Effektiv, men litt flat Oslo-historikk
Christensens retrospektiv på etterkrigs-Oslo vantar koloritt.
Bobo Solan Hedin og Mari Hauge Einbu på scena.
Foto: Lars Opstad
Oslo Nye Teater
Lars Saabye Christensen:
Byens spor. Maj og Ewald.
Dramatisert av Toril Solvang
Regi: Petter Næss
Scenografi/kostyme: Dagny Drage Kleiva
Komponist: Nils Petter Molvær
Lysdesign: Øyvind Wangensteen
Lars Saabye Christensens sujett Byens spor hadde utgangspunkt i gamle protokollar frå Fagerborg Røde Kors. Ved å lese dei kunne forfattaren spinne historier rundt eit persongalleri ein her kunne lese om mellom linene.
Når Oslo Nye Teater no har teke første bandet av denne bokserien til scena, har dei fått med eit nennsamt riss av den mangslungne grupperomanen. Men ei historie som er så pass knytt til konkrete ting og hendingar, er vanskeleg å få heilt overtydande når scenebiletet og rekvisittane er stiliserte, og når skodespelarane speler fleire roller – og berre delvis illuderer som typar.
Scenografien er elegant i sitt funkisliknande rektangellandskap. Kostyme og frisyrar verkar tidsriktige. Skodespelarane er oppriktige, men den som får mest utteljing for innsatsen, er vesle Bobo Solan Hedin som den «vanskelege» guten Jesper, ein merkeleg observatør i vaksenverda. Der resten av persongalleriet mest nærmar seg teikneserie, står denne karakteren som eit lite lys, både i replikk og kroppsspråk, imponerande levert av eit så pass ungt menneske.
Her er det òg, og eigentleg berre her, vi merker kloa til den røynde regissøren Petter Næss. Elles vart nok dette, diverre, eit heller polert og litt for stilig tilbakeblikk på det slitne etterkrigs-Oslo. (PS: Litt ris til forfattaren: Heller uvørdent å dikte opp ei lagnadstrist skodespelar ved namn Ragnhild Hall, når norsk teater har hatt ein særs vellukka skodespelar som heitte Ragnhild Hald (1896–1975).)
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Oslo Nye Teater
Lars Saabye Christensen:
Byens spor. Maj og Ewald.
Dramatisert av Toril Solvang
Regi: Petter Næss
Scenografi/kostyme: Dagny Drage Kleiva
Komponist: Nils Petter Molvær
Lysdesign: Øyvind Wangensteen
Lars Saabye Christensens sujett Byens spor hadde utgangspunkt i gamle protokollar frå Fagerborg Røde Kors. Ved å lese dei kunne forfattaren spinne historier rundt eit persongalleri ein her kunne lese om mellom linene.
Når Oslo Nye Teater no har teke første bandet av denne bokserien til scena, har dei fått med eit nennsamt riss av den mangslungne grupperomanen. Men ei historie som er så pass knytt til konkrete ting og hendingar, er vanskeleg å få heilt overtydande når scenebiletet og rekvisittane er stiliserte, og når skodespelarane speler fleire roller – og berre delvis illuderer som typar.
Scenografien er elegant i sitt funkisliknande rektangellandskap. Kostyme og frisyrar verkar tidsriktige. Skodespelarane er oppriktige, men den som får mest utteljing for innsatsen, er vesle Bobo Solan Hedin som den «vanskelege» guten Jesper, ein merkeleg observatør i vaksenverda. Der resten av persongalleriet mest nærmar seg teikneserie, står denne karakteren som eit lite lys, både i replikk og kroppsspråk, imponerande levert av eit så pass ungt menneske.
Her er det òg, og eigentleg berre her, vi merker kloa til den røynde regissøren Petter Næss. Elles vart nok dette, diverre, eit heller polert og litt for stilig tilbakeblikk på det slitne etterkrigs-Oslo. (PS: Litt ris til forfattaren: Heller uvørdent å dikte opp ei lagnadstrist skodespelar ved namn Ragnhild Hall, når norsk teater har hatt ein særs vellukka skodespelar som heitte Ragnhild Hald (1896–1975).)
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.
Foto via Wikimedia Commons
Monumental pedal
Masaaki Suzukis frasering gjev rom for smertelege dissonansar.
Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.
Foto: Erik Johansen / NTB
Meir om seinfølgjer
Den årlege rapporten FHI har publisert, syner at dødeligheita blant personar under 40 år har vore nokså stabil sidan 2015.
Gukesh kan verta den klart yngste verdsmeisteren i historia. Carlsen var nesten fem år eldre då han vann kandidatturneringa og vart verdsmeister i 2013.
Foto: Maria Jemeljanova / Fide
«Sjølv har eg heller aldri sett ein så mogen 17-åring, korkje på eller utanfor sjakkbrettet.»
Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou i Hebei-provinsen.
Foto: Ng Han Guan / AP / NTB
Ein straum av problem
Straumforbruket i verda aukar framleis raskare enn fornybar kraftproduksjon. Kolkraftverk skal varme kloden i mange år enno.
Line Eldring har leidd utvalet som tilrår at Noreg både bør vidareføre og utvide samarbeidet med EU på nye område framover. Ho la nyleg fram utgreiinga «Norge og EØS: Utviklinger og erfaringer» for utanriksminister Espen Barth Eide.
Foto: Terje Pedersen / NTB
Veksande fjernstyre
Tilknytinga vår til EU veks og veks, både gjennom EØS-avtalen og utanfor, ifølgje ei ny utgreiing. Og det er få som kjenner heilskapen.