JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Eit rulleskøytelivsløp på ein time

Kari-Ann Grønsund fortel med smil om eit liv med tøffe tak.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Kari-Ann Grønsund har Tove Kragset som musikalsk følgje på scena.

Kari-Ann Grønsund har Tove Kragset som musikalsk følgje på scena.

Foto: Bård Gundersen

Kari-Ann Grønsund har Tove Kragset som musikalsk følgje på scena.

Kari-Ann Grønsund har Tove Kragset som musikalsk følgje på scena.

Foto: Bård Gundersen

1977
20190531
1977
20190531

Oslo Nye,
Teaterkjeller’n

Kari-Ann Grønsund:

Kari-Ann ­– ærlig fortalt

Regi: Petter Næss
Musikalsk følgje: Tove Kragset
Lysdesign: Anders Audum
Dramaturgi: Myrann Sørbøe og Marianne Sævig

Teatersjangeren «sjølvbiografisk standup» breier stendig om seg på norske scener, og no byrjar vi å bli fortrulege med at dette er ein etablert del av repertoaret. Sjangeren har nok kome av di medieinntrykka i dag er så mange og teateret synest det må finne ein plass i dette direkte, rett-på-klimaet som tradisjonelt sett er teateret fjernt, iallfall om ein tenkjer på teater som fiksjon, ein arena for å representere noko anna enn seg sjølv. Utfordringa er sjølvsagt at dette er eit grenseland mellom fiksjon og dokumentar. Det som vert fortalt, gjev seg ut for å vere sant, men like fullt er det ei regissert framsyning, planlagd i minste detalj og spela etter same lest kvar kveld.

Den likande skodespelaren Kari-Ann Grønsund har vore ein del av andletet til Oslo Nye Teater i nær 45 år. Nett av di Oslo Nye Teater er eit komedieteater, er det naturleg at vi assosierer henne med muntre, trivelege rollefigurar. Når ho no i si eiga personlege form kan fortelje at livet hennar ikkje alltid har gått på skjener, men tidvis har innehalde både påkjenningar og overraskingar av eventyrleg art, er det ikkje vanskeleg å ta henne på alvor, både i teatral og menneskeleg forstand. Det intime spelelokalet Teaterkjeller’n gir ikkje mykje rom for å skjule seg bak opplagde klisjear, og Grønsund meistrar vakkert å halde både ein profesjonell kontroll over «showet» ­– og å vere ekte, autentisk.

Ein tilsett ved Oslo Nye Teater sa ein gong til meg at det hjartelege ved Kari-Ann Grønsund ikkje berre var skodespel. Ho er slik, sa han. Heile mennesket er jo berre eit stort hjarte. Det kan ein merke i Teaterkjeller’n òg.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Oslo Nye,
Teaterkjeller’n

Kari-Ann Grønsund:

Kari-Ann ­– ærlig fortalt

Regi: Petter Næss
Musikalsk følgje: Tove Kragset
Lysdesign: Anders Audum
Dramaturgi: Myrann Sørbøe og Marianne Sævig

Teatersjangeren «sjølvbiografisk standup» breier stendig om seg på norske scener, og no byrjar vi å bli fortrulege med at dette er ein etablert del av repertoaret. Sjangeren har nok kome av di medieinntrykka i dag er så mange og teateret synest det må finne ein plass i dette direkte, rett-på-klimaet som tradisjonelt sett er teateret fjernt, iallfall om ein tenkjer på teater som fiksjon, ein arena for å representere noko anna enn seg sjølv. Utfordringa er sjølvsagt at dette er eit grenseland mellom fiksjon og dokumentar. Det som vert fortalt, gjev seg ut for å vere sant, men like fullt er det ei regissert framsyning, planlagd i minste detalj og spela etter same lest kvar kveld.

Den likande skodespelaren Kari-Ann Grønsund har vore ein del av andletet til Oslo Nye Teater i nær 45 år. Nett av di Oslo Nye Teater er eit komedieteater, er det naturleg at vi assosierer henne med muntre, trivelege rollefigurar. Når ho no i si eiga personlege form kan fortelje at livet hennar ikkje alltid har gått på skjener, men tidvis har innehalde både påkjenningar og overraskingar av eventyrleg art, er det ikkje vanskeleg å ta henne på alvor, både i teatral og menneskeleg forstand. Det intime spelelokalet Teaterkjeller’n gir ikkje mykje rom for å skjule seg bak opplagde klisjear, og Grønsund meistrar vakkert å halde både ein profesjonell kontroll over «showet» ­– og å vere ekte, autentisk.

Ein tilsett ved Oslo Nye Teater sa ein gong til meg at det hjartelege ved Kari-Ann Grønsund ikkje berre var skodespel. Ho er slik, sa han. Heile mennesket er jo berre eit stort hjarte. Det kan ein merke i Teaterkjeller’n òg.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Brussel-buarar på Place de la Bourse, børsplassen i sentrum av byen, heidrar offer for islamistsjølvmordsbombarane på Zaventem-flyplassen og Maelbeek metrostasjon i mars 2016, der til saman 32 menneske miste livet.

Brussel-buarar på Place de la Bourse, børsplassen i sentrum av byen, heidrar offer for islamistsjølvmordsbombarane på Zaventem-flyplassen og Maelbeek metrostasjon i mars 2016, der til saman 32 menneske miste livet.

Foto: Peter Dejong / AP / NTB

Samfunn

Jihadismen lever

Tenåringar blir rekrutterte til terrororganisasjonar. Svenske kriminelle nettverk utfører aksjonar i Skandinavia for Iran. Nye konstellasjonar oppstår blant ekstremistiske grupper.

Ole JanLarsen
Brussel-buarar på Place de la Bourse, børsplassen i sentrum av byen, heidrar offer for islamistsjølvmordsbombarane på Zaventem-flyplassen og Maelbeek metrostasjon i mars 2016, der til saman 32 menneske miste livet.

Brussel-buarar på Place de la Bourse, børsplassen i sentrum av byen, heidrar offer for islamistsjølvmordsbombarane på Zaventem-flyplassen og Maelbeek metrostasjon i mars 2016, der til saman 32 menneske miste livet.

Foto: Peter Dejong / AP / NTB

Samfunn

Jihadismen lever

Tenåringar blir rekrutterte til terrororganisasjonar. Svenske kriminelle nettverk utfører aksjonar i Skandinavia for Iran. Nye konstellasjonar oppstår blant ekstremistiske grupper.

Ole JanLarsen
Stillinga i VM-kampen mellom Ding Liren og Gukesh var 4–4 etter 8 av 14 parti.

Stillinga i VM-kampen mellom Ding Liren og Gukesh var 4–4 etter 8 av 14 parti.

Foto: Eng Chin An / FIDE

SjakkKunnskap
Atle Grønn

Sjakken lever vidare som eit kuriosum og freak-show, noko som passar meg ganske bra i denne spalta, skriv Atle Grønn.

Når den ambisiøse kokken Almut (Florence Pugh) møter nyskilde Tobias (Andrew Garfield), endrar livet seg for alltid.

Når den ambisiøse kokken Almut (Florence Pugh) møter nyskilde Tobias (Andrew Garfield), endrar livet seg for alltid.

Foto: Ymer Media

FilmMeldingar
Brit Aksnes

At eg tek til tårene, betyr ikkje at eg elskar We Live in Time.

Gjennom foto og tekst dokumenterte Maria Gros Vatne eit annleis liv på bloggen Wildandfree.no. Ho og mannen Nik Payne forlét bylivet og trygge jobbar til fordel for økologisk gardsbruk og heimeskule. Her ser me sonen Falk.

Gjennom foto og tekst dokumenterte Maria Gros Vatne eit annleis liv på bloggen Wildandfree.no. Ho og mannen Nik Payne forlét bylivet og trygge jobbar til fordel for økologisk gardsbruk og heimeskule. Her ser me sonen Falk.

Foto: Maria Gros Vatne

FilmKultur
Mona Louise Dysvik Mørk

Frå draum til sorg

Ukjent landskap vinn den eine prisen etter den andre. No er den å finne på lista over filmar som er kvalifiserte til vurdering av Oscar-akademiet i kategorien «Beste dokumentarfilm».

ReportasjeFeature

Å stira diskret

Kvifor er det flautt å sjå?

May Linn Clement
ReportasjeFeature

Å stira diskret

Kvifor er det flautt å sjå?

May Linn Clement

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis