JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Katastroferapport med varme

Girls & Boys er ein fengslande standupmonolog som endar i noko heilt anna.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Stine Fevik held på det usentimentale i urovekkjande monolog.

Stine Fevik held på det usentimentale i urovekkjande monolog.

Foto: Lars Opstad

Stine Fevik held på det usentimentale i urovekkjande monolog.

Stine Fevik held på det usentimentale i urovekkjande monolog.

Foto: Lars Opstad

2340
20200605
2340
20200605

Oslo Nye Teater

Dennis Kelly:

Girls & Boys

Omsett av Lars Håkon Holstad Berge
Regi: Lena Endre
Scenografi: Peder Freiij

Ei av dei mange oppgåvene som teateret – og filmen – har, er å handsame ting og hendingar som er for traumatiske til at vi i kvardagen orkar å tenke på dei, langt mindre snakke om dei. Det trengst òg ein rik og djup substans i materialet, både frå forfattaren og utøvarane si side, for å gje det eit meiningsfullt innhald. Det er ikkje slikt ein berre brettar ut utan vidare. Dennis Kellys monologstykke Girls & Boys, no med skandinaviapremiere på Oslos Nye, har ei original og elegant oppbygging frå det slentrande standuppratsame mot ei erkjenningshistorie som etter kvart gjer oss redde og heilt stille i salen. Dramateknisk er det òg lagt slik at vi føler vi får eit heilstøypt skodespel, sjølv om vi berre har éin einsleg skodespelar å sjå på.

Kjærleikshistorie

Kvinna som her fortel historia si, har vore gjennom ei spesiell og underleg kjærleikshistorie, der ho diverre ikkje har skjøna kva som var gale før det var for seint. Då ho trudde ho endeleg var ute av problema, trør ho rett inn i den store katastrofen.

Framsyninga er regissert av svenske Lena Endre, som vi i Noreg vel mest kjenner som ein intens filmskodespelar. Det er gjerne ei analytisk ro over det vi ser henne gjere på film, trass i sterke kjensleskildringar, og det kan verke som skodespelaren Stine Fevik har hatt ei støtte frå regissøren i nett å halde på det usentimentale midt i det forferdelege. For Fevik er denne framsyninga eit definitivt gjennombrot. Ho er sett til å halde ein balansegang frå det direkte, som ein foredragshaldar, til det introvert opplevande av det denne kvinna gjennomgår i tanke og minne, og ho tek det heile på strak arm. Ein greier ikkje kome unna ein banal assosiasjon: Dette kunne ikkje eingong Meryl Streep gjort betre.

Strålande teater

Scenebiletet av Peder Freiij understrekar grenselandet mellom notidig nærvær og minnereise, saman med til dels draumeaktige lysverknader signerte Phillip Isaksen. Dette er strålande teater, men ein bør helst vite nokolunde kva ein går til.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Oslo Nye Teater

Dennis Kelly:

Girls & Boys

Omsett av Lars Håkon Holstad Berge
Regi: Lena Endre
Scenografi: Peder Freiij

Ei av dei mange oppgåvene som teateret – og filmen – har, er å handsame ting og hendingar som er for traumatiske til at vi i kvardagen orkar å tenke på dei, langt mindre snakke om dei. Det trengst òg ein rik og djup substans i materialet, både frå forfattaren og utøvarane si side, for å gje det eit meiningsfullt innhald. Det er ikkje slikt ein berre brettar ut utan vidare. Dennis Kellys monologstykke Girls & Boys, no med skandinaviapremiere på Oslos Nye, har ei original og elegant oppbygging frå det slentrande standuppratsame mot ei erkjenningshistorie som etter kvart gjer oss redde og heilt stille i salen. Dramateknisk er det òg lagt slik at vi føler vi får eit heilstøypt skodespel, sjølv om vi berre har éin einsleg skodespelar å sjå på.

Kjærleikshistorie

Kvinna som her fortel historia si, har vore gjennom ei spesiell og underleg kjærleikshistorie, der ho diverre ikkje har skjøna kva som var gale før det var for seint. Då ho trudde ho endeleg var ute av problema, trør ho rett inn i den store katastrofen.

Framsyninga er regissert av svenske Lena Endre, som vi i Noreg vel mest kjenner som ein intens filmskodespelar. Det er gjerne ei analytisk ro over det vi ser henne gjere på film, trass i sterke kjensleskildringar, og det kan verke som skodespelaren Stine Fevik har hatt ei støtte frå regissøren i nett å halde på det usentimentale midt i det forferdelege. For Fevik er denne framsyninga eit definitivt gjennombrot. Ho er sett til å halde ein balansegang frå det direkte, som ein foredragshaldar, til det introvert opplevande av det denne kvinna gjennomgår i tanke og minne, og ho tek det heile på strak arm. Ein greier ikkje kome unna ein banal assosiasjon: Dette kunne ikkje eingong Meryl Streep gjort betre.

Strålande teater

Scenebiletet av Peder Freiij understrekar grenselandet mellom notidig nærvær og minnereise, saman med til dels draumeaktige lysverknader signerte Phillip Isaksen. Dette er strålande teater, men ein bør helst vite nokolunde kva ein går til.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Dette kunne ikkje eingong Meryl Streep gjort betre.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Helsedirektoratet i Noreg tilrår same behandling for ME og kronisk utmatting.

Helsedirektoratet i Noreg tilrår same behandling for ME og kronisk utmatting.

Foto: NTB

Ordskifte

«I dag får ikkje ME-pasientane rett behandling.»

Bjørn K. Getz Wold
Helsedirektoratet i Noreg tilrår same behandling for ME og kronisk utmatting.

Helsedirektoratet i Noreg tilrår same behandling for ME og kronisk utmatting.

Foto: NTB

Ordskifte

«I dag får ikkje ME-pasientane rett behandling.»

Bjørn K. Getz Wold
Kathrine Nedrejord er forfattar, dramatikar og scenekunstnar. Ho er samisk med røter i Kjøllefjord i Finnmark, men har budd i Paris sidan 2011.

Kathrine Nedrejord er forfattar, dramatikar og scenekunstnar. Ho er samisk med røter i Kjøllefjord i Finnmark, men har budd i Paris sidan 2011.

Foto: Fartein Rudjord

BokMeldingar

Eg ropar om det heile tida

Boka til Kathrine Nedrejord er både pamflett og roman.

Hilde Vesaas
Kathrine Nedrejord er forfattar, dramatikar og scenekunstnar. Ho er samisk med røter i Kjøllefjord i Finnmark, men har budd i Paris sidan 2011.

Kathrine Nedrejord er forfattar, dramatikar og scenekunstnar. Ho er samisk med røter i Kjøllefjord i Finnmark, men har budd i Paris sidan 2011.

Foto: Fartein Rudjord

BokMeldingar

Eg ropar om det heile tida

Boka til Kathrine Nedrejord er både pamflett og roman.

Hilde Vesaas

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis