JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Litt samanpressa, men enno med nerve

Bernsteins tidlause musikaltragedie rører oss framleis.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Dansenummera er talentoppvising på høgt nivå, meiner Bent Kvalvik.

Dansenummera er talentoppvising på høgt nivå, meiner Bent Kvalvik.

Foto: Tovita Razzi

Dansenummera er talentoppvising på høgt nivå, meiner Bent Kvalvik.

Dansenummera er talentoppvising på høgt nivå, meiner Bent Kvalvik.

Foto: Tovita Razzi

2993
20211217
2993
20211217

Chateau Neuf (Taran & Starworks)

Leonard Bernstein, Arthur Laurents og Stephen Sondheim:

West Side Story

Omsett av Johan Osuldsen
Revidert manus og songtekstar: Christian Ranke
Regi: Mattias Carlsson
Koreografi: Belinda Braza
Musiklsk ansvarleg: Petter Kragstad
Scenografi: Takis

Nyoppsetjinga på Chateau Neuf av den i si tid banebrytande musikalen West Side Story rakk å ha premiere i fjor haust, men måtte naturleg nok stenge etter ganske kort tid. No har han fått sjansen til å bli spelt over eit lengre tidsrom. Når den nye filmversjonen av same musikalen samstundes vert lansert på norsk kino, får sjølvsagt heile sujettet ein ekstra aktualitet. Filmen har vi enno ikkje sett, men vi har iallfall lese oss til at han tek den etniske bakgrunnen til personane meir på alvor enn den gamle filmversjonen gjorde.

Kjærleiksdrama

I ein vanleg sceneversjon, også her i Noreg, kan ein sjølvsagt ikkje vente at skodespelarane skal vere halvt om halvt kvite amerikanarar og puertoricanarar. Sceneestetikken har andre lovar enn filmen. Likevel vert det ekstra påfallande, med den nye filmen i medvitet, at nyoppsetjinga på Chateau Neuf har nytta gjennomført blind casting.

Her er det ikkje på utsjånaden vi kan sjå kven som høyrer til kva for gjeng. Lat gå, teaterensembla er i utgangspunktet ikkje sette saman etter hudfarge, korkje her eller i utlandet. Og når vi først går med på det, fungerer det heilt greitt, sjølv i eit raseorientert teaterstykke.

For West Side Story er jo først og fremst eit kjærleiksdrama, plassert i ei cirka notidig tidsramme, men med tydeleg attendepeiking mot Romeo og Julie. Det er ein djupt alvorleg, men samstundes feiande festleg musikal, med medrivande danseopptrinn og nokre herlege eviggrøne melodiar.

Noko komprimert

Oppsetjinga på Chateau Neuf, med 105 minutt utan pause, verkar noko komprimert og forenkla i høve til det vi har sett før av andre versjonar. Det merkar ein både på det scenografiske, som er effektivt, men ikkje veldig miljøskapande, og på sjølve handlinga, som trass i mykje ærleg spel går i vel høgt tempo, både med omsyn til Tony og Marias forelsking og når det gjeld alle dei dramatiske hendingane i omkrinsen deira.

Reint bortsett frå det er dei store rollene i gode hender, først og fremst hjå Sondrey som Tony, Astrid Giske som Maria og Anette A. Larsen som Anita. Ikkje minst songleg får dei full utteljing, trass i at Marias einaste solonummer, «I Feel Pretty», er stroke denne gongen. (Kvifor?) Ensemblet består hovudsakleg av unge og relativt ferske namn, men i viktige dramatiske situasjonar gjev veteranar som Anders Hatlo og Annette Hoff framsyninga ei tyngd som driv handlinga kraftfullt vidare.

Dansenummera har nærast hypnotisk kraft når dei tek scenerommet i eige. Her er det talentoppvising på høgt nivå. Og elles: Leonard Bernsteins musikk skuffar aldri!

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Chateau Neuf (Taran & Starworks)

Leonard Bernstein, Arthur Laurents og Stephen Sondheim:

West Side Story

Omsett av Johan Osuldsen
Revidert manus og songtekstar: Christian Ranke
Regi: Mattias Carlsson
Koreografi: Belinda Braza
Musiklsk ansvarleg: Petter Kragstad
Scenografi: Takis

Nyoppsetjinga på Chateau Neuf av den i si tid banebrytande musikalen West Side Story rakk å ha premiere i fjor haust, men måtte naturleg nok stenge etter ganske kort tid. No har han fått sjansen til å bli spelt over eit lengre tidsrom. Når den nye filmversjonen av same musikalen samstundes vert lansert på norsk kino, får sjølvsagt heile sujettet ein ekstra aktualitet. Filmen har vi enno ikkje sett, men vi har iallfall lese oss til at han tek den etniske bakgrunnen til personane meir på alvor enn den gamle filmversjonen gjorde.

Kjærleiksdrama

I ein vanleg sceneversjon, også her i Noreg, kan ein sjølvsagt ikkje vente at skodespelarane skal vere halvt om halvt kvite amerikanarar og puertoricanarar. Sceneestetikken har andre lovar enn filmen. Likevel vert det ekstra påfallande, med den nye filmen i medvitet, at nyoppsetjinga på Chateau Neuf har nytta gjennomført blind casting.

Her er det ikkje på utsjånaden vi kan sjå kven som høyrer til kva for gjeng. Lat gå, teaterensembla er i utgangspunktet ikkje sette saman etter hudfarge, korkje her eller i utlandet. Og når vi først går med på det, fungerer det heilt greitt, sjølv i eit raseorientert teaterstykke.

For West Side Story er jo først og fremst eit kjærleiksdrama, plassert i ei cirka notidig tidsramme, men med tydeleg attendepeiking mot Romeo og Julie. Det er ein djupt alvorleg, men samstundes feiande festleg musikal, med medrivande danseopptrinn og nokre herlege eviggrøne melodiar.

Noko komprimert

Oppsetjinga på Chateau Neuf, med 105 minutt utan pause, verkar noko komprimert og forenkla i høve til det vi har sett før av andre versjonar. Det merkar ein både på det scenografiske, som er effektivt, men ikkje veldig miljøskapande, og på sjølve handlinga, som trass i mykje ærleg spel går i vel høgt tempo, både med omsyn til Tony og Marias forelsking og når det gjeld alle dei dramatiske hendingane i omkrinsen deira.

Reint bortsett frå det er dei store rollene i gode hender, først og fremst hjå Sondrey som Tony, Astrid Giske som Maria og Anette A. Larsen som Anita. Ikkje minst songleg får dei full utteljing, trass i at Marias einaste solonummer, «I Feel Pretty», er stroke denne gongen. (Kvifor?) Ensemblet består hovudsakleg av unge og relativt ferske namn, men i viktige dramatiske situasjonar gjev veteranar som Anders Hatlo og Annette Hoff framsyninga ei tyngd som driv handlinga kraftfullt vidare.

Dansenummera har nærast hypnotisk kraft når dei tek scenerommet i eige. Her er det talentoppvising på høgt nivå. Og elles: Leonard Bernsteins musikk skuffar aldri!

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».

Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».

Foto: Ida Lødemel Tvedt

ReportasjeFeature

Krossveg i den georgiske draumen

TBILISI: Demonstrasjonane i Georgia kjem til å eskalere fram mot 17. mai.
Mange meiner at det er no landet tek vegvalet mellom Russland og Vesten.  

Ida Lødemel Tvedt
Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».

Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».

Foto: Ida Lødemel Tvedt

ReportasjeFeature

Krossveg i den georgiske draumen

TBILISI: Demonstrasjonane i Georgia kjem til å eskalere fram mot 17. mai.
Mange meiner at det er no landet tek vegvalet mellom Russland og Vesten.  

Ida Lødemel Tvedt
Lars Elling har skrive eit portrett av venen Stian Carstensen.

Lars Elling har skrive eit portrett av venen Stian Carstensen.

Foto: Trond A. Isaksen

BokMeldingar
Odd W. Surén

Singel og sanatorium

Lars Elling skriv sprudlande, intelligent overskotsprosa
frå sinnets undergrunn.

Oppsettingar og konsertar er ein viktig og synleg del av skolegangen på musikklinjene. Her frå Hakkebakkeskogen ved Stord vidaregåande skule.

Oppsettingar og konsertar er ein viktig og synleg del av skolegangen på musikklinjene. Her frå Hakkebakkeskogen ved Stord vidaregåande skule.

Foto: Stord vgs

MusikkKultur
Helga JohanneStørdal

Kampen om kunstfaga

Om kunstfaglege linjer ved vidaregåande skolar har livets rett, er ein årleg debatt når elevplassar og kroner skal fordelast.

Den norske fiskeflåten er mangfaldig. Her er ringnotfartøy ved kai i Egersund våren 2017.

Den norske fiskeflåten er mangfaldig. Her er ringnotfartøy ved kai i Egersund våren 2017.

Foto: Per Anders Todal

Samfunn
Per Anders Todal

Fiskar er fiskar verst

Striden om kvotemeldinga kan få Fiskarlaget til å rivne.

Sviskadar frå maneter kan vere smertefulle og gje store skadar på oppdrettsfisk.  I 2023 døydde fleire millionar laks etter angrep av perlesnormaneter (Apolemia uvaria).

Sviskadar frå maneter kan vere smertefulle og gje store skadar på oppdrettsfisk. I 2023 døydde fleire millionar laks etter angrep av perlesnormaneter (Apolemia uvaria).

Foto: Mattilsynet

DyrFeature

Den sure svien

I fjor vart angrep av maneter brått rekna med som ei av dei fem viktigaste årsakene til laksedauden, korleis kan noko slikt skje?

Arve Nilsen
Sviskadar frå maneter kan vere smertefulle og gje store skadar på oppdrettsfisk.  I 2023 døydde fleire millionar laks etter angrep av perlesnormaneter (Apolemia uvaria).

Sviskadar frå maneter kan vere smertefulle og gje store skadar på oppdrettsfisk. I 2023 døydde fleire millionar laks etter angrep av perlesnormaneter (Apolemia uvaria).

Foto: Mattilsynet

DyrFeature

Den sure svien

I fjor vart angrep av maneter brått rekna med som ei av dei fem viktigaste årsakene til laksedauden, korleis kan noko slikt skje?

Arve Nilsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis