Festleg, beisk komedieklassikar
Framleis varm humor i Kleists nasepeik til makthavarar.
Skodespelarane, ikkje minst Ola G. Furuseth som hovudpersonen Adam og Gjertrud Jynge som den fornærma eigaren av krukka, er i storarta komedieform.
Foto: Dag Jenssen
Det Norske
Teatret, Scene 3
Heinrich von Kleist:
Den knuste krukka
Omsett av Finn Kvalem
Regi: Johannes Holmen Dahl
Scenografi og kostyme:
Nia Damerell
Heinrich von Kleist var ein av den tyske romantikkens viktigaste forfattarar, og den samfunnssatiriske komedien Den knuste krukka er eit av hovudverka hans. I Noreg spela Radioteatret det så tidleg som i 1933, og om att i 1949, men den noverande oppsetjinga på Det Norske er den første presentasjonen av stykket på ei Oslo-scene.
I eit forrykande komisk tempo skildrar stykket korleis ein øvrigheitsperson må oppklare, rettare sagt bortforklare, eit tilsynelatande ubetydeleg brotsverk, og er på spranget til å setje kven som helst i fengsel for å unngå å avsløre sanninga. Det er sjølvsagt han som har gjort brotsverket.
Finurleg, men heilt logisk skrid intrigen fram med nærast eksplosive nærvær av dei impliserte rollefigurane. Oppsetjinga på Det Norske Teatret er visuelt enkel og stilisert, med ein nære på konsekvent frontal spelestil. Skodespelarane, ikkje minst Ola G. Furuseth som hovudpersonen Adam og Gjertrud Jynge som den fornærma eigaren av krukka, er i storarta komedieform, og den oppskrudde stemninga i framsyninga stadfester det kloke, tidlause sparket dramatikaren har til maktmisbruk og overformynderi.
Diverre skal stykket spelast berre kort tid, i alle høve førebels, og det er synd, for dette er den beste komedien Det Norske Teatret har gjeve på riktig lenge.
Bent Kvalvik
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Det Norske
Teatret, Scene 3
Heinrich von Kleist:
Den knuste krukka
Omsett av Finn Kvalem
Regi: Johannes Holmen Dahl
Scenografi og kostyme:
Nia Damerell
Heinrich von Kleist var ein av den tyske romantikkens viktigaste forfattarar, og den samfunnssatiriske komedien Den knuste krukka er eit av hovudverka hans. I Noreg spela Radioteatret det så tidleg som i 1933, og om att i 1949, men den noverande oppsetjinga på Det Norske er den første presentasjonen av stykket på ei Oslo-scene.
I eit forrykande komisk tempo skildrar stykket korleis ein øvrigheitsperson må oppklare, rettare sagt bortforklare, eit tilsynelatande ubetydeleg brotsverk, og er på spranget til å setje kven som helst i fengsel for å unngå å avsløre sanninga. Det er sjølvsagt han som har gjort brotsverket.
Finurleg, men heilt logisk skrid intrigen fram med nærast eksplosive nærvær av dei impliserte rollefigurane. Oppsetjinga på Det Norske Teatret er visuelt enkel og stilisert, med ein nære på konsekvent frontal spelestil. Skodespelarane, ikkje minst Ola G. Furuseth som hovudpersonen Adam og Gjertrud Jynge som den fornærma eigaren av krukka, er i storarta komedieform, og den oppskrudde stemninga i framsyninga stadfester det kloke, tidlause sparket dramatikaren har til maktmisbruk og overformynderi.
Diverre skal stykket spelast berre kort tid, i alle høve førebels, og det er synd, for dette er den beste komedien Det Norske Teatret har gjeve på riktig lenge.
Bent Kvalvik
Fleire artiklar
Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.
Foto: Another World Entertainment
Skrekkeleg skuffande
Likte du Nattevakten, kjem du ikkje til å elska Nattevakten: Demoner går i arv, dersom det var det du håpte på.
Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.
Foto: Samuel Hess
Mindre er meir
Den nye plata til Jessica Pratt, Here in the Pitch, er hennar beste så langt.
Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.
Foto: Laurent le Crabe
Oppussinga
Ladj Ly lenar seg mot melodrama etter ein rå debut.
Eirik Holmøyvik har trekt seg trekt seg som forskingsleiar ved Det juridiske fakultet i Bergen.
Foto: Kim E. Andreassen / UiB
Israel-boikott splittar akademia
Jussprofessor Eirik Holmøyvik prøvde å få omgjort vedtaket om Israel-boikott ved Det juridiske fakultetet i Bergen, men vart røysta ned. No har han trekt seg som forskingsleiar ved fakultetet.
Lite mat: Det er ikkje mykje mat å spore i 17. mai-biletarkivet til NTB, men Andrea (2) har iallfall fått is. Hurra!
Foto: Per Løchen /NTB
Mat på nasjonaldagen
Kva bør vi ete i dag om vi lèt årstida styre menyen?