Elsk meg, elles vert det juling!
Bittert, men morosamt om fåfengd kjærleik.
Ingvild Holthe Bygdenes og Anders Mordal har hovudrollene i stykket. Henriette Faye-Schøll og Anne Guri Tvedt er veninner av rollefiguren Ester Nilsson.
Foto: Mats Bäcker
Centralteatret
Lena Andersson:
Rettsstridig forføyning
Dramatisering:
Karin Parrot-Jonzon
Omsetjing: Maja Skanding
Regi: Alan Lucien Øyen
Scenografi og kostyme:
Åse Hegrenes
«Plaisir d’amour ne dure qu’un moment ...» Kjærleiksgleda varer eit sekund. Den gamle franske visa er romantisk og kynisk. Det er òg Lena Anderssons historie. Romanen var ein snakkis, no har vi teaterversjonen. Løyndomen her er vel at han endar kvardagsleg, flatt. Ikkje lukkeleg, ikkje tragisk. Det aner vi straks. Og det kjenner vi att.
Skribenten Ester held foredrag om kunstnaren Hugo – og møter han. Ho vert stupforelska, han er mest trylt av at ho finn han interessant. Det går ikkje bra. Startstrategiane med kvasiintellektuelle dialogar er fine, og det er med skrekkblanda fryd vi fylgjer Esters desperate von om at fyren er glad i ho. Det er komisk – og heilt forferdeleg.
Ingvild Holthe Bygdnes og Anders Mordal er båe storarta. Her blir det veksla mellom teater og metateater, brått med kommentarar rett mot publikum, men vi er heile tida til stades mellom dei. Henriette Faye-Schøll og Anne Guri Tvedt er to venninner som òg kan vere røyster i hovudet til Ester, ikkje ulikt koret i greske tragediar. Dei kjem med jordnære kommentarar og gir framsyninga eit utvida liv. Dei går òg inn i andre biroller i livet til Ester. Dei gjer det bra, men desse karakterane hadde fortent eige liv på scenen.
Regien til Alan Lucien Øyen er energisk, og Åse Hegrenes’ bakvegg med eit nonfigurativt bilete verkar òg rimeleg. Varme fargar og fullt kaos!
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Centralteatret
Lena Andersson:
Rettsstridig forføyning
Dramatisering:
Karin Parrot-Jonzon
Omsetjing: Maja Skanding
Regi: Alan Lucien Øyen
Scenografi og kostyme:
Åse Hegrenes
«Plaisir d’amour ne dure qu’un moment ...» Kjærleiksgleda varer eit sekund. Den gamle franske visa er romantisk og kynisk. Det er òg Lena Anderssons historie. Romanen var ein snakkis, no har vi teaterversjonen. Løyndomen her er vel at han endar kvardagsleg, flatt. Ikkje lukkeleg, ikkje tragisk. Det aner vi straks. Og det kjenner vi att.
Skribenten Ester held foredrag om kunstnaren Hugo – og møter han. Ho vert stupforelska, han er mest trylt av at ho finn han interessant. Det går ikkje bra. Startstrategiane med kvasiintellektuelle dialogar er fine, og det er med skrekkblanda fryd vi fylgjer Esters desperate von om at fyren er glad i ho. Det er komisk – og heilt forferdeleg.
Ingvild Holthe Bygdnes og Anders Mordal er båe storarta. Her blir det veksla mellom teater og metateater, brått med kommentarar rett mot publikum, men vi er heile tida til stades mellom dei. Henriette Faye-Schøll og Anne Guri Tvedt er to venninner som òg kan vere røyster i hovudet til Ester, ikkje ulikt koret i greske tragediar. Dei kjem med jordnære kommentarar og gir framsyninga eit utvida liv. Dei går òg inn i andre biroller i livet til Ester. Dei gjer det bra, men desse karakterane hadde fortent eige liv på scenen.
Regien til Alan Lucien Øyen er energisk, og Åse Hegrenes’ bakvegg med eit nonfigurativt bilete verkar òg rimeleg. Varme fargar og fullt kaos!
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.
Alle foto: Håvard Rem
Det blonde reservatet
PALM BEACH: Krig og folkevandring verkar inn på alle vestlege val. Eit amerikansk presidentval kan verka andre vegen òg.
Lewis Lapham på Lapham’s Quarterly-kontoret ved Union Square på Manhattan.
Ein lang marsj mot idiotveldet
NEW YORK: Sett frå minnestunda for Lewis Lapham ser den politiske dagsordenen i USA mindre ny ut.
VINNAREN: På søndag vart Herbert Kickls Fridomsparti (FPÖ) for første gongen største parti i det austerrikske parlamentsvalet. Får partiet makt, vil dei jobbe for å oppheve sanksjonar mot Russland.
Foto: Lisa Leutner / Reuters/ NTB
Politikk i grenseland
Austerrikarane ser på seg sjølv som ein fredsnasjon. Likevel røystar ein tredel på prorussiske høgrepopulistar.
Eldspåsetting og steinkasting i Ramels veg i Rosengård i Malmö. Ivar Hippe har intervjua innbyggarar i utsette bydelar i Vest-Sverige.
Foto: Johan Nilsson / TT / AP / NTB
– Det kjem til å bli stygt
Ivar Hippe fekk lyst til å sjå nærmare på dei svenske tilstandane. Etter tre års arbeid er Sverige 2024: Beretninger om et land i krise her. Staten må ta styring, seier han.
Yrka med det høgste sjukefråværet er kvinnedominerte med relasjonelt arbeid og høge emosjonelle krav, skriv Lill Sverresdatter Larsen.
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Langvarig overbelastning gir rekordhøyt sykefravær
«Vi har lenge drevet en dugnad for å holde skuta flytende.»