JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Litt for støyande pang

Den tyske samtidssatiren kjem med full guff, men grunntonen druknar i støy.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Olav Waastad speler tittelrolla.

Olav Waastad speler tittelrolla.

Foto: Erika Hebbert

Olav Waastad speler tittelrolla.

Olav Waastad speler tittelrolla.

Foto: Erika Hebbert

2569
20210226
2569
20210226

Riksteatret

Marius von
Mayenburg:

Pang!

Omsett av Øyvind Berg
Regi: Peer Perez Øian
Scenografi: Olav Myrtvedt
Videodesign: Eileif Fjeld Teisbo

Skodespelet Pang! hadde urpremiere i Tyskland for få år sidan og er på kort tid vorte eit snakkisstykke over heile Europa. Grunntemaet det tek opp, turbulensen i den vesle verda (familien) kontra krisene i den store verda (samfunnet), og samanhangen mellom dei to, jau, vi kjenner det frå klassikarane, og kvar tidsepoke treng å verte mint om det, også vår tid. I karakter- og handlingsutviklinga er stykket til Mayenburg rein karikatur, men det er ein treffsikker satire. Når det lukkast på scenen, kan det gi oss ei uroleg, spennande blanding av moro og ubehag.

Noregspremieren på Roga­land Teater for to år sidan hadde ein kjapp og stram energi i seg og lukkast langt på veg med det ovannemnde. No skal stykket ut med Riksteatret i ein versjon av Peer Perez Øian. (Framsyninga hadde ein lukka førpremiere for presse og teatertilsette førre onsdag.)

Denne gongen har stykket, som denne meldaren såg det, fått litt for breie vengjer å flyge på. Der stykket alt i utgangspunktet er spissa og parodisk i forma, trass i til dels alvorlege hendingar, har ein her vorte freista til å dra karikaturane ut i det absurde, det delvis heilt uforståelege. Då fungerer det faktisk ikkje lenger som satire.

Det nærmar seg berre meir og meir eit meiningslaust leiketeater. Ein sjanger som denne, som balanserer mellom realisme og parodi, krev skarp presisjon i uttrykket for å få feste. Her er det for mykje kvasiimproviserte påfunn som berre distraherer. Å late som ein misser konsentrasjonen, fell ut av stykket og byrjar å bruke dei eigentlege namna på skodespelarkollegaene sine – nei, det har vore prøvd før og har eigentleg aldri vore morosamt.

Skodespelarane syner stor vitalitet i både kropps- og talespråk, men får sjeldan fram nokon logisk raud tråd. Olav Waastad speler tittelrolla, det egosentriske maktmennesket Rolf Pang. Waastad er eit overskotsmenneske av ein skodespelar. Han har gjort mykje bra, og vi har nok mykje bra frå han i vente. Endå meir spennande kan han bli om han somme tider vel å gå i pianissimo.

Visuelt er framsyninga gøyal, med avansert bruk av videoprojeksjonar og innslag av figurteater. Kostyme og musikkbruk er upåklageleg. Men når handlinga i eit stykke kjem i bakgrunnen, kan kvelden fort verke langdryg i teateret.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Riksteatret

Marius von
Mayenburg:

Pang!

Omsett av Øyvind Berg
Regi: Peer Perez Øian
Scenografi: Olav Myrtvedt
Videodesign: Eileif Fjeld Teisbo

Skodespelet Pang! hadde urpremiere i Tyskland for få år sidan og er på kort tid vorte eit snakkisstykke over heile Europa. Grunntemaet det tek opp, turbulensen i den vesle verda (familien) kontra krisene i den store verda (samfunnet), og samanhangen mellom dei to, jau, vi kjenner det frå klassikarane, og kvar tidsepoke treng å verte mint om det, også vår tid. I karakter- og handlingsutviklinga er stykket til Mayenburg rein karikatur, men det er ein treffsikker satire. Når det lukkast på scenen, kan det gi oss ei uroleg, spennande blanding av moro og ubehag.

Noregspremieren på Roga­land Teater for to år sidan hadde ein kjapp og stram energi i seg og lukkast langt på veg med det ovannemnde. No skal stykket ut med Riksteatret i ein versjon av Peer Perez Øian. (Framsyninga hadde ein lukka førpremiere for presse og teatertilsette førre onsdag.)

Denne gongen har stykket, som denne meldaren såg det, fått litt for breie vengjer å flyge på. Der stykket alt i utgangspunktet er spissa og parodisk i forma, trass i til dels alvorlege hendingar, har ein her vorte freista til å dra karikaturane ut i det absurde, det delvis heilt uforståelege. Då fungerer det faktisk ikkje lenger som satire.

Det nærmar seg berre meir og meir eit meiningslaust leiketeater. Ein sjanger som denne, som balanserer mellom realisme og parodi, krev skarp presisjon i uttrykket for å få feste. Her er det for mykje kvasiimproviserte påfunn som berre distraherer. Å late som ein misser konsentrasjonen, fell ut av stykket og byrjar å bruke dei eigentlege namna på skodespelarkollegaene sine – nei, det har vore prøvd før og har eigentleg aldri vore morosamt.

Skodespelarane syner stor vitalitet i både kropps- og talespråk, men får sjeldan fram nokon logisk raud tråd. Olav Waastad speler tittelrolla, det egosentriske maktmennesket Rolf Pang. Waastad er eit overskotsmenneske av ein skodespelar. Han har gjort mykje bra, og vi har nok mykje bra frå han i vente. Endå meir spennande kan han bli om han somme tider vel å gå i pianissimo.

Visuelt er framsyninga gøyal, med avansert bruk av videoprojeksjonar og innslag av figurteater. Kostyme og musikkbruk er upåklageleg. Men når handlinga i eit stykke kjem i bakgrunnen, kan kvelden fort verke langdryg i teateret.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Dokumentarfilmskapar Øystein Mamen har følgt innsette og tilsette på ein jesuittisk stilleretreat i Halden fengsel.

Dokumentarfilmskapar Øystein Mamen har følgt innsette og tilsette på ein jesuittisk stilleretreat i Halden fengsel.

Foto: Mop distribusjon

FilmMeldingar

Ansikt, innsikt, utsikt

Øystein Mamen gjer døra høg og porten vid i Straff.

Brit Aksnes
Dokumentarfilmskapar Øystein Mamen har følgt innsette og tilsette på ein jesuittisk stilleretreat i Halden fengsel.

Dokumentarfilmskapar Øystein Mamen har følgt innsette og tilsette på ein jesuittisk stilleretreat i Halden fengsel.

Foto: Mop distribusjon

FilmMeldingar

Ansikt, innsikt, utsikt

Øystein Mamen gjer døra høg og porten vid i Straff.

Brit Aksnes
Frank Rossavik er sakprosaforfattar og kommentator i Aftenposten. Like før han fylte fire år, forsvann nesten all høyrsel.

Frank Rossavik er sakprosaforfattar og kommentator i Aftenposten. Like før han fylte fire år, forsvann nesten all høyrsel.

Foto: Leikny Havik

BokMeldingar

Frank Rossavik har skrive ei rørande bok om korleis eit høyrselstap kan påverka kven du blir.

ErikMartiniussen
Frank Rossavik er sakprosaforfattar og kommentator i Aftenposten. Like før han fylte fire år, forsvann nesten all høyrsel.

Frank Rossavik er sakprosaforfattar og kommentator i Aftenposten. Like før han fylte fire år, forsvann nesten all høyrsel.

Foto: Leikny Havik

BokMeldingar

Frank Rossavik har skrive ei rørande bok om korleis eit høyrselstap kan påverka kven du blir.

ErikMartiniussen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis