JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Ein tragedie med smil i

Nationaltheatret byr på ei vemodig–sjarmerande klassikarfortolking.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Bjarte Hjelmeland og Andrea Bræin Hovig spelar hovudrollene i stykket.

Bjarte Hjelmeland og Andrea Bræin Hovig spelar hovudrollene i stykket.

Foto: Nationaltheatret

Bjarte Hjelmeland og Andrea Bræin Hovig spelar hovudrollene i stykket.

Bjarte Hjelmeland og Andrea Bræin Hovig spelar hovudrollene i stykket.

Foto: Nationaltheatret

2626
20181130
2626
20181130

Nationaltheatret

Edmond Rostand:

Cyrano (Cyrano de Bergerac)

Omsett av Olav Torbjørn Skare
Tilrettelegging og regi: Kjetil Bang-Hansen
Scenografi: John-Kristian Alsaker

Ein kan nok undre seg på kvifor Beauty and the Beast-motivet alltid har fengsla oss så sterkt, heilt frå eldgamle eventyr og legender til nyare romanar, skodespel og filmar. Men vi kjem vel ikkje unna at det overflatisk vakre kan villeie oss den dag i dag, og at vi ved det kan verte blinde for mykje anna vi burde sjå. Og samstundes er utsjånad meir enn berre overflate. Det er kroppsspråk, det er utstråling. Tilsvarande dette er skodespelet Cyrano de Bergerac gamalmodig på overflata, men aktuelt når det gjeld innhald og appellerande til alle tider. Det er det òg no, på Nationaltheatret.

Tre tidsaldrar

Den franske adelsmannen og offiseren Cyrano de Bergerac er eit intellektuelt, fysisk og kjenslevart overskotsmenneske. Han kan fikse alt, berre ikkje få kvinna han elskar. Eit handikap, for stor nase, gjer at han ikkje reknar med å kunne elskast. I staden legg han alt til rette for at ho han elskar, skal få den ho sjølv er forelska i. Det vert eit mangslunge drama med ein hjarteskjerande slutt. Men Cyrano går ut av det med ære.

Det er minst tre tidsaldrar som skal møtast når ein i 2018 speler eit stykke frå 1897 som går føre seg på 1600-talet. På Nationaltheatret har ein teke denne utfordringa bokstaveleg, ikkje eigentleg med tanke på teksten, men i scenografi og kostyme får vi litt av dette og litt av hint, noko gamalt, noko nytt. Det fungerer stort sett godt, unnateke musikkbruken, som ofte er for openlyst klisjéaktig. Vi treng ikkje høyre franske viser og slagerar frå 60-åra for å skjøne at vi er i Frankrike. Men scenebiletet, som bryt mellom folkeleg og høgborgarleg stil, er heile tida fint.

Gode skodespelarar

Elles merkar ein endå ein gong i kva grad Kjetil Bang-Hansen er skodespelarane sin instruktør. Med ein finslipt sceneartist som Bjarte Hjelmeland i tittelrolla kan det heller ikkje gå gale. Her er det mange store ord og høge fakter, men ikkje ei einaste overdriving. Ein bråvakker – ja, nett vakker – prestasjon. Poetisk ljos er det òg over Andrea Bræin Hovig som den elska Roxanne og Kristian Støvind som kjærasten hennar. Komisk krydder får vi elles frå Kim Haugen, Anne Krigsvoll og andre.

Ei frisk, ny omsetjing av Olav Torbjørn Skare gir ei gledeleg påminning om at gode aleksandrinar på norsk ikkje døydde med André Bjerke og Halldis Moren Vesaas.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Nationaltheatret

Edmond Rostand:

Cyrano (Cyrano de Bergerac)

Omsett av Olav Torbjørn Skare
Tilrettelegging og regi: Kjetil Bang-Hansen
Scenografi: John-Kristian Alsaker

Ein kan nok undre seg på kvifor Beauty and the Beast-motivet alltid har fengsla oss så sterkt, heilt frå eldgamle eventyr og legender til nyare romanar, skodespel og filmar. Men vi kjem vel ikkje unna at det overflatisk vakre kan villeie oss den dag i dag, og at vi ved det kan verte blinde for mykje anna vi burde sjå. Og samstundes er utsjånad meir enn berre overflate. Det er kroppsspråk, det er utstråling. Tilsvarande dette er skodespelet Cyrano de Bergerac gamalmodig på overflata, men aktuelt når det gjeld innhald og appellerande til alle tider. Det er det òg no, på Nationaltheatret.

Tre tidsaldrar

Den franske adelsmannen og offiseren Cyrano de Bergerac er eit intellektuelt, fysisk og kjenslevart overskotsmenneske. Han kan fikse alt, berre ikkje få kvinna han elskar. Eit handikap, for stor nase, gjer at han ikkje reknar med å kunne elskast. I staden legg han alt til rette for at ho han elskar, skal få den ho sjølv er forelska i. Det vert eit mangslunge drama med ein hjarteskjerande slutt. Men Cyrano går ut av det med ære.

Det er minst tre tidsaldrar som skal møtast når ein i 2018 speler eit stykke frå 1897 som går føre seg på 1600-talet. På Nationaltheatret har ein teke denne utfordringa bokstaveleg, ikkje eigentleg med tanke på teksten, men i scenografi og kostyme får vi litt av dette og litt av hint, noko gamalt, noko nytt. Det fungerer stort sett godt, unnateke musikkbruken, som ofte er for openlyst klisjéaktig. Vi treng ikkje høyre franske viser og slagerar frå 60-åra for å skjøne at vi er i Frankrike. Men scenebiletet, som bryt mellom folkeleg og høgborgarleg stil, er heile tida fint.

Gode skodespelarar

Elles merkar ein endå ein gong i kva grad Kjetil Bang-Hansen er skodespelarane sin instruktør. Med ein finslipt sceneartist som Bjarte Hjelmeland i tittelrolla kan det heller ikkje gå gale. Her er det mange store ord og høge fakter, men ikkje ei einaste overdriving. Ein bråvakker – ja, nett vakker – prestasjon. Poetisk ljos er det òg over Andrea Bræin Hovig som den elska Roxanne og Kristian Støvind som kjærasten hennar. Komisk krydder får vi elles frå Kim Haugen, Anne Krigsvoll og andre.

Ei frisk, ny omsetjing av Olav Torbjørn Skare gir ei gledeleg påminning om at gode aleksandrinar på norsk ikkje døydde med André Bjerke og Halldis Moren Vesaas.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Brussel-buarar på Place de la Bourse, børsplassen i sentrum av byen, heidrar offer for islamistsjølvmordsbombarane på Zaventem-flyplassen og Maelbeek metrostasjon i mars 2016, der til saman 32 menneske miste livet.

Brussel-buarar på Place de la Bourse, børsplassen i sentrum av byen, heidrar offer for islamistsjølvmordsbombarane på Zaventem-flyplassen og Maelbeek metrostasjon i mars 2016, der til saman 32 menneske miste livet.

Foto: Peter Dejong / AP / NTB

Samfunn

Jihadismen lever

Tenåringar blir rekrutterte til terrororganisasjonar. Svenske kriminelle nettverk utfører aksjonar i Skandinavia for Iran. Nye konstellasjonar oppstår blant ekstremistiske grupper.

Ole JanLarsen
Brussel-buarar på Place de la Bourse, børsplassen i sentrum av byen, heidrar offer for islamistsjølvmordsbombarane på Zaventem-flyplassen og Maelbeek metrostasjon i mars 2016, der til saman 32 menneske miste livet.

Brussel-buarar på Place de la Bourse, børsplassen i sentrum av byen, heidrar offer for islamistsjølvmordsbombarane på Zaventem-flyplassen og Maelbeek metrostasjon i mars 2016, der til saman 32 menneske miste livet.

Foto: Peter Dejong / AP / NTB

Samfunn

Jihadismen lever

Tenåringar blir rekrutterte til terrororganisasjonar. Svenske kriminelle nettverk utfører aksjonar i Skandinavia for Iran. Nye konstellasjonar oppstår blant ekstremistiske grupper.

Ole JanLarsen
Stillinga i VM-kampen mellom Ding Liren og Gukesh var 4–4 etter 8 av 14 parti.

Stillinga i VM-kampen mellom Ding Liren og Gukesh var 4–4 etter 8 av 14 parti.

Foto: Eng Chin An / FIDE

SjakkKunnskap
Atle Grønn

Sjakken lever vidare som eit kuriosum og freak-show, noko som passar meg ganske bra i denne spalta, skriv Atle Grønn.

Når den ambisiøse kokken Almut (Florence Pugh) møter nyskilde Tobias (Andrew Garfield), endrar livet seg for alltid.

Når den ambisiøse kokken Almut (Florence Pugh) møter nyskilde Tobias (Andrew Garfield), endrar livet seg for alltid.

Foto: Ymer Media

FilmMeldingar
Brit Aksnes

At eg tek til tårene, betyr ikkje at eg elskar We Live in Time.

Gjennom foto og tekst dokumenterte Maria Gros Vatne eit annleis liv på bloggen Wildandfree.no. Ho og mannen Nik Payne forlét bylivet og trygge jobbar til fordel for økologisk gardsbruk og heimeskule. Her ser me sonen Falk.

Gjennom foto og tekst dokumenterte Maria Gros Vatne eit annleis liv på bloggen Wildandfree.no. Ho og mannen Nik Payne forlét bylivet og trygge jobbar til fordel for økologisk gardsbruk og heimeskule. Her ser me sonen Falk.

Foto: Maria Gros Vatne

FilmKultur
Mona Louise Dysvik Mørk

Frå draum til sorg

Ukjent landskap vinn den eine prisen etter den andre. No er den å finne på lista over filmar som er kvalifiserte til vurdering av Oscar-akademiet i kategorien «Beste dokumentarfilm».

ReportasjeFeature

Å stira diskret

Kvifor er det flautt å sjå?

May Linn Clement
ReportasjeFeature

Å stira diskret

Kvifor er det flautt å sjå?

May Linn Clement

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis