Å spele eller ikkje spele – Shakespeare
Denne klassikartolkinga drep seg sjølv, nett som personane i stykket.
Cæsar og Antonius vert spelte av Sunniva Du Mond Nordal og Anne Guri Tvedt.
Foto: Erika Hebbert
Teater Innlandet
William Shakespeare:
Julius Cæsar
Omsett av Erik Bystad
Regi: Angelina Stojcevska
Scenografi: Angelina Stojcevska og Mads Dinesen
Det er prisverdig av Teater Innlandet å plukke opp eit av Shakespeare-stykka som mest aldri vert spelt i Noreg. Julius Cæsar omhandlar eit sentralt vendepunkt i romartida som kan gje mange hint til vår eiga tid. Idéinnhaldet er såleis aktuelt. Samstundes er det eit teksttungt stykke. Her er lite av verkeleg rørleg handling.
Regissøren Stojcevska har nok sett dette. Ein synest her å merke ein vilje til å mjuke opp det høgtidsstemte med tørre, kontemporære sidekommentarar. Det skal nok vere morosamt, men dei verste stabeisane blant oss vil helst avgjere sjølve om det vi ser, er moro.
Hysteriske klovnar
Å gjere kjønn uvesentleg, viss det da er det som er meininga, er etter kvart trendy. Det er lite her som får oss til å sjå poenget i at Cæsar og Antonius skal vere kvinner. Dei opptrer òg mest som hysteriske klovnar. Antonius’ tale ved Cæsars lik er ein litterær klassikar i seg sjølv. Den får ikkje mykje vekt i denne versjonen. Dei to som får oss til å fatte noko om konflikten mellom politisk visjon og personleg kjensle, er Cassius (Tom Styve) og i særleg grad Brutus (Stian Isaksen). Her kjem det nokre lynglimt av erkjenning.
Lite utbytterikt
Men diverre er det langt mellom dei utbytterike stundene i denne teaterhendinga. Mange av dei som vil aktualisere Shakespeare, av di dei trur dei må, burde heller tenkje: Mindre kan bli meir.
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Teater Innlandet
William Shakespeare:
Julius Cæsar
Omsett av Erik Bystad
Regi: Angelina Stojcevska
Scenografi: Angelina Stojcevska og Mads Dinesen
Det er prisverdig av Teater Innlandet å plukke opp eit av Shakespeare-stykka som mest aldri vert spelt i Noreg. Julius Cæsar omhandlar eit sentralt vendepunkt i romartida som kan gje mange hint til vår eiga tid. Idéinnhaldet er såleis aktuelt. Samstundes er det eit teksttungt stykke. Her er lite av verkeleg rørleg handling.
Regissøren Stojcevska har nok sett dette. Ein synest her å merke ein vilje til å mjuke opp det høgtidsstemte med tørre, kontemporære sidekommentarar. Det skal nok vere morosamt, men dei verste stabeisane blant oss vil helst avgjere sjølve om det vi ser, er moro.
Hysteriske klovnar
Å gjere kjønn uvesentleg, viss det da er det som er meininga, er etter kvart trendy. Det er lite her som får oss til å sjå poenget i at Cæsar og Antonius skal vere kvinner. Dei opptrer òg mest som hysteriske klovnar. Antonius’ tale ved Cæsars lik er ein litterær klassikar i seg sjølv. Den får ikkje mykje vekt i denne versjonen. Dei to som får oss til å fatte noko om konflikten mellom politisk visjon og personleg kjensle, er Cassius (Tom Styve) og i særleg grad Brutus (Stian Isaksen). Her kjem det nokre lynglimt av erkjenning.
Lite utbytterikt
Men diverre er det langt mellom dei utbytterike stundene i denne teaterhendinga. Mange av dei som vil aktualisere Shakespeare, av di dei trur dei må, burde heller tenkje: Mindre kan bli meir.
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
To unge mormonmisjonærar, søster Paxton (Sophie Thatcher) og søster Barnes (Chloe East), blir tvinga til å setje trua si på prøve i møtet med herr Reed (Hugh Grant).
Foto: Ymer Media
«Mange av skrekkfilmane no til dags liknar meir på filmar frå syttitalet»
I tillegg til å vere forfattar er Kristina Leganger Iversen også litteraturvitar, samfunnsdebattant og omsetjar.
Foto: Sara Olivia Sanderud
Nedslåande sanning
Kristina Leganger Iversen leverer eit grundig studium av noko som burde vere opplagt for fleire.
Teikning: May Linn Clement
«Me har ikkje grunnlag for å seia at bokmålsbrukarar har kvassare penn enn andre, men nokre av dei evnar å kløyva kvass i to.»
Gjennom Hitlers progagandaminister Joseph Goebbels får vi eit innblikk i sanninga bak Nazi-Tysklands propagandamaskin.
Foto: Another World Entertainment
Propaganda på agendaen
Fører og forfører er ein drivande historietime om tidenes skumlaste skrønemakar.
Ein mann med tomlar opp i ruinane i ein forstad sør i Beirut etter at fredsavtalen mellom Hizbollah og Israel vart gjeldande 27. november.
Foto: Mohammed Yassin / Reuters / NTB
Fredsavtale med biverknader
Avtalen mellom Israel og Libanon kan få vidtrekkjande konsekvensar.