JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Festleg, beisk komedieklassikar

Framleis varm humor i Kleists nasepeik til makthavarar.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Skodespelarane, ikkje minst Ola G. Furuseth som hovudpersonen Adam og Gjertrud Jynge som den fornærma eigaren av krukka, er i storarta komedieform.

Skodespelarane, ikkje minst Ola G. Furuseth som hovudpersonen Adam og Gjertrud Jynge som den fornærma eigaren av krukka, er i storarta komedieform.

Foto: Dag Jenssen

Skodespelarane, ikkje minst Ola G. Furuseth som hovudpersonen Adam og Gjertrud Jynge som den fornærma eigaren av krukka, er i storarta komedieform.

Skodespelarane, ikkje minst Ola G. Furuseth som hovudpersonen Adam og Gjertrud Jynge som den fornærma eigaren av krukka, er i storarta komedieform.

Foto: Dag Jenssen

1540
20190222
1540
20190222

Det Norske
Teatret, Scene 3

Heinrich von Kleist:

Den knuste krukka

Omsett av Finn Kvalem
Regi: Johannes Holmen Dahl
Scenografi og kostyme:
Nia Damerell

Heinrich von Kleist var ein av den tyske romantikkens viktigaste forfattarar, og den samfunnssatiriske komedien Den knuste krukka er eit av hovudverka hans. I Noreg spela Radioteatret det så tidleg som i 1933, og om att i 1949, men den noverande oppsetjinga på Det Norske er den første presentasjonen av stykket på ei Oslo-scene.

I eit forrykande komisk tempo skildrar stykket korleis ein øvrigheitsperson må oppklare, rettare sagt bortforklare, eit tilsynelatande ubetydeleg brotsverk, og er på spranget til å setje kven som helst i fengsel for å unngå å avsløre sanninga. Det er sjølvsagt han som har gjort brotsverket.

Finurleg, men heilt logisk skrid intrigen fram med nærast eksplosive nærvær av dei impliserte rollefigurane. Oppsetjinga på Det Norske Teatret er visuelt enkel og stilisert, med ein nære på konsekvent frontal spelestil. Skodespelarane, ikkje minst Ola G. Furuseth som hovudpersonen Adam og Gjertrud Jynge som den fornærma eigaren av krukka, er i storarta komedieform, og den oppskrudde stemninga i framsyninga stadfester det kloke, tidlause sparket dramatikaren har til maktmisbruk og overformynderi.

Diverre skal stykket spelast berre kort tid, i alle høve førebels, og det er synd, for dette er den beste komedien Det Norske Teatret har gjeve på riktig lenge.

Bent Kvalvik

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Det Norske
Teatret, Scene 3

Heinrich von Kleist:

Den knuste krukka

Omsett av Finn Kvalem
Regi: Johannes Holmen Dahl
Scenografi og kostyme:
Nia Damerell

Heinrich von Kleist var ein av den tyske romantikkens viktigaste forfattarar, og den samfunnssatiriske komedien Den knuste krukka er eit av hovudverka hans. I Noreg spela Radioteatret det så tidleg som i 1933, og om att i 1949, men den noverande oppsetjinga på Det Norske er den første presentasjonen av stykket på ei Oslo-scene.

I eit forrykande komisk tempo skildrar stykket korleis ein øvrigheitsperson må oppklare, rettare sagt bortforklare, eit tilsynelatande ubetydeleg brotsverk, og er på spranget til å setje kven som helst i fengsel for å unngå å avsløre sanninga. Det er sjølvsagt han som har gjort brotsverket.

Finurleg, men heilt logisk skrid intrigen fram med nærast eksplosive nærvær av dei impliserte rollefigurane. Oppsetjinga på Det Norske Teatret er visuelt enkel og stilisert, med ein nære på konsekvent frontal spelestil. Skodespelarane, ikkje minst Ola G. Furuseth som hovudpersonen Adam og Gjertrud Jynge som den fornærma eigaren av krukka, er i storarta komedieform, og den oppskrudde stemninga i framsyninga stadfester det kloke, tidlause sparket dramatikaren har til maktmisbruk og overformynderi.

Diverre skal stykket spelast berre kort tid, i alle høve førebels, og det er synd, for dette er den beste komedien Det Norske Teatret har gjeve på riktig lenge.

Bent Kvalvik

Emneknaggar

Fleire artiklar

Etter valet i 2016 blei det vanleg å seie at Trump vann fordi folk hadde oversett kjenslene til den kvite arbeiderklassa. Er biletet eit anna i denne omgangen?

Etter valet i 2016 blei det vanleg å seie at Trump vann fordi folk hadde oversett kjenslene til den kvite arbeiderklassa. Er biletet eit anna i denne omgangen?

Foto: Dustin Chambers / Reuters / NTB

UtanriksSamfunn

Overkorrigeringa

NEW YORK: Mark Lilla fekk enorm merksemd for sin diagnose av presidentvalet i USA i 2016. Eg oppsøker han for å få oppdaterte psykologiseringar av den amerikanske folkesjela anno 2024.

Ida Lødemel Tvedt
Etter valet i 2016 blei det vanleg å seie at Trump vann fordi folk hadde oversett kjenslene til den kvite arbeiderklassa. Er biletet eit anna i denne omgangen?

Etter valet i 2016 blei det vanleg å seie at Trump vann fordi folk hadde oversett kjenslene til den kvite arbeiderklassa. Er biletet eit anna i denne omgangen?

Foto: Dustin Chambers / Reuters / NTB

UtanriksSamfunn

Overkorrigeringa

NEW YORK: Mark Lilla fekk enorm merksemd for sin diagnose av presidentvalet i USA i 2016. Eg oppsøker han for å få oppdaterte psykologiseringar av den amerikanske folkesjela anno 2024.

Ida Lødemel Tvedt
Med jamne mellomrom legg Riksrevisjonen, her representert ved riksrevisor Karl Eirik Schjøtt-Pedersen, fram undersøkingar med nokså hard kritikk av korleis vedteken politikk vert gjennomført av forvaltinga.

Med jamne mellomrom legg Riksrevisjonen, her representert ved riksrevisor Karl Eirik Schjøtt-Pedersen, fram undersøkingar med nokså hard kritikk av korleis vedteken politikk vert gjennomført av forvaltinga.

Foto: Ole Berg-Rusten / NTB

Samfunn
Eva Aalberg Undheim

Eit spørsmål om kontroll

I rapport etter rapport kritiserer Riksrevisjonen statlege institusjonar for feil og manglar. Men kva kjem det eigentleg ut av kritikken?

Odd Nordstoga slo gjennom som soloartist i 2004. No har han skrive sjølvbiografi.

Odd Nordstoga slo gjennom som soloartist i 2004. No har han skrive sjølvbiografi.

Foto: Samlaget

BokMeldingar
ArildBye

Ein av oss

Odd Nordstoga skriv tankefullt om livet, ut frå rolla som folkekjær artist.

Stian Jenssen (t.v.) var alt på plass i Nato då Jens Stoltenberg tok til i jobben som generalsekretær i 2014. Dei neste ti åra skulle dei arbeide tett i lag. Her er dei fotograferte i Kongressen i Washington i januar i år.

Stian Jenssen (t.v.) var alt på plass i Nato då Jens Stoltenberg tok til i jobben som generalsekretær i 2014. Dei neste ti åra skulle dei arbeide tett i lag. Her er dei fotograferte i Kongressen i Washington i januar i år.

Foto: Mandel Ngan / AFP / NTB

IntervjuSamfunn
Christiane Jordheim Larsen

Nato-toppen som sa det han tenkte

Stian Jenssen fekk kritikk då han som stabssjef i Nato skisserte ei fredsløysing der Ukraina gjev opp territorium i byte mot Nato-medlemskap. – På eit tidspunkt må ein ta innover seg situasjonen på bakken, seier han.

Feature

Greske byggjeklossar

Eg dreg til Kreta og lærer om skilnaden på tyske og britiske turistar.

May Linn Clement
Feature

Greske byggjeklossar

Eg dreg til Kreta og lærer om skilnaden på tyske og britiske turistar.

May Linn Clement

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis