Mamma, pappa, barn
Monica Isakstuen byr på kvass problematikk i eit moderne teaterspråk.
Svein Solesnes og Mari Strand Ferstad spelar alle rollene.
Foto: Stig Håvard Dirdal
Rogaland Teater
Monica Isakstuen:
Se på meg når jeg snakker til deg
Regissør og komponist: Øyvind Osmo Eriksen
Scenografi: Kjersti Alm Eriksen
Den norske forfattaren Monica Isakstuen har gjennom dei siste ti åra markert seg med ei særeigen forteljarrøyst og eit djervt fokus på ukomfortsonene i familierelasjonar. Skodespelet Se på meg når jeg snakker til deg, som no har hatt urpremiere i Stavanger, undersøker desse relasjonane vidare, i eit semiabsurd rom- og tidlaust teaterunivers. Stykket liknar ikkje på eit klassisk skodespel med logisk framskridande handling, men det tryllar fram, midt i det visuelt mystiske, mange svært attkjennelege situasjonar og reaksjonar, til og med ting vi til no berre har tenkt i det stille. Foreldre er vi, mange av oss, og born har vi vore, alle som ein.
Stykket er todelt, med ei førsteakt om mor og son, og ein andreakt om far og dotter. Dei to aktørane som er med, Mari Strand Ferstad og Svein Solesnes, skifter såleis på å spele forelder og barn, og situasjonane er heile tida skiftande i tid, slik at tenåringen brått er eit spedbarn att og omvendt. I brokkar og snuttar får teksten og skodespelarane uttrykt mykje både sårbart, vanskeleg og komisk om det å få og å vere barn, og å vere mor og far. Dei ofte sterke emosjonelle bindingane, som i verste fall kan føre til skam og skuldkjensle, vert handsama kløktig og ærleg.
I Øyvind Osmo Eriksens fysisk utagerande regi og Kjersti Alm Eriksens abstrakte draumeland av ein scenografi har dei to velopplagde og åndsnærverande skodespelarane eit effektivt arbeidsrom. Vi vert fort dregne inn i denne merkelege verda, der vi ikkje alltid veit om vi tør å le. Vi kunne jo avsløre oss.
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Rogaland Teater
Monica Isakstuen:
Se på meg når jeg snakker til deg
Regissør og komponist: Øyvind Osmo Eriksen
Scenografi: Kjersti Alm Eriksen
Den norske forfattaren Monica Isakstuen har gjennom dei siste ti åra markert seg med ei særeigen forteljarrøyst og eit djervt fokus på ukomfortsonene i familierelasjonar. Skodespelet Se på meg når jeg snakker til deg, som no har hatt urpremiere i Stavanger, undersøker desse relasjonane vidare, i eit semiabsurd rom- og tidlaust teaterunivers. Stykket liknar ikkje på eit klassisk skodespel med logisk framskridande handling, men det tryllar fram, midt i det visuelt mystiske, mange svært attkjennelege situasjonar og reaksjonar, til og med ting vi til no berre har tenkt i det stille. Foreldre er vi, mange av oss, og born har vi vore, alle som ein.
Stykket er todelt, med ei førsteakt om mor og son, og ein andreakt om far og dotter. Dei to aktørane som er med, Mari Strand Ferstad og Svein Solesnes, skifter såleis på å spele forelder og barn, og situasjonane er heile tida skiftande i tid, slik at tenåringen brått er eit spedbarn att og omvendt. I brokkar og snuttar får teksten og skodespelarane uttrykt mykje både sårbart, vanskeleg og komisk om det å få og å vere barn, og å vere mor og far. Dei ofte sterke emosjonelle bindingane, som i verste fall kan føre til skam og skuldkjensle, vert handsama kløktig og ærleg.
I Øyvind Osmo Eriksens fysisk utagerande regi og Kjersti Alm Eriksens abstrakte draumeland av ein scenografi har dei to velopplagde og åndsnærverande skodespelarane eit effektivt arbeidsrom. Vi vert fort dregne inn i denne merkelege verda, der vi ikkje alltid veit om vi tør å le. Vi kunne jo avsløre oss.
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
To unge mormonmisjonærar, søster Paxton (Sophie Thatcher) og søster Barnes (Chloe East), blir tvinga til å setje trua si på prøve i møtet med herr Reed (Hugh Grant).
Foto: Ymer Media
«Mange av skrekkfilmane no til dags liknar meir på filmar frå syttitalet»
I tillegg til å vere forfattar er Kristina Leganger Iversen også litteraturvitar, samfunnsdebattant og omsetjar.
Foto: Sara Olivia Sanderud
Nedslåande sanning
Kristina Leganger Iversen leverer eit grundig studium av noko som burde vere opplagt for fleire.
Teikning: May Linn Clement
«Me har ikkje grunnlag for å seia at bokmålsbrukarar har kvassare penn enn andre, men nokre av dei evnar å kløyva kvass i to.»
Gjennom Hitlers progagandaminister Joseph Goebbels får vi eit innblikk i sanninga bak Nazi-Tysklands propagandamaskin.
Foto: Another World Entertainment
Propaganda på agendaen
Fører og forfører er ein drivande historietime om tidenes skumlaste skrønemakar.
Ein mann med tomlar opp i ruinane i ein forstad sør i Beirut etter at fredsavtalen mellom Hizbollah og Israel vart gjeldande 27. november.
Foto: Mohammed Yassin / Reuters / NTB
Fredsavtale med biverknader
Avtalen mellom Israel og Libanon kan få vidtrekkjande konsekvensar.