JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Kjærleik og død mest på liksom

Shakespeare vert krydra med liksomimpro, og poesien bleiknar.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Scenebiletet er frå byrjinga dominert av dokker i menneskestorleik, som etter kvart vert brukte som alter ego for karakterane.

Scenebiletet er frå byrjinga dominert av dokker i menneskestorleik, som etter kvart vert brukte som alter ego for karakterane.

Foto: Erik Berg / Riksteatret

Scenebiletet er frå byrjinga dominert av dokker i menneskestorleik, som etter kvart vert brukte som alter ego for karakterane.

Scenebiletet er frå byrjinga dominert av dokker i menneskestorleik, som etter kvart vert brukte som alter ego for karakterane.

Foto: Erik Berg / Riksteatret

2772
20190823
2772
20190823

Nationaltheatret/Riksteatret:

W. Shakespeare

Romeo og Julie

Gjendikta av André Bjerke.
Regi: Sigrid Strøm Reibo.
Scenogafi/kostyme: Katrin Nottrodt. Musikk og lyd­design: Sjur Miljeteig.

Romeo og Julie er ei av verdas vakraste og bitraste kjærleikshistorier. Det er ikkje for ingen ting at nett dette Shakespeare-stykket vert henta fram att i stendig nye tolkingar, både på teater, film, ballett og så bortetter.

Noko av det som held det friskt og reint i hundreår etter hundreår, er kan hende at det har, midt i det tragiske, ein smålåten humor innimellom hendingane, som gjer at det aldri kan bli melodramatisk. Humoren finst alltid i liva våre, også når vi elles har det leitt. Det visste Shakespeare.

Metaskodespel

I den versjonen som Nationaltheatret og Riksteatret no har gått saman om, kan det verke som ein ikkje har lite heilt på Shakespeares lunerikdom. Framsyninga startar opp på eit slags metanivå, der skodespelarane spelar skodespelarar som skal spele Shakespeare. Gradvis veks dei inn i rollene og vert «seriøse», men heilt fram til pausen får vi jamlege avbrekk med blunking til publikum, klovneaktige opptrinn og imaginær snubling, latteranfall som ikkje er ekte, kort sagt dei klassiske sjarmere-i-senk-triksa. Det er i utgangspunktet ein god idé å byrje i røynd og notid på ei reise mot fjern fortid, om det er tidløysa i krig og kjærleik ein vil ha fokus på. Men her blir spranget akk så langt til å formidle det poetiske og ærleg menneskelege.

Vi ser regissørens vilje til å forsterke det umogne hjå Romeo og det sterke og kloke hjå Julie, men mykje av tida blir denne Romeo berre ein klovn og denne Julie berre irritabel og furten. I dei desperate kjærleiksmøta gir Herbert Nordrum og Hanna-Maria Grønneberg full gass, og vi ser at dei har dekning for rollene. Den såre lengten og fortvilinga kunne dei likevel fått lov å syne meir av. Av skodespelarane elles er det mest Anne Krigsvoll som hevdar seg. Men rolla som Julies amme er alt i originalen komisk, så ho treng ikkje overanstrenge seg. Tvert om er ho den einaste som greier fullt ut å balansere alvoret og humoren i framsyninga.

Vilter vitalitet

Scenebiletet er frå byrjinga dominert av dokker i menneskestorleik, som etter kvart vert brukte som alter ego-ar for karakterane. Det fungerer aldri heilt, og dei stiliserte kamp- og drapsscenene er heller ikkje overtydande. Ein slags vilter vitalitet er det likevel over framsyninga, men det ein vinn på voggene, må ein tape på karusellen. Og her gjekk det ein del tapt, det må seiast.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Nationaltheatret/Riksteatret:

W. Shakespeare

Romeo og Julie

Gjendikta av André Bjerke.
Regi: Sigrid Strøm Reibo.
Scenogafi/kostyme: Katrin Nottrodt. Musikk og lyd­design: Sjur Miljeteig.

Romeo og Julie er ei av verdas vakraste og bitraste kjærleikshistorier. Det er ikkje for ingen ting at nett dette Shakespeare-stykket vert henta fram att i stendig nye tolkingar, både på teater, film, ballett og så bortetter.

Noko av det som held det friskt og reint i hundreår etter hundreår, er kan hende at det har, midt i det tragiske, ein smålåten humor innimellom hendingane, som gjer at det aldri kan bli melodramatisk. Humoren finst alltid i liva våre, også når vi elles har det leitt. Det visste Shakespeare.

Metaskodespel

I den versjonen som Nationaltheatret og Riksteatret no har gått saman om, kan det verke som ein ikkje har lite heilt på Shakespeares lunerikdom. Framsyninga startar opp på eit slags metanivå, der skodespelarane spelar skodespelarar som skal spele Shakespeare. Gradvis veks dei inn i rollene og vert «seriøse», men heilt fram til pausen får vi jamlege avbrekk med blunking til publikum, klovneaktige opptrinn og imaginær snubling, latteranfall som ikkje er ekte, kort sagt dei klassiske sjarmere-i-senk-triksa. Det er i utgangspunktet ein god idé å byrje i røynd og notid på ei reise mot fjern fortid, om det er tidløysa i krig og kjærleik ein vil ha fokus på. Men her blir spranget akk så langt til å formidle det poetiske og ærleg menneskelege.

Vi ser regissørens vilje til å forsterke det umogne hjå Romeo og det sterke og kloke hjå Julie, men mykje av tida blir denne Romeo berre ein klovn og denne Julie berre irritabel og furten. I dei desperate kjærleiksmøta gir Herbert Nordrum og Hanna-Maria Grønneberg full gass, og vi ser at dei har dekning for rollene. Den såre lengten og fortvilinga kunne dei likevel fått lov å syne meir av. Av skodespelarane elles er det mest Anne Krigsvoll som hevdar seg. Men rolla som Julies amme er alt i originalen komisk, så ho treng ikkje overanstrenge seg. Tvert om er ho den einaste som greier fullt ut å balansere alvoret og humoren i framsyninga.

Vilter vitalitet

Scenebiletet er frå byrjinga dominert av dokker i menneskestorleik, som etter kvart vert brukte som alter ego-ar for karakterane. Det fungerer aldri heilt, og dei stiliserte kamp- og drapsscenene er heller ikkje overtydande. Ein slags vilter vitalitet er det likevel over framsyninga, men det ein vinn på voggene, må ein tape på karusellen. Og her gjekk det ein del tapt, det må seiast.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Mykje av tida blir denne Romeo berre ein klovn
og denne Julie berre irritabel og furten.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Gravfølgjet for Mohammad Mahdi Ammar og Abbas Fadel Yassin, båe drepne av eksploderande personsøkjarar i Beirut. Ammar er son til ein framståande medlem av Hizbollah-rørsla.

Gravfølgjet for Mohammad Mahdi Ammar og Abbas Fadel Yassin, båe drepne av eksploderande personsøkjarar i Beirut. Ammar er son til ein framståande medlem av Hizbollah-rørsla.

Foto: Mohamed Azakir / Reuters / NTB

KommentarSidene 2-3

Krig med personsøkjarar i folkerettsleg gråsone

Kvelden før personsøkjaråtaket endra Israels krigskabinett målsetjingane med krigen i nord. Ei eskalering låg derfor i kjømda.

Cecilie Hellestveit
Gravfølgjet for Mohammad Mahdi Ammar og Abbas Fadel Yassin, båe drepne av eksploderande personsøkjarar i Beirut. Ammar er son til ein framståande medlem av Hizbollah-rørsla.

Gravfølgjet for Mohammad Mahdi Ammar og Abbas Fadel Yassin, båe drepne av eksploderande personsøkjarar i Beirut. Ammar er son til ein framståande medlem av Hizbollah-rørsla.

Foto: Mohamed Azakir / Reuters / NTB

KommentarSidene 2-3

Krig med personsøkjarar i folkerettsleg gråsone

Kvelden før personsøkjaråtaket endra Israels krigskabinett målsetjingane med krigen i nord. Ei eskalering låg derfor i kjømda.

Cecilie Hellestveit
Laila Goody, Maria Ómarsdóttir Austgulen, Trond Espen Seim og John Emil Jørgenrud i nachspielet frå helvete som stykket til Edward Albee blir kalla.

Laila Goody, Maria Ómarsdóttir Austgulen, Trond Espen Seim og John Emil Jørgenrud i nachspielet frå helvete som stykket til Edward Albee blir kalla.

Foto: Erika Hebbert

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Sterkt om livsløgn og overleving

Gode skodespelar­prestasjonar i intens kamp på liv og død.

Den nye statsministeren i Frankrike, Michel Barnier, blir klappa inn av den utgåande, Gabriel Attal, i ein seremoni på Hôtel Matignon i Paris 5. september.

Den nye statsministeren i Frankrike, Michel Barnier, blir klappa inn av den utgåande, Gabriel Attal, i ein seremoni på Hôtel Matignon i Paris 5. september.

Foto: Stephane De Sakutin / Reuters / NTB

KommentarSamfunn
Bjørn Kvalsvik Nicolaysen

Ny statsminister med gjeld, utan budsjett

No lyt alt skje raskt i fransk politikk for å avverje nye kriser.

Justis- og beredskapsminister Emilie Enger Mehl på veg til pressetreffet om motarbeiding av kriminalitet. Også statsminister Jonas Gahr Støre og finansminister Trygve Slagsvold Vedum deltok.

Justis- og beredskapsminister Emilie Enger Mehl på veg til pressetreffet om motarbeiding av kriminalitet. Også statsminister Jonas Gahr Støre og finansminister Trygve Slagsvold Vedum deltok.

Foto: Thomas Fure / NTB

Samfunn
Sofie May Rånes

– No ser me effekten av færre politifolk

Det er mykje regjeringa kunne gjort som dei ikkje har gjort. Me er ikkje imponerte, seier Helge André Njåstad (FrP).

Då nordmennene kom til Færøyane, eller Fårøyane, rundt 800 var «hagane fulle av sau, som irane hadde ale upp, bergi tekte med fugl, nøgdi med rekved til husbyggjing, fisk og kval utanfor døri og vetrar so milde at sau og hest levde ute», skreiv landsfaderen Jóannes Patursson i boka Frå Færøyane i 1925.  I dag er det om lag 70.000 sauer som går fritt ikring, også rundt Tórshavn.

Då nordmennene kom til Færøyane, eller Fårøyane, rundt 800 var «hagane fulle av sau, som irane hadde ale upp, bergi tekte med fugl, nøgdi med rekved til husbyggjing, fisk og kval utanfor døri og vetrar so milde at sau og hest levde ute», skreiv landsfaderen Jóannes Patursson i boka Frå Færøyane i 1925. I dag er det om lag 70.000 sauer som går fritt ikring, også rundt Tórshavn.

Alle foto: Hallgeir Opedal

ReportasjeFeature

Nytt frå vestfronten

Ute i Atlanterhavet ligg Færøyane som ein front mot lågtrykk, vestavêr og liberale haldningar.

Hallgeir Opedal
Då nordmennene kom til Færøyane, eller Fårøyane, rundt 800 var «hagane fulle av sau, som irane hadde ale upp, bergi tekte med fugl, nøgdi med rekved til husbyggjing, fisk og kval utanfor døri og vetrar so milde at sau og hest levde ute», skreiv landsfaderen Jóannes Patursson i boka Frå Færøyane i 1925.  I dag er det om lag 70.000 sauer som går fritt ikring, også rundt Tórshavn.

Då nordmennene kom til Færøyane, eller Fårøyane, rundt 800 var «hagane fulle av sau, som irane hadde ale upp, bergi tekte med fugl, nøgdi med rekved til husbyggjing, fisk og kval utanfor døri og vetrar so milde at sau og hest levde ute», skreiv landsfaderen Jóannes Patursson i boka Frå Færøyane i 1925. I dag er det om lag 70.000 sauer som går fritt ikring, også rundt Tórshavn.

Alle foto: Hallgeir Opedal

ReportasjeFeature

Nytt frå vestfronten

Ute i Atlanterhavet ligg Færøyane som ein front mot lågtrykk, vestavêr og liberale haldningar.

Hallgeir Opedal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis