JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Kraftfull legendemusikal

No klassisk Don Quixote-musikal treffer godt musikalsk, men veiknar litt i innhald.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Opera Nordfjord gjesta Den Norske Opera & Ballett denne veka.

Opera Nordfjord gjesta Den Norske Opera & Ballett denne veka.

Foto: Øystein Torheim

Opera Nordfjord gjesta Den Norske Opera & Ballett denne veka.

Opera Nordfjord gjesta Den Norske Opera & Ballett denne veka.

Foto: Øystein Torheim

2758
20220617
2758
20220617

Opera Nordfjord / Gjestespel i Den Norske Opera & Ballett:

Dale Wasserman / Mitch Leigh / Joe Darion:

Mannen frå La Mancha

Omsett av Hartvig Kiran
Regi: Aksel-Otto Bull
Scenografi/kostymedesign: Åse Hegrenes
Musikalsk leiing: Michael Pavelich

Heddadagene i Oslo, som presenterer utvalde gullkorn frå seinaste norske teatersesongar, har den siste veka gjeve oss eit gjensyn med Mannen frå La Mancha, i Opera Nordfjords oppsetjing frå 2020.

Den opphavleg populære Broadway-musikalen har gått to gonger på Det Norske Teatret, fyrste gongen i 1970 med Lasse Kolstad og Rolf Just Nilsen i svært minneverdige hovudroller. Den sjarmerande og rørande historia etter urromanen til Miguel de Cervantes har heilt klårt ein usliteleg appell, og musikalvarianten er spenstig vidareført for eit nytt publikum av Opera Nordfjord.

Sjanger i endring

Musikalforma er rett nok ein sjanger i utvikling og endring, og kan hende synest vi ikkje nett denne musikalen har like tidlaus og sjølvstendig karakter som andre 60-talsklassikarar, til dømes Cabaret og Spelemann på taket. Men han har sine gylne augneblinkar, og eit par av melodiane heng framleis godt i øyret.

I korte trekk handlar jo romanen og musikalen om ein idealistisk galning, eller ein galen idealist. Her er det ein mann som heilt bokstaveleg trur han kan kjempe mot vindmøller, og at han ved å sjå det reine i det skitne og det vakre i det stygge kan nedkjempe all krig og vondskap. Han elskar ei fattig lågklassekvinne med ein rein kjærleik, og han har sitt usvikeleg trufaste følgje i tenaren Sancho Panza. Mykje rart, vakkert og brutalt går føre seg i dette forteljaruniverset, som òg har ei ytre rammeforteljing om Cervantes’ sjølv, i ei tøff knipe overfor ein inkvisisjon.

Oppsetjinga frå Opera Nordfjord har eit framifrå orkester og eit handplukka ensemble som godt kan ende fordomen om at operasongarar, som dei fleste av dei er, ikkje kan spele «vanleg» teater. Espen Langvik (Don Quixote), Jan Erik Fillan (Sancho Panza), Eli Kristin-Hanssveen (Aldonza) og ja, dei alle, har både i spel og i imponerande nyanserik røystbruk full dekning for rollene, og dei gjer eit muskuløst fellesløft i same retning med omsyn til stemning og stadkjensle.

Ein smule datert

Samstundes må det vedgåast at noko i det musikalske uttrykket, og den lett fragmentariske dramaturgien, verkar ein smule datert – og gir ei kjensle av at dette nok har gripe sterkare for femti år sidan. Oppsummert er det likevel viktigast å seie at det innsatsmessige er gullkanta. Og songen om den fåfengde draumen kjem til å rulle og gå i minst femti år til.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Opera Nordfjord / Gjestespel i Den Norske Opera & Ballett:

Dale Wasserman / Mitch Leigh / Joe Darion:

Mannen frå La Mancha

Omsett av Hartvig Kiran
Regi: Aksel-Otto Bull
Scenografi/kostymedesign: Åse Hegrenes
Musikalsk leiing: Michael Pavelich

Heddadagene i Oslo, som presenterer utvalde gullkorn frå seinaste norske teatersesongar, har den siste veka gjeve oss eit gjensyn med Mannen frå La Mancha, i Opera Nordfjords oppsetjing frå 2020.

Den opphavleg populære Broadway-musikalen har gått to gonger på Det Norske Teatret, fyrste gongen i 1970 med Lasse Kolstad og Rolf Just Nilsen i svært minneverdige hovudroller. Den sjarmerande og rørande historia etter urromanen til Miguel de Cervantes har heilt klårt ein usliteleg appell, og musikalvarianten er spenstig vidareført for eit nytt publikum av Opera Nordfjord.

Sjanger i endring

Musikalforma er rett nok ein sjanger i utvikling og endring, og kan hende synest vi ikkje nett denne musikalen har like tidlaus og sjølvstendig karakter som andre 60-talsklassikarar, til dømes Cabaret og Spelemann på taket. Men han har sine gylne augneblinkar, og eit par av melodiane heng framleis godt i øyret.

I korte trekk handlar jo romanen og musikalen om ein idealistisk galning, eller ein galen idealist. Her er det ein mann som heilt bokstaveleg trur han kan kjempe mot vindmøller, og at han ved å sjå det reine i det skitne og det vakre i det stygge kan nedkjempe all krig og vondskap. Han elskar ei fattig lågklassekvinne med ein rein kjærleik, og han har sitt usvikeleg trufaste følgje i tenaren Sancho Panza. Mykje rart, vakkert og brutalt går føre seg i dette forteljaruniverset, som òg har ei ytre rammeforteljing om Cervantes’ sjølv, i ei tøff knipe overfor ein inkvisisjon.

Oppsetjinga frå Opera Nordfjord har eit framifrå orkester og eit handplukka ensemble som godt kan ende fordomen om at operasongarar, som dei fleste av dei er, ikkje kan spele «vanleg» teater. Espen Langvik (Don Quixote), Jan Erik Fillan (Sancho Panza), Eli Kristin-Hanssveen (Aldonza) og ja, dei alle, har både i spel og i imponerande nyanserik røystbruk full dekning for rollene, og dei gjer eit muskuløst fellesløft i same retning med omsyn til stemning og stadkjensle.

Ein smule datert

Samstundes må det vedgåast at noko i det musikalske uttrykket, og den lett fragmentariske dramaturgien, verkar ein smule datert – og gir ei kjensle av at dette nok har gripe sterkare for femti år sidan. Oppsummert er det likevel viktigast å seie at det innsatsmessige er gullkanta. Og songen om den fåfengde draumen kjem til å rulle og gå i minst femti år til.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

Foto: Alex Da Corte

MusikkMeldingar

Ditt første andedrag er eit skrik

På plata All Born Screaming vender St. Vincent tilbake til, og reindyrkar, det som for mange har definert det kunstnarlege uttrykket hennar.

Øyvind Vågnes
St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

Foto: Alex Da Corte

MusikkMeldingar

Ditt første andedrag er eit skrik

På plata All Born Screaming vender St. Vincent tilbake til, og reindyrkar, det som for mange har definert det kunstnarlege uttrykket hennar.

Øyvind Vågnes
Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.

Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.

Foto: Erik Johansen / NTB

Ordskifte
PrebenAavitsland

Meir om seinfølgjer

Den årlege rapporten FHI har publisert, syner at dødeligheita blant personar under 40 år har vore nokså stabil sidan 2015.

Gukesh kan verta den klart yngste verdsmeisteren i historia. Carlsen var nesten fem år eldre då han vann kandidatturneringa og vart verdsmeister i 2013.

Gukesh kan verta den klart yngste verdsmeisteren i historia. Carlsen var nesten fem år eldre då han vann kandidatturneringa og vart verdsmeister i 2013.

Foto: Maria Jemeljanova / Fide

SjakkKunnskap
Atle Grønn

«Sjølv har eg heller aldri sett ein så mogen 17-åring, korkje på eller utanfor sjakkbrettet.»

Line Eldring har leidd utvalet som tilrår at Noreg både bør vidareføre og utvide samarbeidet med EU på nye område framover. Ho la nyleg fram utgreiinga «Norge og EØS: Utviklinger og erfaringer» for utanriksminister Espen Barth Eide.

Line Eldring har leidd utvalet som tilrår at Noreg både bør vidareføre og utvide samarbeidet med EU på nye område framover. Ho la nyleg fram utgreiinga «Norge og EØS: Utviklinger og erfaringer» for utanriksminister Espen Barth Eide.

Foto: Terje Pedersen / NTB

PolitikkSamfunn
Eva Aalberg Undheim

Veksande fjernstyre

Tilknytinga vår til EU veks og veks, både gjennom EØS-avtalen og utanfor, ifølgje ei ny utgreiing. Og det er få som kjenner heilskapen.

Forfattar Karin Haugane arbeider også som omsetjar.

Forfattar Karin Haugane arbeider også som omsetjar.

Foto: Catharina Caprino

BokMeldingar

Draum og traume

Karin Haugane skriv dikt med ein særeigen mytisk og forheksande dåm over seg.

Sindre Ekrheim
Forfattar Karin Haugane arbeider også som omsetjar.

Forfattar Karin Haugane arbeider også som omsetjar.

Foto: Catharina Caprino

BokMeldingar

Draum og traume

Karin Haugane skriv dikt med ein særeigen mytisk og forheksande dåm over seg.

Sindre Ekrheim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis