JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Ei reise frå og til seg sjølv

Drama med låg puls får bra sprengkraft.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Ågot Sendstad spelar hovudrolla som Harper Regan.

Ågot Sendstad spelar hovudrolla som Harper Regan.

Foto: Øyvind Eide

Ågot Sendstad spelar hovudrolla som Harper Regan.

Ågot Sendstad spelar hovudrolla som Harper Regan.

Foto: Øyvind Eide

2713
20191108
2713
20191108

Nationaltheatret, Amfiscenen

Simon Stephans:

Harper Regan

Omsett av Kristoffer
Grønskog
Regi: Bjørn Floberg
Scenografi og lys: Øyvind
Wangensteen

Det er nok ein svært menneskeleg impuls å kjenne på, når livet buttar imot og ein kjenner seg dregen til alle kantar, denne trongen til å ta seg ein skikkeleg time-out, rett og slett stikke av frå alt og alle ei tid. I det norske klassikararkivet kjenner vi temaet godt frå mellom anna Cora Sandels Kranes konditori, om sydama fru Stordal, som spring frå systova til portvinsgløymsle på kafeen. Tittelpersonen i det britiske samtidsstykket Harper Regan er ikkje sydame, men ho har sanneleg nok å stri med, både i augneblinken og i minnebagasjen.

Konfrontasjon

Harper Regan er ei kvinne på 41 år, med ein for så vidt god jobb, ei tenåringsdotter og ein uføretrygda (?) mann. Det som utløyser krisa for henne, er at ho ikkje får velferdspermisjon for å reise og vitje den døyande far sin. Ho reiser likevel, utan å seie frå, lèt etter seg ein familie i unnatakstilstand, kjem for seint til far sin, som alt er død, og held fram eit par dagar på formålslaus reise, der ho har korte, semiabsurde konfrontasjonar med framande folk – og med mor si. Når ho kjem heim, har ho fått ut mykje gørr og kan snakke opnare med dei næraste enn før. Men stykket har likevel ikkje nokon eintydig lukkeleg slutt.

Skodespelet har alt frå fyrste augneblinken ein lågmælt, ironisk humor på overflata av ein psykisk desperasjon, og problema som har tårna seg opp for desse menneska, får vi servert i jamne porsjonar utover i handlinga. Nøkkelkonflikten ligg i at Harpers mann Joseph (Per Egil Aske) har vore mistenkt for pedofil verksemd og mista jobben. Dette har slått sprekkar i Harpers tilhøve til både han, dotter si og hennar eigne foreldre. Men sjølvsagt er ein slik konkret ting berre toppen på eit isfjell.

Kjenslevart

Stramt, intenst og med kjenslevart øyre for humoren har regissør Bjørn Floberg stemt saman eit framifrå skodespelarlag, som ikkje eitt sekund lèt oss sleppe konsentrasjonen. Det kunne freiste å nemne alle, men faktisk er det kvinnene som mest tek logen, frå Marit A. Andreassens smårare sjukesyster, Ellen Horns harde, men sympatiske mor, Rebekka Jynge som den trassige, men flotte dottera, og sjølvsagt Ågot Sendstad i tittelrolla, overtydande og «heil ved» i alle svingingar og hjørne av erkjenningsreisa til Harper.

Berre eitt ankepunkt her, som denne meldaren må få lov å mase om igjen: Å la same skodespelar spele fleire roller gjev fort ei kjensle av personalmangel ved teateret. Det gjer det òg her, og det skulle ikkje vere naudsynt ved landets fremste teaterscene.

Bent Kvalvik

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Nationaltheatret, Amfiscenen

Simon Stephans:

Harper Regan

Omsett av Kristoffer
Grønskog
Regi: Bjørn Floberg
Scenografi og lys: Øyvind
Wangensteen

Det er nok ein svært menneskeleg impuls å kjenne på, når livet buttar imot og ein kjenner seg dregen til alle kantar, denne trongen til å ta seg ein skikkeleg time-out, rett og slett stikke av frå alt og alle ei tid. I det norske klassikararkivet kjenner vi temaet godt frå mellom anna Cora Sandels Kranes konditori, om sydama fru Stordal, som spring frå systova til portvinsgløymsle på kafeen. Tittelpersonen i det britiske samtidsstykket Harper Regan er ikkje sydame, men ho har sanneleg nok å stri med, både i augneblinken og i minnebagasjen.

Konfrontasjon

Harper Regan er ei kvinne på 41 år, med ein for så vidt god jobb, ei tenåringsdotter og ein uføretrygda (?) mann. Det som utløyser krisa for henne, er at ho ikkje får velferdspermisjon for å reise og vitje den døyande far sin. Ho reiser likevel, utan å seie frå, lèt etter seg ein familie i unnatakstilstand, kjem for seint til far sin, som alt er død, og held fram eit par dagar på formålslaus reise, der ho har korte, semiabsurde konfrontasjonar med framande folk – og med mor si. Når ho kjem heim, har ho fått ut mykje gørr og kan snakke opnare med dei næraste enn før. Men stykket har likevel ikkje nokon eintydig lukkeleg slutt.

Skodespelet har alt frå fyrste augneblinken ein lågmælt, ironisk humor på overflata av ein psykisk desperasjon, og problema som har tårna seg opp for desse menneska, får vi servert i jamne porsjonar utover i handlinga. Nøkkelkonflikten ligg i at Harpers mann Joseph (Per Egil Aske) har vore mistenkt for pedofil verksemd og mista jobben. Dette har slått sprekkar i Harpers tilhøve til både han, dotter si og hennar eigne foreldre. Men sjølvsagt er ein slik konkret ting berre toppen på eit isfjell.

Kjenslevart

Stramt, intenst og med kjenslevart øyre for humoren har regissør Bjørn Floberg stemt saman eit framifrå skodespelarlag, som ikkje eitt sekund lèt oss sleppe konsentrasjonen. Det kunne freiste å nemne alle, men faktisk er det kvinnene som mest tek logen, frå Marit A. Andreassens smårare sjukesyster, Ellen Horns harde, men sympatiske mor, Rebekka Jynge som den trassige, men flotte dottera, og sjølvsagt Ågot Sendstad i tittelrolla, overtydande og «heil ved» i alle svingingar og hjørne av erkjenningsreisa til Harper.

Berre eitt ankepunkt her, som denne meldaren må få lov å mase om igjen: Å la same skodespelar spele fleire roller gjev fort ei kjensle av personalmangel ved teateret. Det gjer det òg her, og det skulle ikkje vere naudsynt ved landets fremste teaterscene.

Bent Kvalvik

Emneknaggar

Fleire artiklar

Det blei teater av Brynjulf Jung Tjønns sterke og prislønte diktsamling.

Det blei teater av Brynjulf Jung Tjønns sterke og prislønte diktsamling.

Foto: Den Nationale Scene

Meldingar

Sterkt og poetisk om etnisk utanforskap

Ei enkel, framifrå framsyning om vondskapen som synest å ha bite seg fast i oss.

Jan H. Landro
Det blei teater av Brynjulf Jung Tjønns sterke og prislønte diktsamling.

Det blei teater av Brynjulf Jung Tjønns sterke og prislønte diktsamling.

Foto: Den Nationale Scene

Meldingar

Sterkt og poetisk om etnisk utanforskap

Ei enkel, framifrå framsyning om vondskapen som synest å ha bite seg fast i oss.

Jan H. Landro
Anna Fesun, «Guds moder», gjev «magisk hjelp» til hjelpelause og medvitslause ukrainarar – mot eit verdsleg vederlag.

Anna Fesun, «Guds moder», gjev «magisk hjelp» til hjelpelause og medvitslause ukrainarar – mot eit verdsleg vederlag.

KrigSamfunn

Krig og psyke

Det er vanskeleg å vite om den nye «sigersplanen» som president Zelenskyj nyleg varsla, er ein verkeleg sigersplan eller berre ein ny freistnad på å kurere tungsinn i det ukrainske samfunnet.

Andrej Kurkov
Anna Fesun, «Guds moder», gjev «magisk hjelp» til hjelpelause og medvitslause ukrainarar – mot eit verdsleg vederlag.

Anna Fesun, «Guds moder», gjev «magisk hjelp» til hjelpelause og medvitslause ukrainarar – mot eit verdsleg vederlag.

KrigSamfunn

Krig og psyke

Det er vanskeleg å vite om den nye «sigersplanen» som president Zelenskyj nyleg varsla, er ein verkeleg sigersplan eller berre ein ny freistnad på å kurere tungsinn i det ukrainske samfunnet.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis