Dobbelt sjølvportrett med varme
To kjendisaktørar bryt teatralsk-isen og verkar ærlege.
Bjarte Hjelmeland og Henrik Mestad kombinerer småprat og kunstnarlege innslag.
Foto: Øyvind Ganesh / Ganeshfoto
Edderkoppen Scene/ Over Norge
Bjarte Hjelmeland og Henrik Mestad:
Bestevenner. En forestilling om vennskap, roller og litt om mor
Med Bjarte Hjelmeland og Henrik Mestad
Det har vore sagt før, av denne meldaren og andre, at sjølvbiografiske standupshow kan ta litt vel mykje av for tida, både på teater og TV, og ikkje minst i det nokre kjendisskribentar kamuflerer som romanar. Når det gjeld skodespelarar, er det ikkje utan risiko ein lèt dei sleppe til for å snakke om seg sjølv ein heil kveld. Det kan fort bli pinleg sjølvskrytande. I mange tilfelle kan det òg verke uekte, løgnaktig.
Kunstnarlege innslag
Litt redd vert ein i opninga på «realityshowet» som Bjarte Hjelmeland og Henrik Mestad presenterer på Edderkoppen. Måten dei introduserer kvarandre og seg sjølve på, er heller kokett og kvasiimprovisert. Replikkane verkar nøye innøvde. Her må noko skje, viss vi skal tru på det dei fortel om arbeidet og den lange vennskapen sin.
Men heldigvis: Noko skjer. Og det skjer frå den augneblinken dei greier å kombinere det småpratande med reelle kunstnarlege innslag. Derifrå har dei oss i den hole handa si.
Songleg og musikalsk (på gitar) klemmer Hjelmeland til med den vedunderlege versjonen av Bob Dylans «Make you feel my love/ Fordi jeg elsker deg», og sterkt rørande er visa han har skrive – og syng – til minne om Wenche Foss. Mestad på si side gjer det vanskelege stuntet å framføre Olav H. Hauge-diktet «Det er den draumen» som dramatisk monolog – og overtyder.
Dikt og sanning
Hjelmelands klassiske reprise på Jeppe undervegs til drikkebua er kosteleg og magisk, og Mestads vesle private vitnesbyrd om seg sjølv og mor si, som til slutt går over i ei yndig tolking av «Mor Aases død» (Hjelmeland som Peer og Mestad som Aase), er òg nærast hypnotiserande godt.
Vi kunne nemne fleire enkeltnummer med heider, men som sagt, det er i den gode miksen av dikt og sanning at vi kjenner at desse to karane verkeleg byr på seg sjølve. Denne framsyninga rakk vi å sjå laurdagen før teatera og kinoane i Oslo stengde for resten av november. Eit så pass hjarteleg sceneshow kjendes som eit varmt, vennskapeleg handtrykk på veg inn i ein truleg laber førvinter.
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Edderkoppen Scene/ Over Norge
Bjarte Hjelmeland og Henrik Mestad:
Bestevenner. En forestilling om vennskap, roller og litt om mor
Med Bjarte Hjelmeland og Henrik Mestad
Det har vore sagt før, av denne meldaren og andre, at sjølvbiografiske standupshow kan ta litt vel mykje av for tida, både på teater og TV, og ikkje minst i det nokre kjendisskribentar kamuflerer som romanar. Når det gjeld skodespelarar, er det ikkje utan risiko ein lèt dei sleppe til for å snakke om seg sjølv ein heil kveld. Det kan fort bli pinleg sjølvskrytande. I mange tilfelle kan det òg verke uekte, løgnaktig.
Kunstnarlege innslag
Litt redd vert ein i opninga på «realityshowet» som Bjarte Hjelmeland og Henrik Mestad presenterer på Edderkoppen. Måten dei introduserer kvarandre og seg sjølve på, er heller kokett og kvasiimprovisert. Replikkane verkar nøye innøvde. Her må noko skje, viss vi skal tru på det dei fortel om arbeidet og den lange vennskapen sin.
Men heldigvis: Noko skjer. Og det skjer frå den augneblinken dei greier å kombinere det småpratande med reelle kunstnarlege innslag. Derifrå har dei oss i den hole handa si.
Songleg og musikalsk (på gitar) klemmer Hjelmeland til med den vedunderlege versjonen av Bob Dylans «Make you feel my love/ Fordi jeg elsker deg», og sterkt rørande er visa han har skrive – og syng – til minne om Wenche Foss. Mestad på si side gjer det vanskelege stuntet å framføre Olav H. Hauge-diktet «Det er den draumen» som dramatisk monolog – og overtyder.
Dikt og sanning
Hjelmelands klassiske reprise på Jeppe undervegs til drikkebua er kosteleg og magisk, og Mestads vesle private vitnesbyrd om seg sjølv og mor si, som til slutt går over i ei yndig tolking av «Mor Aases død» (Hjelmeland som Peer og Mestad som Aase), er òg nærast hypnotiserande godt.
Vi kunne nemne fleire enkeltnummer med heider, men som sagt, det er i den gode miksen av dikt og sanning at vi kjenner at desse to karane verkeleg byr på seg sjølve. Denne framsyninga rakk vi å sjå laurdagen før teatera og kinoane i Oslo stengde for resten av november. Eit så pass hjarteleg sceneshow kjendes som eit varmt, vennskapeleg handtrykk på veg inn i ein truleg laber førvinter.
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
«Rørslene me skildrar som vipping, er gjerne større og kjem mindre tett enn dei me omtalar som vibrering.»
Fiskemiddag: Ja, men pass på – det er ikkje berre paneringa som skjuler noko her.
Foto: Pxhere.com
Du skal aldri, aldri, aldri skode fisken på pakningen.
Foto: Agnete Brun
Med den monumentale boka Sjøfareren Erika Fatland gitt oss eit uvant, og skremmande, perspektiv på europeisk kolonialisme.
Kongsbonden Johan Jógvanson bur i den Instagram-venlege bygda Saksun. Men sjølv om han skjeller ut turistar, er det ikkje dei han er forbanna på. Det er politikarane inne i Tórshavn.
Alle foto: Hallgeir Opedal
Turistinvasjonen har gjort Johan Jógvanson til den sintaste bonden på Færøyane.
Finansminister Trygve Slagsvold Vedum (Sp) på pressekonferanse etter framlegginga av statsbudsjettet måndag. For dei som er opptekne av klima, var ikkje budsjettet godt nytt.
Foto: Fredrik Varfjell / NTB
Kapitulasjon i klimapolitikken
Regjeringa veit ikkje om statsbudsjettet bidreg til å redusere eller å auke klimagassutsleppa. Derimot er det klart at det nasjonale klimamålet for 2030 ikkje blir nådd.