Er det forfallsdato på musikalar?
Andrew Lloyd Webber-stykket har ry som nyklassikar, men det verkar datert.
Charlotte Brænna er åleine på scena.
Foto: Tovita Bråthen Razzi
Taran AS (Chateau Neuf)
Andrew Lloyd Webber/Don Black:
Tell me on a Sunday
Omsett av Martine T. Lundberg og Christian Ranke
Regi: Julie Ibenfeldt Lindvik
Med: Charlotte Brænna
Vi er sjølvsagt sveltefora på teater for tida, iallfall i Oslo, og det brått varme vårvêret får heller skine for seg sjølv når vi får servert Oslo-premiere på ein Andrew Lloyd Webber-musikal. Tell me on a Sunday er ein minimusikal, ein einaktar med berre éin person på scena, og med eit musikkfundament som ikkje krev stort orkester.
For å seie det kort og greitt handlar det om ei ung kvinne som prøver å finne både kjærleik og karriere, fortrinnsvis i showbusiness. Vi får ikkje sjå henne gå mot nokon tydeleg suksess på korkje det eine eller det andre området, men ho går like fullt ut av stykket med ukueleg optimisme.
Høyrest det banalt ut? I så fall er det kan hende nett det det er. Men nei da, vi forlangar ikkje at alt teater, og slett ikkje alle musikalar, skal vere revolusjonært tankevekkande eller nyskapande i forma. Det er berre det at... I denne oppsetjinga av den no nær 40 år gamle musikalen hadde vi nok likevel venta eit sterkare trykk, både musikalsk og innhaldsmessig. Kva det er som har gjort dette sujettet så attraktivt for musikaldivaer i tiår etter tiår, det forblir litt i skodda.
Vital
Det er ikkje noko å utsetje på den vitale, flotte Charlotte Brænna. Ho er 100 prosent til stades og yter både tekst og musikk full rettferd. Problemet ligg truleg meir i dette at vi lever i ei tid der kultur og levemåte endrar seg fortare enn musikk- og teatersjangrane gjer det.
Den typen musikalballadar som Lloyd-Webber står for, var nok fornyande på 70-talet, men dei verkar faktisk loslitne i dag. (Kan hende dei er meir interessante att om 25 år?) Draumane og konfliktane til denne omhandla kvinna verkar òg antikverte etter alle kjønnsrolleomveltingane den vestlege verda har gjennomgått. Ikkje for det, kvinne- og kjønnskamp er framleis naudsynt, men ikkje som på 70- og 80-talet.
Ikkje effektmakeri
Framsyninga profitterer elles på å unngå effektmakeri. Visuelt er det stort sett projeksjonar av bybilete som dominerer scenebiletet, rekvisittane er haldne nede på det reint naudsynte, og regimessig er det heile lagt opp rasjonelt og nøkternt. Stunder om gongen hjelper dette på, så nokre av dei mest appellerande songane går heim. Men det må òg seiast: Vi hadde venta oss meir.
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Taran AS (Chateau Neuf)
Andrew Lloyd Webber/Don Black:
Tell me on a Sunday
Omsett av Martine T. Lundberg og Christian Ranke
Regi: Julie Ibenfeldt Lindvik
Med: Charlotte Brænna
Vi er sjølvsagt sveltefora på teater for tida, iallfall i Oslo, og det brått varme vårvêret får heller skine for seg sjølv når vi får servert Oslo-premiere på ein Andrew Lloyd Webber-musikal. Tell me on a Sunday er ein minimusikal, ein einaktar med berre éin person på scena, og med eit musikkfundament som ikkje krev stort orkester.
For å seie det kort og greitt handlar det om ei ung kvinne som prøver å finne både kjærleik og karriere, fortrinnsvis i showbusiness. Vi får ikkje sjå henne gå mot nokon tydeleg suksess på korkje det eine eller det andre området, men ho går like fullt ut av stykket med ukueleg optimisme.
Høyrest det banalt ut? I så fall er det kan hende nett det det er. Men nei da, vi forlangar ikkje at alt teater, og slett ikkje alle musikalar, skal vere revolusjonært tankevekkande eller nyskapande i forma. Det er berre det at... I denne oppsetjinga av den no nær 40 år gamle musikalen hadde vi nok likevel venta eit sterkare trykk, både musikalsk og innhaldsmessig. Kva det er som har gjort dette sujettet så attraktivt for musikaldivaer i tiår etter tiår, det forblir litt i skodda.
Vital
Det er ikkje noko å utsetje på den vitale, flotte Charlotte Brænna. Ho er 100 prosent til stades og yter både tekst og musikk full rettferd. Problemet ligg truleg meir i dette at vi lever i ei tid der kultur og levemåte endrar seg fortare enn musikk- og teatersjangrane gjer det.
Den typen musikalballadar som Lloyd-Webber står for, var nok fornyande på 70-talet, men dei verkar faktisk loslitne i dag. (Kan hende dei er meir interessante att om 25 år?) Draumane og konfliktane til denne omhandla kvinna verkar òg antikverte etter alle kjønnsrolleomveltingane den vestlege verda har gjennomgått. Ikkje for det, kvinne- og kjønnskamp er framleis naudsynt, men ikkje som på 70- og 80-talet.
Ikkje effektmakeri
Framsyninga profitterer elles på å unngå effektmakeri. Visuelt er det stort sett projeksjonar av bybilete som dominerer scenebiletet, rekvisittane er haldne nede på det reint naudsynte, og regimessig er det heile lagt opp rasjonelt og nøkternt. Stunder om gongen hjelper dette på, så nokre av dei mest appellerande songane går heim. Men det må òg seiast: Vi hadde venta oss meir.
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Rosa rullar av gris – men om skinka er ekte eller ikkje, er ikkje godt å seie ut frå eit bilete.
Foto: Pxhere.com
Kokt skinke
Ikkje eingong «ekte» er det det ein gong var.
Gunnhild Øyehaug har skrive bøker i mange sjangrar etter diktdebuten i 1998. Ho er også lærar ved Skrivekunstakademiet i Hordaland.
Foto: Helge Skodvin
Bulletinar frå ein medviten romanperson
Gunnhild Øyehaug skriv friskt og morosamt om draum og røynd i metaland.
VINNAREN: På søndag vart Herbert Kickls Fridomsparti (FPÖ) for første gongen største parti i det austerrikske parlamentsvalet. Får partiet makt, vil dei jobbe for å oppheve sanksjonar mot Russland.
Foto: Lisa Leutner / Reuters/ NTB
Politikk i grenseland
Austerrikarane ser på seg sjølv som ein fredsnasjon. Likevel røystar ein tredel på prorussiske høgrepopulistar.
Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.
Alle foto: Håvard Rem
Det blonde reservatet
PALM BEACH: Krig og folkevandring verkar inn på alle vestlege val. Eit amerikansk presidentval kan verka andre vegen òg.
Joaquin Phoenix spelar hovudrolla som Joker.
Foto: Warner Bros. Discovery
Dyster dobbeldose
Denne runden med Jokeren ber det same mørket med nye tonar.