JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Kraftfull innsats i bagatell

Agnes Ravatns instruksjonsbok heller mot pretensiøst teater, men er framleis vittig.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Kjersti Aas Stenby framfører monologen på Det Norske Teatret.

Kjersti Aas Stenby framfører monologen på Det Norske Teatret.

Foto: Dag Jenssen

Kjersti Aas Stenby framfører monologen på Det Norske Teatret.

Kjersti Aas Stenby framfører monologen på Det Norske Teatret.

Foto: Dag Jenssen

2625
20190315
2625
20190315

Det Norske
Teatret, Scene 3

Agnes Ravatn:

Operasjon Sjølvdisiplin

Dramatisering og regi:
Ingrid Weme Nilsen
Sceneansvarleg:
Ola Erik Blæsterdalen

Boka til Agnes Ravatn om den maktstelande digitale folkesjuka har vore eit velretta spark til det moderne kvardagsmennesket, eit tiltrengt korrektiv for nokon kvar av oss. Boka er jo faktisk artiklar frå Dag og Tid, og det er det grunn til å vere nøgd med. Mange lurte nok på korleis ei slik bok, eigentleg eit foredrag i bokform, kunne bli teater, i utgangspunktet heilt utan episk handling og dramatisk effekt.

Framsyninga som no går på Det Norske Teatret, har òg hatt ein trong fødsel. Tre veker før premieren heiv både regissør og opphavleg skodespelar inn handduken. Ingrid Weme Nilsen, som hadde dramatisert boka, tok over regien, og den unge Kjersti Aas Stenby overtok skodespelarjobben. For dette er, naturleg nok, eit monologstykke.

Tredelt

Framsyninga er tredelt, og vi får vite at det er vitskapleg prova at arbeids- og konsentrasjonsevna vår er best i berre 25 minutt om gongen. Difor får vi fem minutt pause to gonger i framsyninga, båe gonger etter 25 minutt. Og da får vi lov, seier kvinna på scena, å leike så mykje vi vil med mobilane våre. I fyrste delen er ho (Stenby) mest autoritært læraraktig, der ho kjem med monsterhanskar på hendene (for at ho ikkje skal taste på noko) og elles heilt vanlege klede, medan scenebakgrunnen er eit slags drivhusaktig planterike, stikkord natur kontra kultur. I andre delen finn ho seg i eit stoveinteriør der det bognar av freistingar og distraksjonselement som ho sjølvsagt vert overstyrt av, samstundes som ho framleis føreles frenetisk om det viktige i å sjølvstyre seg. I tredje og siste delen opptrer ho pantomimisk, medan filosofen Senecas brev om sjølvkontroll kjem i brokkar på bakveggen.

Uttrykksfullt talent

Både verbalt og plastisk syner Kjersti Aas Stenby eit stort og uttrykksfullt talent i formidlinga av teksten til Ravatn, som i det heile er godt ivareteke i dramatiseringa. Det einaste som vantar, og som til slutt likevel gjer framsyninga mindre viktig enn boka, er at forfattaren har ein tilbakelent ironi som berre er hennar. Denne dimensjonen går eigentleg tapt, og da er det stundom fare for at formuleringane går mot det pompøse meir enn mot det morosame. Men keisam er framsyninga i alle høve ikkje.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Det Norske
Teatret, Scene 3

Agnes Ravatn:

Operasjon Sjølvdisiplin

Dramatisering og regi:
Ingrid Weme Nilsen
Sceneansvarleg:
Ola Erik Blæsterdalen

Boka til Agnes Ravatn om den maktstelande digitale folkesjuka har vore eit velretta spark til det moderne kvardagsmennesket, eit tiltrengt korrektiv for nokon kvar av oss. Boka er jo faktisk artiklar frå Dag og Tid, og det er det grunn til å vere nøgd med. Mange lurte nok på korleis ei slik bok, eigentleg eit foredrag i bokform, kunne bli teater, i utgangspunktet heilt utan episk handling og dramatisk effekt.

Framsyninga som no går på Det Norske Teatret, har òg hatt ein trong fødsel. Tre veker før premieren heiv både regissør og opphavleg skodespelar inn handduken. Ingrid Weme Nilsen, som hadde dramatisert boka, tok over regien, og den unge Kjersti Aas Stenby overtok skodespelarjobben. For dette er, naturleg nok, eit monologstykke.

Tredelt

Framsyninga er tredelt, og vi får vite at det er vitskapleg prova at arbeids- og konsentrasjonsevna vår er best i berre 25 minutt om gongen. Difor får vi fem minutt pause to gonger i framsyninga, båe gonger etter 25 minutt. Og da får vi lov, seier kvinna på scena, å leike så mykje vi vil med mobilane våre. I fyrste delen er ho (Stenby) mest autoritært læraraktig, der ho kjem med monsterhanskar på hendene (for at ho ikkje skal taste på noko) og elles heilt vanlege klede, medan scenebakgrunnen er eit slags drivhusaktig planterike, stikkord natur kontra kultur. I andre delen finn ho seg i eit stoveinteriør der det bognar av freistingar og distraksjonselement som ho sjølvsagt vert overstyrt av, samstundes som ho framleis føreles frenetisk om det viktige i å sjølvstyre seg. I tredje og siste delen opptrer ho pantomimisk, medan filosofen Senecas brev om sjølvkontroll kjem i brokkar på bakveggen.

Uttrykksfullt talent

Både verbalt og plastisk syner Kjersti Aas Stenby eit stort og uttrykksfullt talent i formidlinga av teksten til Ravatn, som i det heile er godt ivareteke i dramatiseringa. Det einaste som vantar, og som til slutt likevel gjer framsyninga mindre viktig enn boka, er at forfattaren har ein tilbakelent ironi som berre er hennar. Denne dimensjonen går eigentleg tapt, og da er det stundom fare for at formuleringane går mot det pompøse meir enn mot det morosame. Men keisam er framsyninga i alle høve ikkje.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Både verbalt og plastisk syner Stenby eit stort og uttrykksfull talent i formidlinga av teksten til Ravatn.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Foto: Rodrigo Abd / AP / NTB

DyrFeature

Influensa-alarm

I mars i år blei det slått full smittealarm i USA. Fugleinfluensa er no funne i meir enn 40 mjølkekubesetningar frå ti ulike delstatar.

Arve Nilsen
Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Foto: Rodrigo Abd / AP / NTB

DyrFeature

Influensa-alarm

I mars i år blei det slått full smittealarm i USA. Fugleinfluensa er no funne i meir enn 40 mjølkekubesetningar frå ti ulike delstatar.

Arve Nilsen
Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.

Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Brit Aksnes

Skrekkeleg skuffande

Likte du Nattevakten, kjem du ikkje til å elska Nattevakten: Demoner går i arv, dersom det var det du håpte på.

Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.

Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.

Foto: Samuel Hess

MusikkMeldingar
Øyvind Vågnes

Mindre er meir

Den nye plata til Jessica Pratt, Here in the Pitch, er hennar beste så langt.

Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.

Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.

Foto: Laurent le Crabe

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Oppussinga

Ladj Ly lenar seg mot melodrama etter ein rå debut.

Det er tradisjon for at reisande pyntar opp kupeane sine på Doguekspressen.

Det er tradisjon for at reisande pyntar opp kupeane sine på Doguekspressen.

ReportasjeFeature

Doguekspressen

ANATOLIA: Sett frå ein togkupé midt inne i landet blir Tyrkia ubegripeleg.

Ida Lødemel Tvedt
Det er tradisjon for at reisande pyntar opp kupeane sine på Doguekspressen.

Det er tradisjon for at reisande pyntar opp kupeane sine på Doguekspressen.

ReportasjeFeature

Doguekspressen

ANATOLIA: Sett frå ein togkupé midt inne i landet blir Tyrkia ubegripeleg.

Ida Lødemel Tvedt

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis