East Side Story
T-banekulisse gjev rom for treffsikker «bydelsdramatikk».
Jenny Mueni Ndunda og Jydy Nyambura Karanja kjem i snakk med ein full mann på T-banerute 5.
Foto: Magnus Skrede
Det Norske Teatret, Rommen Scene
Don Martin / Zeshan Shakar:
Linje 5
Regi: Cici Henriksen og Hedda Sandvig
Scenografi og kostyme: Even Børsum
Den norske rap- og hiphopartisten Don Martin har alt i nokre år vore ein frisk og original samtidskommentator, ikkje minst i høve til tilpassingsproblematikken mellom dei kritkvite og dei ikkje-kvite i den norske storbyjungelen.
Stykket han no har skrive (saman med Zeshan Shakar) og opptrer i, presenterer nokre enkle, tiltalande kvardagsskisser av menneske på Grorud-bana, denne langstrakte T-baneruta som dreg seg som ein lang orm frå vest til aust og attende i hovudstaden vår. Dei reisande om bord er òg typiske døme på mangfaldet av menneske på denne ruta.
Det er ingen stor og lagnadssvanger dramatikk som går føre seg her, men vi får sjå og høyre korte møte, tilløp til konfliktar, tilløp til nye vennskap og tilnærmingar, alt med svært identifiserbar valør for dei som bur og går rundt i ein norsk storby – eller OK, Oslo, då.
Og samspelet mellom dei durkdrivne Det Norske Teatret-veteranane Marianne Krogh og Per Schaanning og dei unge, spontane aktørane med meir «ræppa» spelestil er stemt saman i ein forbløffande, overtydande heilskap.
Alle gjer det bra, men mykje kviler på Jenny Mueni Ndunda, som i dialog med venninne, med full mann og med tidlegare barnehagetante eksponerer ein heil liten skala av ulike inntrykk og uttrykk, ein frodig og sterkt appellerande prestasjon.
Dei fleste av oss opplever nok ikkje til dagleg så mykje kontakt med andre på ein vanleg T-banetur, sjølv ikkje på line 5. Men det meste av dette kan godt ha hendt og vore sagt i kupeen. Det trur vi på.
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Det Norske Teatret, Rommen Scene
Don Martin / Zeshan Shakar:
Linje 5
Regi: Cici Henriksen og Hedda Sandvig
Scenografi og kostyme: Even Børsum
Den norske rap- og hiphopartisten Don Martin har alt i nokre år vore ein frisk og original samtidskommentator, ikkje minst i høve til tilpassingsproblematikken mellom dei kritkvite og dei ikkje-kvite i den norske storbyjungelen.
Stykket han no har skrive (saman med Zeshan Shakar) og opptrer i, presenterer nokre enkle, tiltalande kvardagsskisser av menneske på Grorud-bana, denne langstrakte T-baneruta som dreg seg som ein lang orm frå vest til aust og attende i hovudstaden vår. Dei reisande om bord er òg typiske døme på mangfaldet av menneske på denne ruta.
Det er ingen stor og lagnadssvanger dramatikk som går føre seg her, men vi får sjå og høyre korte møte, tilløp til konfliktar, tilløp til nye vennskap og tilnærmingar, alt med svært identifiserbar valør for dei som bur og går rundt i ein norsk storby – eller OK, Oslo, då.
Og samspelet mellom dei durkdrivne Det Norske Teatret-veteranane Marianne Krogh og Per Schaanning og dei unge, spontane aktørane med meir «ræppa» spelestil er stemt saman i ein forbløffande, overtydande heilskap.
Alle gjer det bra, men mykje kviler på Jenny Mueni Ndunda, som i dialog med venninne, med full mann og med tidlegare barnehagetante eksponerer ein heil liten skala av ulike inntrykk og uttrykk, ein frodig og sterkt appellerande prestasjon.
Dei fleste av oss opplever nok ikkje til dagleg så mykje kontakt med andre på ein vanleg T-banetur, sjølv ikkje på line 5. Men det meste av dette kan godt ha hendt og vore sagt i kupeen. Det trur vi på.
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
Å forveksla aggressor med forsvarar
«Etter at Putin kom til makta hausten 1999, har Russland ført ei heil rad med krigar.»
Den nyfødde kalven.
Foto: Hilde Lussand Selheim
Ei ny Ameline er fødd
Vårsøg – også kalla Tripso sidan ho var så skvetten som ung, spissa øyro for ingenting og trippa med beina inn og ut av fjøset – fekk ein ny kalv natt til 13. mai.
Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.
Foto: Another World Entertainment
Skrekkeleg skuffande
Likte du Nattevakten, kjem du ikkje til å elska Nattevakten: Demoner går i arv, dersom det var det du håpte på.
Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.
Foto: Samuel Hess
Mindre er meir
Den nye plata til Jessica Pratt, Here in the Pitch, er hennar beste så langt.
Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.
Foto: Laurent le Crabe
Oppussinga
Ladj Ly lenar seg mot melodrama etter ein rå debut.