JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Korleis kan ein eige stjernene?

Livsfilosofisk klassikar kunne her vore meir kjenslevar, men fengslar visuelt og musikalsk.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Linn Bjørnvik Grøder i hovudrolla som prinsen.

Linn Bjørnvik Grøder i hovudrolla som prinsen.

Foto: Erika Hebbert

Linn Bjørnvik Grøder i hovudrolla som prinsen.

Linn Bjørnvik Grøder i hovudrolla som prinsen.

Foto: Erika Hebbert

2116
20221223
2116
20221223

Nationaltheatret, Kanonhallen:

Antoine de Saint-Exupéry:

Den lille prinsen

Dramatisert av Kjersti Haugen, Leiko Fuseya og Magnus Børmark
Regi: Kjersti Haugen
Scenografi: Leiko Fuseya
Komponist: Magnus Børmark
Koreografi: Magnus Myhr

Den vakre eventyrboka Den lille prinsen har gjennom åra fått ein sterk plass i klassikarkatalogen. Ulik andre eventyr og bøker appellerer ho òg ulikt til born og vaksne. Typisk for boka er dette lågmælte og sårbare under «fantasy»-fasaden. Teater- og filmversjonar er gjorde med svært ulike innfallsvinklar. Nationaltheatret fortel òg historia heilt annleis enn vi har sett ho før. Noko vil ein vel alltid sakne når ei bok ein synest godt om, går til scenen. Men kva så?

Scenebiletet er eit sirkus der guten frå ein framand planet dreg på erkjenningsreise frå planet til planet og etter kvart på jorda. Han undrar seg over materialismen og ignoransen folk har overfor venleik og godhug. Han lærer opp andre, og han lærer sjølv. Her er fine visuelle effektar, morosame kostyme, nydeleg akrobatikk og koreografi. Ikkje alle personane på prinsens veg vert like klåre, og her er nok nyansar ofra på showfaktorens alter. Men musikken er vakker og fyller ut mange stader der teksten i denne ramma ikkje kan bere seg åleine.

Det såre og ettertenksame kjem likevel ikkje så ofte opp til yta. Som prinsens møte med reven som så gjerne vil temjast. Dialogane mellom desse to er vel noko av det vakraste som er skrive om vennskap. Her vert det eit festleg musikalnummer, og den sjarmerande Jacob Jensen får berre i eit par gløtt ta fram einsemda til reven. Men Linn Bjørnvik Grøder som prinsen har heile tida ei nøktern ro i rolla, fint stemt mot alt det rare som elles skjer i historia.

Ein kunne undre seg på om born ville ta inn eit så pass framandt eventyr, som attpåtil er endå meir avkonkretisert på scenen. Men det skal seiast, ungane sat musestille i to timar. Dette gjekk nok heim.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Nationaltheatret, Kanonhallen:

Antoine de Saint-Exupéry:

Den lille prinsen

Dramatisert av Kjersti Haugen, Leiko Fuseya og Magnus Børmark
Regi: Kjersti Haugen
Scenografi: Leiko Fuseya
Komponist: Magnus Børmark
Koreografi: Magnus Myhr

Den vakre eventyrboka Den lille prinsen har gjennom åra fått ein sterk plass i klassikarkatalogen. Ulik andre eventyr og bøker appellerer ho òg ulikt til born og vaksne. Typisk for boka er dette lågmælte og sårbare under «fantasy»-fasaden. Teater- og filmversjonar er gjorde med svært ulike innfallsvinklar. Nationaltheatret fortel òg historia heilt annleis enn vi har sett ho før. Noko vil ein vel alltid sakne når ei bok ein synest godt om, går til scenen. Men kva så?

Scenebiletet er eit sirkus der guten frå ein framand planet dreg på erkjenningsreise frå planet til planet og etter kvart på jorda. Han undrar seg over materialismen og ignoransen folk har overfor venleik og godhug. Han lærer opp andre, og han lærer sjølv. Her er fine visuelle effektar, morosame kostyme, nydeleg akrobatikk og koreografi. Ikkje alle personane på prinsens veg vert like klåre, og her er nok nyansar ofra på showfaktorens alter. Men musikken er vakker og fyller ut mange stader der teksten i denne ramma ikkje kan bere seg åleine.

Det såre og ettertenksame kjem likevel ikkje så ofte opp til yta. Som prinsens møte med reven som så gjerne vil temjast. Dialogane mellom desse to er vel noko av det vakraste som er skrive om vennskap. Her vert det eit festleg musikalnummer, og den sjarmerande Jacob Jensen får berre i eit par gløtt ta fram einsemda til reven. Men Linn Bjørnvik Grøder som prinsen har heile tida ei nøktern ro i rolla, fint stemt mot alt det rare som elles skjer i historia.

Ein kunne undre seg på om born ville ta inn eit så pass framandt eventyr, som attpåtil er endå meir avkonkretisert på scenen. Men det skal seiast, ungane sat musestille i to timar. Dette gjekk nok heim.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Sigurd Hverven er filosof og forfattar. Han har doktorgrad i filosofi frå Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet.

Sigurd Hverven er filosof og forfattar. Han har doktorgrad i filosofi frå Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet.

Foto: Dreyer

BokMeldingar

Hegel utan støv

Sigurd Hvervens omfattande bok om Hegel er noko av det mest imponerande eg har lese på lang tid.

Jan Inge Sørbø
Sigurd Hverven er filosof og forfattar. Han har doktorgrad i filosofi frå Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet.

Sigurd Hverven er filosof og forfattar. Han har doktorgrad i filosofi frå Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet.

Foto: Dreyer

BokMeldingar

Hegel utan støv

Sigurd Hvervens omfattande bok om Hegel er noko av det mest imponerande eg har lese på lang tid.

Jan Inge Sørbø

Foto: Terje Pedersen / NTB

Ordskifte
RichardAubrey White

Tendensiøs statistikk om senfølger

Myndighetene må anerkjenne at senfølger eksisterer og utgjør et samfunnsproblem.

Klima- og miljøminister Andreas Bjelland Eriksen (Ap)

Klima- og miljøminister Andreas Bjelland Eriksen (Ap)

Foto: Javad Parsa / NTB

Ordskifte
AndreasBjelland Eriksen

Bedre forhold for villreinen

Villreinen som lever i fjellområdene i Sør-Norge, sliter. Skal vi lykkes med å snu utviklingen, må vi finne løsninger sammen.

Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».

Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».

Foto: Ida Lødemel Tvedt

ReportasjeFeature
Ida Lødemel Tvedt

Krossveg i den georgiske draumen

TBILISI: Demonstrasjonane i Georgia kjem til å eskalere fram mot 17. mai.
Mange meiner at det er no landet tek vegvalet mellom Russland og Vesten.  

Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Foto: Selmer Media

FilmMeldingar

Ja takk, Çatak

Eit sanningsord: Lærerværelset er høgst sjåverdig.

Brit Aksnes
Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Foto: Selmer Media

FilmMeldingar

Ja takk, Çatak

Eit sanningsord: Lærerværelset er høgst sjåverdig.

Brit Aksnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis