JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Kven elskar kven – og kva så?

Thesbiteateret byr på sjarmerande gjøgling, men litt lite poesi.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Skodespelarensemblet vantar ikkje energi og komikk.

Skodespelarensemblet vantar ikkje energi og komikk.

Foto: Thesbiteateret

Skodespelarensemblet vantar ikkje energi og komikk.

Skodespelarensemblet vantar ikkje energi og komikk.

Foto: Thesbiteateret

2971
20180713
2971
20180713

Thesbiteateret (i Thaulowhullet)

William Shakespeare:

13. dag – eller hva som helst

Omsett av André Bjerke
Regi: Lars Harald Maagerø
Scenografi: Adam Bartley

Det idealistisk drivne Thesbiteateret i Tønsberg har etter kvart ein mangeårig tradisjon med frodige, leikne og til dels originale sommaroppsetjingar av Shakespeare-stykke. Dei spelar alltid i det såkalla Thaulowhullet like utanfor sentrum av byen, midt i skogen. I år har dei satsa på den velkjende komedien Twelfth night, som til vanleg heiter Helligtrekongersaften i norsk versjon. Thesbiteateret kallar stykket 13. dag – eller hva som helst. Originaltittelen er ikkje meint å hinte til bibelhistorie og vise menn, men er rett og slett oppkalla etter ein høgtidsdag, av di stykket skulle ha urpremiere som ei festhending i juletida – difor undertittelen «eller hva som helst».

Morospel

Det spennande og vanskelege med Shakespeares komediar er at dei byr på komiske forviklingar og breibeint gjøgling side om side med skjør poesi og einsam sorg. Pendelen kan svinge båe vegar når ein spelar dei, og det same stykket kan fortone seg som komedie og tragedie alt etter kva ein vektlegg. Thesbiteateret har heilt klårt valt den glade og muntre vinklinga. Dei gjer det med plastisk eleganse og høgt humør, og dei krydrar handlinga med moderne songnummer som det svingar stort av. Reint tekstleg formidlar dei òg godt, men det er ikkje til å kome forbi at ein del poesi går tapt, særleg i kjærleikserklæringane, når hovudærendet er å levere morospel.

Regissøren har lagt opp til ein direkte og appellerande spelestil som aldri vert «påtrengjande teater», vi får kontakt med dei opptredande på ein sympatisk måte. Scenografien er fundert på stolpar og golv i treverk og gir i dagens teateruttrykk eit diskret hint til det opphavlege Shakespeare-teateret.

Rollefordeling

Når det gjeld skodespelarensemblet elles, skortar det som sagt ikkje på energi og komikk, men rollefordelinga er ikkje heile tida lagt opp slik at vi kan tru på dei romantiske og erotiske strøymingane. Det er òg vanskeleg å sjå det kunstnarlege poenget i å la figurane Tobias og Malvolio verte spela av kvinner. Til dømes tenaren Malvolio, som hjå Shakespeare er ein narraktig, snobbete, mellomaldrande mann, misser mykje av det låttelege vesenet når han er framstilt av ei smellvakker ung kvinne, Ingeborg Engø. Både ho og Marit Simonsen som Tobias gjer glimrande arbeid, men det er heile tida i kamp mot truverdets vindmølle. Av dei andre på scena er det nok mest Madeleine Barosen Herholdt som Viola, Geir Johnson som Fabian og Tiril Engelstad som Olivia som best kombinerer Shakespeares tidløyse med eit levande teateruttrykk.

Og no som før, den ljose sommarnatta gjer god magisk hjelp til stemninga. Kan hende burde ein alltid spele Shakespeare under open sommarnattshimmel.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Thesbiteateret (i Thaulowhullet)

William Shakespeare:

13. dag – eller hva som helst

Omsett av André Bjerke
Regi: Lars Harald Maagerø
Scenografi: Adam Bartley

Det idealistisk drivne Thesbiteateret i Tønsberg har etter kvart ein mangeårig tradisjon med frodige, leikne og til dels originale sommaroppsetjingar av Shakespeare-stykke. Dei spelar alltid i det såkalla Thaulowhullet like utanfor sentrum av byen, midt i skogen. I år har dei satsa på den velkjende komedien Twelfth night, som til vanleg heiter Helligtrekongersaften i norsk versjon. Thesbiteateret kallar stykket 13. dag – eller hva som helst. Originaltittelen er ikkje meint å hinte til bibelhistorie og vise menn, men er rett og slett oppkalla etter ein høgtidsdag, av di stykket skulle ha urpremiere som ei festhending i juletida – difor undertittelen «eller hva som helst».

Morospel

Det spennande og vanskelege med Shakespeares komediar er at dei byr på komiske forviklingar og breibeint gjøgling side om side med skjør poesi og einsam sorg. Pendelen kan svinge båe vegar når ein spelar dei, og det same stykket kan fortone seg som komedie og tragedie alt etter kva ein vektlegg. Thesbiteateret har heilt klårt valt den glade og muntre vinklinga. Dei gjer det med plastisk eleganse og høgt humør, og dei krydrar handlinga med moderne songnummer som det svingar stort av. Reint tekstleg formidlar dei òg godt, men det er ikkje til å kome forbi at ein del poesi går tapt, særleg i kjærleikserklæringane, når hovudærendet er å levere morospel.

Regissøren har lagt opp til ein direkte og appellerande spelestil som aldri vert «påtrengjande teater», vi får kontakt med dei opptredande på ein sympatisk måte. Scenografien er fundert på stolpar og golv i treverk og gir i dagens teateruttrykk eit diskret hint til det opphavlege Shakespeare-teateret.

Rollefordeling

Når det gjeld skodespelarensemblet elles, skortar det som sagt ikkje på energi og komikk, men rollefordelinga er ikkje heile tida lagt opp slik at vi kan tru på dei romantiske og erotiske strøymingane. Det er òg vanskeleg å sjå det kunstnarlege poenget i å la figurane Tobias og Malvolio verte spela av kvinner. Til dømes tenaren Malvolio, som hjå Shakespeare er ein narraktig, snobbete, mellomaldrande mann, misser mykje av det låttelege vesenet når han er framstilt av ei smellvakker ung kvinne, Ingeborg Engø. Både ho og Marit Simonsen som Tobias gjer glimrande arbeid, men det er heile tida i kamp mot truverdets vindmølle. Av dei andre på scena er det nok mest Madeleine Barosen Herholdt som Viola, Geir Johnson som Fabian og Tiril Engelstad som Olivia som best kombinerer Shakespeares tidløyse med eit levande teateruttrykk.

Og no som før, den ljose sommarnatta gjer god magisk hjelp til stemninga. Kan hende burde ein alltid spele Shakespeare under open sommarnattshimmel.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kvart år i perioden 1990–2021 har om lag éin million menneske globalt døydd som følgje av antibiotikaresistens.

Kvart år i perioden 1990–2021 har om lag éin million menneske globalt døydd som følgje av antibiotikaresistens.

Foto: Cornelius Poppe / NTB

HelseSamfunn

Framtidsrapport frå bakteriefronten

At antibiotika skal slutte å verke, er den store skrekken for helsevesenet verda over. Vi dykkar ned i den grundigaste prognosen som nokon gong er utført for dødsfall som følgje av motstandsdyktige bakteriar.

Christiane Jordheim Larsen
Kvart år i perioden 1990–2021 har om lag éin million menneske globalt døydd som følgje av antibiotikaresistens.

Kvart år i perioden 1990–2021 har om lag éin million menneske globalt døydd som følgje av antibiotikaresistens.

Foto: Cornelius Poppe / NTB

HelseSamfunn

Framtidsrapport frå bakteriefronten

At antibiotika skal slutte å verke, er den store skrekken for helsevesenet verda over. Vi dykkar ned i den grundigaste prognosen som nokon gong er utført for dødsfall som følgje av motstandsdyktige bakteriar.

Christiane Jordheim Larsen
Sauene er henta ned frå fjellet til garden til familien Lützen i Sydradalur for å bli klipte. Ein gong sa dei at ull var gull, men slik er det ikkje lenger. No blir det meste av ulla brend.

Sauene er henta ned frå fjellet til garden til familien Lützen i Sydradalur for å bli klipte. Ein gong sa dei at ull var gull, men slik er det ikkje lenger. No blir det meste av ulla brend.

Alle foto: Hallgeir Opedal

ReportasjeFeature

Om sau og sjølvstende

Amerika har Kennedy-klanen, Færøyane har Patursson-klanen – og 70.000 sauer.

Hallgeir Opedal
Sauene er henta ned frå fjellet til garden til familien Lützen i Sydradalur for å bli klipte. Ein gong sa dei at ull var gull, men slik er det ikkje lenger. No blir det meste av ulla brend.

Sauene er henta ned frå fjellet til garden til familien Lützen i Sydradalur for å bli klipte. Ein gong sa dei at ull var gull, men slik er det ikkje lenger. No blir det meste av ulla brend.

Alle foto: Hallgeir Opedal

ReportasjeFeature

Om sau og sjølvstende

Amerika har Kennedy-klanen, Færøyane har Patursson-klanen – og 70.000 sauer.

Hallgeir Opedal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis