Musikk

Storslåttar frå Nordvestlandet

Den andre plata til Kviven duo er ein overskotsprega presentasjon av populær folkemusikk frå 1900-talet.

Jorun Marie Kvernberg og Britt Pernille Frøholm utgjer Kviven duo.
Jorun Marie Kvernberg og Britt Pernille Frøholm utgjer Kviven duo.
Publisert

Ord som fortel noko om musikalsk stil og sjanger, er sjeldan eintydige. Også i denne avisa vert platemeldingare ordna etter omgrep som «klassisk», «jazz» og «rock». Dette er ikkje presise ord, men dei gjev lesaren ein omtrentleg idé om kva det kan dreia seg om.

Når det gjeld «folkemusikk», er det ei musikkform der det av og til er strid om kva det eigentleg er, og kor grensene går for kva som er verdig til å kallast folkemusikk.

Den nye plata til Britt Pernille Frøholm og Jorun Marie Kvernberg er eit interessant døme på desse flytande grensene mellom folkemusikk og annan musikk. Dei har tatt utgangspunkt i «storslåttar» frå Nordvestlandet som hadde si stordomstid utover 1900-talet.

I det innhaldsrike og velskrivne tekstheftet peiker dei på at folk ved kysten gjerne var raske med å fanga opp nye musikalske impulsar (gjerne frå utlandet), og element frå klassisk musikk, militærmusikk og sigøynarmusikk dukkar rett som det er opp. På nokre av slåttane, som valsen «Fagre Stryn», «Fanteguten» og «Galopp etter Bernhard Løset», medverkar dessutan produsent Dag-Filip Roaldsnes med stødig pianokomp – noko som gjev det heile eit preg av salongmusikk. Og på Anders Vikens populære bruremarsj «Jølstrabrura» spelar han trøorgel og tilfører eit meir sakralt preg.

Digital tilgang – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement