JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Effektiv, men litt flat Oslo-historikk

Christensens retrospektiv på etterkrigs-Oslo vantar koloritt.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Bobo Solan Hedin og Mari Hauge Einbu på scena.

Bobo Solan Hedin og Mari Hauge Einbu på scena.

Foto: Lars Opstad

Bobo Solan Hedin og Mari Hauge Einbu på scena.

Bobo Solan Hedin og Mari Hauge Einbu på scena.

Foto: Lars Opstad

1858
20220211
1858
20220211

Oslo Nye Teater

Lars Saabye Christensen:

Byens spor. Maj og Ewald.

Dramatisert av Toril Solvang
Regi: Petter Næss
Scenografi/kostyme: Dagny Drage Kleiva
Komponist: Nils Petter Molvær
Lysdesign: Øyvind Wangensteen

Lars Saabye Christensens sujett Byens spor hadde utgangspunkt i gamle protokollar frå Fagerborg Røde Kors. Ved å lese dei kunne forfattaren spinne historier rundt eit persongalleri ein her kunne lese om mellom linene.

Når Oslo Nye Teater no har teke første bandet av denne bokserien til scena, har dei fått med eit nennsamt riss av den mangslungne grupperomanen. Men ei historie som er så pass knytt til konkrete ting og hendingar, er vanskeleg å få heilt overtydande når scenebiletet og rekvisittane er stiliserte, og når skodespelarane speler fleire roller – og berre delvis illuderer som typar.

Scenografien er elegant i sitt funkisliknande rektangellandskap. Kostyme og frisyrar verkar tidsriktige. Skodespelarane er oppriktige, men den som får mest utteljing for innsatsen, er vesle Bobo Solan Hedin som den «vanskelege» guten Jesper, ein merkeleg observatør i vaksenverda. Der resten av persongalleriet mest nærmar seg teikneserie, står denne karakteren som eit lite lys, både i replikk og kroppsspråk, imponerande levert av eit så pass ungt menneske.

Her er det òg, og eigentleg berre her, vi merker kloa til den røynde regissøren Petter Næss. Elles vart nok dette, diverre, eit heller polert og litt for stilig tilbakeblikk på det slitne etterkrigs-Oslo. (PS: Litt ris til forfattaren: Heller uvørdent å dikte opp ei lagnadstrist skodespelar ved namn Ragnhild Hall, når norsk teater har hatt ein særs vellukka skodespelar som heitte Ragnhild Hald (1896–1975).)

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Oslo Nye Teater

Lars Saabye Christensen:

Byens spor. Maj og Ewald.

Dramatisert av Toril Solvang
Regi: Petter Næss
Scenografi/kostyme: Dagny Drage Kleiva
Komponist: Nils Petter Molvær
Lysdesign: Øyvind Wangensteen

Lars Saabye Christensens sujett Byens spor hadde utgangspunkt i gamle protokollar frå Fagerborg Røde Kors. Ved å lese dei kunne forfattaren spinne historier rundt eit persongalleri ein her kunne lese om mellom linene.

Når Oslo Nye Teater no har teke første bandet av denne bokserien til scena, har dei fått med eit nennsamt riss av den mangslungne grupperomanen. Men ei historie som er så pass knytt til konkrete ting og hendingar, er vanskeleg å få heilt overtydande når scenebiletet og rekvisittane er stiliserte, og når skodespelarane speler fleire roller – og berre delvis illuderer som typar.

Scenografien er elegant i sitt funkisliknande rektangellandskap. Kostyme og frisyrar verkar tidsriktige. Skodespelarane er oppriktige, men den som får mest utteljing for innsatsen, er vesle Bobo Solan Hedin som den «vanskelege» guten Jesper, ein merkeleg observatør i vaksenverda. Der resten av persongalleriet mest nærmar seg teikneserie, står denne karakteren som eit lite lys, både i replikk og kroppsspråk, imponerande levert av eit så pass ungt menneske.

Her er det òg, og eigentleg berre her, vi merker kloa til den røynde regissøren Petter Næss. Elles vart nok dette, diverre, eit heller polert og litt for stilig tilbakeblikk på det slitne etterkrigs-Oslo. (PS: Litt ris til forfattaren: Heller uvørdent å dikte opp ei lagnadstrist skodespelar ved namn Ragnhild Hall, når norsk teater har hatt ein særs vellukka skodespelar som heitte Ragnhild Hald (1896–1975).)

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit
Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit
Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Foto via Wikimedia Commons

MusikkMeldingar
Sjur Haga Bringeland

Monumental pedal

Masaaki Suzukis frasering gjev rom for smertelege dissonansar.

Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.

Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.

Foto: Erik Johansen / NTB

Ordskifte
PrebenAavitsland

Meir om seinfølgjer

Den årlege rapporten FHI har publisert, syner at dødeligheita blant personar under 40 år har vore nokså stabil sidan 2015.

Gukesh kan verta den klart yngste verdsmeisteren i historia. Carlsen var nesten fem år eldre då han vann kandidatturneringa og vart verdsmeister i 2013.

Gukesh kan verta den klart yngste verdsmeisteren i historia. Carlsen var nesten fem år eldre då han vann kandidatturneringa og vart verdsmeister i 2013.

Foto: Maria Jemeljanova / Fide

SjakkKunnskap
Atle Grønn

«Sjølv har eg heller aldri sett ein så mogen 17-åring, korkje på eller utanfor sjakkbrettet.»

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

Foto: Alex Da Corte

MusikkMeldingar

Ditt første andedrag er eit skrik

På plata All Born Screaming vender St. Vincent tilbake til, og reindyrkar, det som for mange har definert det kunstnarlege uttrykket hennar.

Øyvind Vågnes
St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

Foto: Alex Da Corte

MusikkMeldingar

Ditt første andedrag er eit skrik

På plata All Born Screaming vender St. Vincent tilbake til, og reindyrkar, det som for mange har definert det kunstnarlege uttrykket hennar.

Øyvind Vågnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis