JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Ei litt bleik Hedda-framsyning

Sofia Jupithers Hedda Gabler er ei fin, konvensjonell framsyning.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Kjersti Botn Sandal spelar Hedda på Torshovteatret.

Kjersti Botn Sandal spelar Hedda på Torshovteatret.

Foto: Erika Hebbert

Kjersti Botn Sandal spelar Hedda på Torshovteatret.

Kjersti Botn Sandal spelar Hedda på Torshovteatret.

Foto: Erika Hebbert

2131
20180921
2131
20180921

Torshovteatret

Henrik Ibsen:

Hedda Gabler

Konsept og regi: Sofia Jupither
Scenografi og kostyme:
Simona Bieksaité

Kompromisslause Hedda Gabler avskyr det likegyldige, det halve, men ser seg tvinga til å leve eit småborgarleg liv med ein mann ho foraktar (Jørgen Sabado), i ein heim ho ikkje kan kjenne seg heime i. Når regissøren ikkje har gjort dei store sprella, men i det aller meste held seg til Ibsens tekst, er det dei små detaljane vi må feste blikket på. Men det vi òg ser, er at Ibsen framleis lèt seg spele på klassisk vis med godt resultat.

Kjersti Botn Sandal er den førebels siste i rekkja av norske Hedda-ar. Ho meistrar rolla godt, men manglar utstråling, verkar litt bleik og er ikkje så farleg som denne nådelause kvinna skal vere. Men ho kombinerer det sårbare med det utspekulerte og manipulerande, og spelet hennar får fatale konsekvensar. Likevel står spørsmålet att, som det oftast gjer når den gåtefulle generaldottera blir framstilt på scenen: Kva er drivkrafta bak det ho gjer?

Opplever ho tilværet som meiningslaust og framtida som utan håp? Er det eksistensiell misnøye som rir henne? Ordet «kjærleik» vil ho ikkje ta i sin munn. Ser ho sine personlege ambisjonar, kva dei no måtte vere, gå i knas? Mot slutten, når alt går imot henne og ho kjenner seg heilt sett til sides og dessutan truga av makta «familievennen» assessor Brack (Trond Espen Seim) har fått over henne, er det lett å skjøne at ho tek fram pistolen. Men her gjer regissøren eit interessant grep ved at ho lèt Hedda, nesten overtydeleg, vise dei andre i rommet kva ho aktar å gjere. Som om ho ber dei hindre henne, eit rop om hjelp, men dei er for opptekne med sitt.

Og når Hedda så skyt seg, skjer det ikkje i naborommet, men for open scene. Ikkje skyt ho seg i tinningen, heller, som ville gitt det ho kalla «en død i skjønnhet», men i magen. Slik drep ho også barnet ho ber.

At vi så får sjå blodet renne ut av munnen hennar, er ei form for hyperrealisme vi kunne vore forutan, og som bryt med stilen elles i framsyninga.

Jan H. Landro

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Torshovteatret

Henrik Ibsen:

Hedda Gabler

Konsept og regi: Sofia Jupither
Scenografi og kostyme:
Simona Bieksaité

Kompromisslause Hedda Gabler avskyr det likegyldige, det halve, men ser seg tvinga til å leve eit småborgarleg liv med ein mann ho foraktar (Jørgen Sabado), i ein heim ho ikkje kan kjenne seg heime i. Når regissøren ikkje har gjort dei store sprella, men i det aller meste held seg til Ibsens tekst, er det dei små detaljane vi må feste blikket på. Men det vi òg ser, er at Ibsen framleis lèt seg spele på klassisk vis med godt resultat.

Kjersti Botn Sandal er den førebels siste i rekkja av norske Hedda-ar. Ho meistrar rolla godt, men manglar utstråling, verkar litt bleik og er ikkje så farleg som denne nådelause kvinna skal vere. Men ho kombinerer det sårbare med det utspekulerte og manipulerande, og spelet hennar får fatale konsekvensar. Likevel står spørsmålet att, som det oftast gjer når den gåtefulle generaldottera blir framstilt på scenen: Kva er drivkrafta bak det ho gjer?

Opplever ho tilværet som meiningslaust og framtida som utan håp? Er det eksistensiell misnøye som rir henne? Ordet «kjærleik» vil ho ikkje ta i sin munn. Ser ho sine personlege ambisjonar, kva dei no måtte vere, gå i knas? Mot slutten, når alt går imot henne og ho kjenner seg heilt sett til sides og dessutan truga av makta «familievennen» assessor Brack (Trond Espen Seim) har fått over henne, er det lett å skjøne at ho tek fram pistolen. Men her gjer regissøren eit interessant grep ved at ho lèt Hedda, nesten overtydeleg, vise dei andre i rommet kva ho aktar å gjere. Som om ho ber dei hindre henne, eit rop om hjelp, men dei er for opptekne med sitt.

Og når Hedda så skyt seg, skjer det ikkje i naborommet, men for open scene. Ikkje skyt ho seg i tinningen, heller, som ville gitt det ho kalla «en død i skjønnhet», men i magen. Slik drep ho også barnet ho ber.

At vi så får sjå blodet renne ut av munnen hennar, er ei form for hyperrealisme vi kunne vore forutan, og som bryt med stilen elles i framsyninga.

Jan H. Landro

Emneknaggar

Fleire artiklar

Sørkoreanske Han Kang.

Sørkoreanske Han Kang.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Kultur

Den sørkoreanske forfattaren Han Kang er vinnar av Nobelprisen i litteratur. Les intervjuet Dag og Tid gjorde med ho i 2017.

Ronny Spaans
Sørkoreanske Han Kang.

Sørkoreanske Han Kang.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Kultur

Den sørkoreanske forfattaren Han Kang er vinnar av Nobelprisen i litteratur. Les intervjuet Dag og Tid gjorde med ho i 2017.

Ronny Spaans
Carl Reinecke (1824–1910) var Edvard Griegs lærar i Leipzig.

Carl Reinecke (1824–1910) var Edvard Griegs lærar i Leipzig.

Meldingar
Sjur Haga Bringeland

Nordisk tone

Carl Reineckes symfoni Håkon Jarl har kraftfull patos.

Skodespelar Svein Tindberg flettar saman eigne barndomserfaringar med 4000 år gamle forteljingar frå Bibelen.

Skodespelar Svein Tindberg flettar saman eigne barndomserfaringar med 4000 år gamle forteljingar frå Bibelen.

Foto: Marcel Leliënhof

TeaterMeldingar
KristinAalen

Høgaktuelle forteljingar frå Midtausten

Trur vi Bibelen er ei utdatert bok, tek vi feil. Svein Tindberg syner korleis gamle jødisk-kristne soger talar til vår eksistens no når bombene fell mellom folkeslag.

Foto: Dag Aanderaa

Ordskifte
DagAanderaa

Pyntesjuke og luksuslov

Christian Kvart ville styre pynten, krydderet og konfekten.

Kvinner i Det republikanske partiet i USA koser seg kring kortbordet.

Kvinner i Det republikanske partiet i USA koser seg kring kortbordet.

Foto: Nina Leen

Frå bridgeverdaKunnskap

Nevrosexisme

«Er det ikkje noko grunnleggjande problematisk ved å ha ein eigen dame­klasse i ein sport som ikkje dreier seg om fysiske eigenskapar, men om logisk tenking?»

Erlend Skjetne
Kvinner i Det republikanske partiet i USA koser seg kring kortbordet.

Kvinner i Det republikanske partiet i USA koser seg kring kortbordet.

Foto: Nina Leen

Frå bridgeverdaKunnskap

Nevrosexisme

«Er det ikkje noko grunnleggjande problematisk ved å ha ein eigen dame­klasse i ein sport som ikkje dreier seg om fysiske eigenskapar, men om logisk tenking?»

Erlend Skjetne

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis