JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Festleg, beisk komedieklassikar

Framleis varm humor i Kleists nasepeik til makthavarar.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Skodespelarane, ikkje minst Ola G. Furuseth som hovudpersonen Adam og Gjertrud Jynge som den fornærma eigaren av krukka, er i storarta komedieform.

Skodespelarane, ikkje minst Ola G. Furuseth som hovudpersonen Adam og Gjertrud Jynge som den fornærma eigaren av krukka, er i storarta komedieform.

Foto: Dag Jenssen

Skodespelarane, ikkje minst Ola G. Furuseth som hovudpersonen Adam og Gjertrud Jynge som den fornærma eigaren av krukka, er i storarta komedieform.

Skodespelarane, ikkje minst Ola G. Furuseth som hovudpersonen Adam og Gjertrud Jynge som den fornærma eigaren av krukka, er i storarta komedieform.

Foto: Dag Jenssen

1540
20190222
1540
20190222

Det Norske
Teatret, Scene 3

Heinrich von Kleist:

Den knuste krukka

Omsett av Finn Kvalem
Regi: Johannes Holmen Dahl
Scenografi og kostyme:
Nia Damerell

Heinrich von Kleist var ein av den tyske romantikkens viktigaste forfattarar, og den samfunnssatiriske komedien Den knuste krukka er eit av hovudverka hans. I Noreg spela Radioteatret det så tidleg som i 1933, og om att i 1949, men den noverande oppsetjinga på Det Norske er den første presentasjonen av stykket på ei Oslo-scene.

I eit forrykande komisk tempo skildrar stykket korleis ein øvrigheitsperson må oppklare, rettare sagt bortforklare, eit tilsynelatande ubetydeleg brotsverk, og er på spranget til å setje kven som helst i fengsel for å unngå å avsløre sanninga. Det er sjølvsagt han som har gjort brotsverket.

Finurleg, men heilt logisk skrid intrigen fram med nærast eksplosive nærvær av dei impliserte rollefigurane. Oppsetjinga på Det Norske Teatret er visuelt enkel og stilisert, med ein nære på konsekvent frontal spelestil. Skodespelarane, ikkje minst Ola G. Furuseth som hovudpersonen Adam og Gjertrud Jynge som den fornærma eigaren av krukka, er i storarta komedieform, og den oppskrudde stemninga i framsyninga stadfester det kloke, tidlause sparket dramatikaren har til maktmisbruk og overformynderi.

Diverre skal stykket spelast berre kort tid, i alle høve førebels, og det er synd, for dette er den beste komedien Det Norske Teatret har gjeve på riktig lenge.

Bent Kvalvik

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Det Norske
Teatret, Scene 3

Heinrich von Kleist:

Den knuste krukka

Omsett av Finn Kvalem
Regi: Johannes Holmen Dahl
Scenografi og kostyme:
Nia Damerell

Heinrich von Kleist var ein av den tyske romantikkens viktigaste forfattarar, og den samfunnssatiriske komedien Den knuste krukka er eit av hovudverka hans. I Noreg spela Radioteatret det så tidleg som i 1933, og om att i 1949, men den noverande oppsetjinga på Det Norske er den første presentasjonen av stykket på ei Oslo-scene.

I eit forrykande komisk tempo skildrar stykket korleis ein øvrigheitsperson må oppklare, rettare sagt bortforklare, eit tilsynelatande ubetydeleg brotsverk, og er på spranget til å setje kven som helst i fengsel for å unngå å avsløre sanninga. Det er sjølvsagt han som har gjort brotsverket.

Finurleg, men heilt logisk skrid intrigen fram med nærast eksplosive nærvær av dei impliserte rollefigurane. Oppsetjinga på Det Norske Teatret er visuelt enkel og stilisert, med ein nære på konsekvent frontal spelestil. Skodespelarane, ikkje minst Ola G. Furuseth som hovudpersonen Adam og Gjertrud Jynge som den fornærma eigaren av krukka, er i storarta komedieform, og den oppskrudde stemninga i framsyninga stadfester det kloke, tidlause sparket dramatikaren har til maktmisbruk og overformynderi.

Diverre skal stykket spelast berre kort tid, i alle høve førebels, og det er synd, for dette er den beste komedien Det Norske Teatret har gjeve på riktig lenge.

Bent Kvalvik

Emneknaggar

Fleire artiklar

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Foto: Rodrigo Abd / AP / NTB

DyrFeature

Influensa-alarm

I mars i år blei det slått full smittealarm i USA. Fugleinfluensa er no funne i meir enn 40 mjølkekubesetningar frå ti ulike delstatar.

Arve Nilsen
Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Foto: Rodrigo Abd / AP / NTB

DyrFeature

Influensa-alarm

I mars i år blei det slått full smittealarm i USA. Fugleinfluensa er no funne i meir enn 40 mjølkekubesetningar frå ti ulike delstatar.

Arve Nilsen
Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.

Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Brit Aksnes

Skrekkeleg skuffande

Likte du Nattevakten, kjem du ikkje til å elska Nattevakten: Demoner går i arv, dersom det var det du håpte på.

Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.

Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.

Foto: Samuel Hess

MusikkMeldingar
Øyvind Vågnes

Mindre er meir

Den nye plata til Jessica Pratt, Here in the Pitch, er hennar beste så langt.

Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.

Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.

Foto: Laurent le Crabe

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Oppussinga

Ladj Ly lenar seg mot melodrama etter ein rå debut.

Det er tradisjon for at reisande pyntar opp kupeane sine på Doguekspressen.

Det er tradisjon for at reisande pyntar opp kupeane sine på Doguekspressen.

ReportasjeFeature

Doguekspressen

ANATOLIA: Sett frå ein togkupé midt inne i landet blir Tyrkia ubegripeleg.

Ida Lødemel Tvedt
Det er tradisjon for at reisande pyntar opp kupeane sine på Doguekspressen.

Det er tradisjon for at reisande pyntar opp kupeane sine på Doguekspressen.

ReportasjeFeature

Doguekspressen

ANATOLIA: Sett frå ein togkupé midt inne i landet blir Tyrkia ubegripeleg.

Ida Lødemel Tvedt

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis