JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Ei litt bleik Hedda-framsyning

Sofia Jupithers Hedda Gabler er ei fin, konvensjonell framsyning.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Kjersti Botn Sandal spelar Hedda på Torshovteatret.

Kjersti Botn Sandal spelar Hedda på Torshovteatret.

Foto: Erika Hebbert

Kjersti Botn Sandal spelar Hedda på Torshovteatret.

Kjersti Botn Sandal spelar Hedda på Torshovteatret.

Foto: Erika Hebbert

2131
20180921
2131
20180921

Torshovteatret

Henrik Ibsen:

Hedda Gabler

Konsept og regi: Sofia Jupither
Scenografi og kostyme:
Simona Bieksaité

Kompromisslause Hedda Gabler avskyr det likegyldige, det halve, men ser seg tvinga til å leve eit småborgarleg liv med ein mann ho foraktar (Jørgen Sabado), i ein heim ho ikkje kan kjenne seg heime i. Når regissøren ikkje har gjort dei store sprella, men i det aller meste held seg til Ibsens tekst, er det dei små detaljane vi må feste blikket på. Men det vi òg ser, er at Ibsen framleis lèt seg spele på klassisk vis med godt resultat.

Kjersti Botn Sandal er den førebels siste i rekkja av norske Hedda-ar. Ho meistrar rolla godt, men manglar utstråling, verkar litt bleik og er ikkje så farleg som denne nådelause kvinna skal vere. Men ho kombinerer det sårbare med det utspekulerte og manipulerande, og spelet hennar får fatale konsekvensar. Likevel står spørsmålet att, som det oftast gjer når den gåtefulle generaldottera blir framstilt på scenen: Kva er drivkrafta bak det ho gjer?

Opplever ho tilværet som meiningslaust og framtida som utan håp? Er det eksistensiell misnøye som rir henne? Ordet «kjærleik» vil ho ikkje ta i sin munn. Ser ho sine personlege ambisjonar, kva dei no måtte vere, gå i knas? Mot slutten, når alt går imot henne og ho kjenner seg heilt sett til sides og dessutan truga av makta «familievennen» assessor Brack (Trond Espen Seim) har fått over henne, er det lett å skjøne at ho tek fram pistolen. Men her gjer regissøren eit interessant grep ved at ho lèt Hedda, nesten overtydeleg, vise dei andre i rommet kva ho aktar å gjere. Som om ho ber dei hindre henne, eit rop om hjelp, men dei er for opptekne med sitt.

Og når Hedda så skyt seg, skjer det ikkje i naborommet, men for open scene. Ikkje skyt ho seg i tinningen, heller, som ville gitt det ho kalla «en død i skjønnhet», men i magen. Slik drep ho også barnet ho ber.

At vi så får sjå blodet renne ut av munnen hennar, er ei form for hyperrealisme vi kunne vore forutan, og som bryt med stilen elles i framsyninga.

Jan H. Landro

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Torshovteatret

Henrik Ibsen:

Hedda Gabler

Konsept og regi: Sofia Jupither
Scenografi og kostyme:
Simona Bieksaité

Kompromisslause Hedda Gabler avskyr det likegyldige, det halve, men ser seg tvinga til å leve eit småborgarleg liv med ein mann ho foraktar (Jørgen Sabado), i ein heim ho ikkje kan kjenne seg heime i. Når regissøren ikkje har gjort dei store sprella, men i det aller meste held seg til Ibsens tekst, er det dei små detaljane vi må feste blikket på. Men det vi òg ser, er at Ibsen framleis lèt seg spele på klassisk vis med godt resultat.

Kjersti Botn Sandal er den førebels siste i rekkja av norske Hedda-ar. Ho meistrar rolla godt, men manglar utstråling, verkar litt bleik og er ikkje så farleg som denne nådelause kvinna skal vere. Men ho kombinerer det sårbare med det utspekulerte og manipulerande, og spelet hennar får fatale konsekvensar. Likevel står spørsmålet att, som det oftast gjer når den gåtefulle generaldottera blir framstilt på scenen: Kva er drivkrafta bak det ho gjer?

Opplever ho tilværet som meiningslaust og framtida som utan håp? Er det eksistensiell misnøye som rir henne? Ordet «kjærleik» vil ho ikkje ta i sin munn. Ser ho sine personlege ambisjonar, kva dei no måtte vere, gå i knas? Mot slutten, når alt går imot henne og ho kjenner seg heilt sett til sides og dessutan truga av makta «familievennen» assessor Brack (Trond Espen Seim) har fått over henne, er det lett å skjøne at ho tek fram pistolen. Men her gjer regissøren eit interessant grep ved at ho lèt Hedda, nesten overtydeleg, vise dei andre i rommet kva ho aktar å gjere. Som om ho ber dei hindre henne, eit rop om hjelp, men dei er for opptekne med sitt.

Og når Hedda så skyt seg, skjer det ikkje i naborommet, men for open scene. Ikkje skyt ho seg i tinningen, heller, som ville gitt det ho kalla «en død i skjønnhet», men i magen. Slik drep ho også barnet ho ber.

At vi så får sjå blodet renne ut av munnen hennar, er ei form for hyperrealisme vi kunne vore forutan, og som bryt med stilen elles i framsyninga.

Jan H. Landro

Emneknaggar

Fleire artiklar

I framgrunnen står skulpturen «Le Combattant» (1961) av Sonja Ferlov Mancoba, bronse.

I framgrunnen står skulpturen «Le Combattant» (1961) av Sonja Ferlov Mancoba, bronse.

KunstMeldingar

Tungvektar med oppsikts­vekkande manglar

Kunstsilo trona mot blå himmel i Kristiansand på opningsdagen, laurdag 11. mai 2024. Vegen frå idé til ferdig museum har vore lang og prega av konfliktar. Det står att å sjå kva Kunstsilo kan bety for fastbuande og tilreisande. Tangen-samlinga er kanskje verdas største samling av nordisk kunst frå 1900-talet, men er ho representativ for perioden, og er det så nøye?

Mona Louise Dysvik Mørk
I framgrunnen står skulpturen «Le Combattant» (1961) av Sonja Ferlov Mancoba, bronse.

I framgrunnen står skulpturen «Le Combattant» (1961) av Sonja Ferlov Mancoba, bronse.

KunstMeldingar

Tungvektar med oppsikts­vekkande manglar

Kunstsilo trona mot blå himmel i Kristiansand på opningsdagen, laurdag 11. mai 2024. Vegen frå idé til ferdig museum har vore lang og prega av konfliktar. Det står att å sjå kva Kunstsilo kan bety for fastbuande og tilreisande. Tangen-samlinga er kanskje verdas største samling av nordisk kunst frå 1900-talet, men er ho representativ for perioden, og er det så nøye?

Mona Louise Dysvik Mørk

Teikning: May Linn Clement

Ordskifte
Halvor Tjønn

Å forveksla aggressor med forsvarar

«Etter at Putin kom til makta hausten 1999, har Russland ført ei heil rad med krigar.»

Den nyfødde kalven.

Den nyfødde kalven.

Foto: Hilde Lussand Selheim

Samfunn
Svein Gjerdåker

Ei ny Ameline er fødd

Vårsøg – også kalla Tripso sidan ho var så skvetten som ung, spissa øyro for ingenting og trippa med beina inn og ut av fjøset – fekk ein ny kalv natt til 13. mai.

Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.

Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Brit Aksnes

Skrekkeleg skuffande

Likte du Nattevakten, kjem du ikkje til å elska Nattevakten: Demoner går i arv, dersom det var det du håpte på.

Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Foto: Stian Lysberg Solum / NTB

HelseSamfunn

Kven bør få tilbod om mammografi?

Norske kvinner får eit heilt anna råd enn svenske
og amerikanske.

Christiane Jordheim Larsen
Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Foto: Stian Lysberg Solum / NTB

HelseSamfunn

Kven bør få tilbod om mammografi?

Norske kvinner får eit heilt anna råd enn svenske
og amerikanske.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis