JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Ein sporvogn til okkupasjonstida

Romeriksspillene fortel med energi og talent om krig og kjærleik.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Lillian Julsvik, Aurora Amundsen Vikane, Adrian Finstad og Paul Thomas Sollien tek publikum med på ferda.

Lillian Julsvik, Aurora Amundsen Vikane, Adrian Finstad og Paul Thomas Sollien tek publikum med på ferda.

Foto: Lillian Julsvik

Lillian Julsvik, Aurora Amundsen Vikane, Adrian Finstad og Paul Thomas Sollien tek publikum med på ferda.

Lillian Julsvik, Aurora Amundsen Vikane, Adrian Finstad og Paul Thomas Sollien tek publikum med på ferda.

Foto: Lillian Julsvik

2759
20220701
2759
20220701

Romeriksspillene

Marie Mehus/ Henrik Bøe Larsen:

Skinner til frihet

Regi: Marie Mehus og Henrik Bøe Larsen

I den norske spelkatalogen, som med åra er vorte ein omfemnande og blømande teaterkultur, er Romeriksspillene eit av dei yngre føretaka, enno berre ein niårig tradisjon. Denne særeigne utespelsjangeren får ofte eit eige sjelfullt trykk, både av å ha eit rotekte lokalt fundament og av å ha eit kombinasjon av profesjonelle og (såkalla) amatørar som løfter i flokk. I årets framsyning på Fossum stasjon er det iallfall ingen som verker «amatørmessige». Her er det både unge og eldre som kan teater, og dei tek oss med på ferda frå fyrste stund.

Museumstog

Det er faktisk heilt bokstaveleg at dei tek oss på ferd, for innleiinga til stykket går føre seg på Sørumsand stasjon, der vi, publikum, snart blir sette på museumstoget Tertitten. Her vert vi frakta på gamaldags vis til Fossum, medan strenge tyske offiserar kjem gjennom vognene og krev passersetlar av oss. (Eg tok fram passet mitt, eg.)

Framme på spelestaden får vi sjølve hovudhandlinga: Ein nytilsett lensmann, nazist, har nyleg kome frå Oslo med familien sin for å verke i «den nye tids» teneste. Dotter hans er i løyndom på den andre sida, samarbeider med motstandsrørsla og hjelper til med å få flyktningar på veg mot Sverige, mellom anna med nett Tertitten som framkomstmiddel. I raske tablå får vi dramatiske og til dels hjarteskjerande inntrykk frå den skjulte, livsfarlege motstandskampen, ispedd appellerande verfremdungs-effektar i form av muntre kampsongar og revyviser. Alt er gjort med ein imponerande balanse mellom alvor og humør, her er både intensitet og musikaloverskot.

Samkøyrd energi

Ensemblet er stort, nærare 40 personar, og det er ein vakker, samkøyrd energi over dei. Det er likevel ikkje til å unngå at ein fester seg ved ein del av dei sentrale aktørane. Stasjonsmeistrane Jacob (Paul-Thomas Sollien) og Asta (Anne-Line Johnnysdatter Finstad), som driv motig motstandskamp i skjul, har både styrken og varmen som karakterane treng under huda, og dei to unge lensmannsdøtrene (Lillian Julsvik og Aurora Amundsen Vikane) syner ei menneskeleg mogning som vi aldri tvilar på. Eit glødande høgdepunkt i stykket er elles den skremmande appellmonologen til den pur unge hirdleiaren (Jonathan W. Steiner), spela ut med glimrande, skarp karakteristikk.

Framsyninga sundag kveld vart stundvis forfølgd av eit vanvitig uvêr, og vi fekk ein umeld pause midt i stykket på grunn av trugande torevêr og lyn. Framsyninga tapte ikkje på dette, det verka mest som ei ekstra drivfjør for det evnerike ensemblet.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Romeriksspillene

Marie Mehus/ Henrik Bøe Larsen:

Skinner til frihet

Regi: Marie Mehus og Henrik Bøe Larsen

I den norske spelkatalogen, som med åra er vorte ein omfemnande og blømande teaterkultur, er Romeriksspillene eit av dei yngre føretaka, enno berre ein niårig tradisjon. Denne særeigne utespelsjangeren får ofte eit eige sjelfullt trykk, både av å ha eit rotekte lokalt fundament og av å ha eit kombinasjon av profesjonelle og (såkalla) amatørar som løfter i flokk. I årets framsyning på Fossum stasjon er det iallfall ingen som verker «amatørmessige». Her er det både unge og eldre som kan teater, og dei tek oss med på ferda frå fyrste stund.

Museumstog

Det er faktisk heilt bokstaveleg at dei tek oss på ferd, for innleiinga til stykket går føre seg på Sørumsand stasjon, der vi, publikum, snart blir sette på museumstoget Tertitten. Her vert vi frakta på gamaldags vis til Fossum, medan strenge tyske offiserar kjem gjennom vognene og krev passersetlar av oss. (Eg tok fram passet mitt, eg.)

Framme på spelestaden får vi sjølve hovudhandlinga: Ein nytilsett lensmann, nazist, har nyleg kome frå Oslo med familien sin for å verke i «den nye tids» teneste. Dotter hans er i løyndom på den andre sida, samarbeider med motstandsrørsla og hjelper til med å få flyktningar på veg mot Sverige, mellom anna med nett Tertitten som framkomstmiddel. I raske tablå får vi dramatiske og til dels hjarteskjerande inntrykk frå den skjulte, livsfarlege motstandskampen, ispedd appellerande verfremdungs-effektar i form av muntre kampsongar og revyviser. Alt er gjort med ein imponerande balanse mellom alvor og humør, her er både intensitet og musikaloverskot.

Samkøyrd energi

Ensemblet er stort, nærare 40 personar, og det er ein vakker, samkøyrd energi over dei. Det er likevel ikkje til å unngå at ein fester seg ved ein del av dei sentrale aktørane. Stasjonsmeistrane Jacob (Paul-Thomas Sollien) og Asta (Anne-Line Johnnysdatter Finstad), som driv motig motstandskamp i skjul, har både styrken og varmen som karakterane treng under huda, og dei to unge lensmannsdøtrene (Lillian Julsvik og Aurora Amundsen Vikane) syner ei menneskeleg mogning som vi aldri tvilar på. Eit glødande høgdepunkt i stykket er elles den skremmande appellmonologen til den pur unge hirdleiaren (Jonathan W. Steiner), spela ut med glimrande, skarp karakteristikk.

Framsyninga sundag kveld vart stundvis forfølgd av eit vanvitig uvêr, og vi fekk ein umeld pause midt i stykket på grunn av trugande torevêr og lyn. Framsyninga tapte ikkje på dette, det verka mest som ei ekstra drivfjør for det evnerike ensemblet.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Foto: Julie Pike

LitteraturFeature

– Eg kan ikkje sovne inn i mitt eige liv

Ein abort gjekk frå å vere nemnd i forbifarten til å gje den nyaste romanen tittel.

IdaFrisch

Foto: Julie Pike

LitteraturFeature

– Eg kan ikkje sovne inn i mitt eige liv

Ein abort gjekk frå å vere nemnd i forbifarten til å gje den nyaste romanen tittel.

IdaFrisch
Else Hagen: «Familie» (1950), olje på lerret. Rolf E. Stenersens samling / Munchmuseet.

Else Hagen: «Familie» (1950), olje på lerret. Rolf E. Stenersens samling / Munchmuseet.

KunstMeldingar
Mona Louise Dysvik Mørk

Etterlysing og turné

Else Hagen er i dag eit ukjent namn for mange, men det er i endring.

Anders Folkestad og Torbjørn Ryssevik meiner det er nødvendig å styrke den vidaregåande skulen si studieførebuande rolle.

Anders Folkestad og Torbjørn Ryssevik meiner det er nødvendig å styrke den vidaregåande skulen si studieførebuande rolle.

Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte
Ordskifte

Studieopptak og skulifisering

Stig Amdam og Ragnhild Gudbrandsen spelar hovudrollene i stykket av August Strindberg.

Stig Amdam og Ragnhild Gudbrandsen spelar hovudrollene i stykket av August Strindberg.

Foto: Magnus Skrede / Den Nationale Scene

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Krigen mellom kjønna

Dødsdansen er eit ekteskapsdrama der komikken får for stor plass, men spelestilane utfordrar kvarandre på interessant vis.

Eugenio Derbez spelar hovudrolla som den nye læraren Sergio på ein mexikansk skule.

Eugenio Derbez spelar hovudrolla som den nye læraren Sergio på ein mexikansk skule.

Foto: AS Fidalgo

FilmMeldingar

Simpatico

Radical er ein søt, håpefull film og ei rørande hyllest til kunnskap og pedagogikk.

Brit Aksnes
Eugenio Derbez spelar hovudrolla som den nye læraren Sergio på ein mexikansk skule.

Eugenio Derbez spelar hovudrolla som den nye læraren Sergio på ein mexikansk skule.

Foto: AS Fidalgo

FilmMeldingar

Simpatico

Radical er ein søt, håpefull film og ei rørande hyllest til kunnskap og pedagogikk.

Brit Aksnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis