilde Tobias (Andrew Garfield), endrar livet seg for alltid.

Foto: Ymer Media

FilmMeldingar
Brit Aksnes

At eg tek til tårene, betyr ikkje at eg elskar We Live in Time.

Gjennom foto og tekst dokumenterte Maria Gros Vatne eit annleis liv på bloggen Wildandfree.no. Ho og mannen Nik Payne forlét bylivet og trygge jobbar til fordel for økologisk gardsbruk og heimeskule. Her ser me sonen Falk.

Gjennom foto og tekst dokumenterte Maria Gros Vatne eit annleis liv på bloggen Wildandfree.no. Ho og mannen Nik Payne forlét bylivet og trygge jobbar til fordel for økologisk gardsbruk og heimeskule. Her ser me sonen Falk.

Foto: Maria Gros Vatne

FilmKultur
Mona Louise Dysvik Mørk

Frå draum til sorg

Ukjent landskap vinn den eine prisen etter den andre. No er den å finne på lista over filmar som er kvalifiserte til vurdering av Oscar-akademiet i kategorien «Beste dokumentarfilm».

ReportasjeFeature

Å stira diskret

Kvifor er det flautt å sjå?

May Linn Clement
ReportasjeFeature

Å stira diskret

Kvifor er det flautt å sjå?

May Linn Clement

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis