JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Meldingar

Skeiv ungdom i A4

Love, Simon er ein streit ungdomsfilm om å kome ut av skapet.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Simon (Nick Robinson) er ein privilegert ungdom som er på veg ut av skapet i USA.

Simon (Nick Robinson) er ein privilegert ungdom som er på veg ut av skapet i USA.

Foto: Twentieth Century Fox Norway

Simon (Nick Robinson) er ein privilegert ungdom som er på veg ut av skapet i USA.

Simon (Nick Robinson) er ein privilegert ungdom som er på veg ut av skapet i USA.

Foto: Twentieth Century Fox Norway

2391
20180615
2391
20180615

Drama

Regi: Greg Berlanti

Love, Simon

Med: Nick Robinson, Katherine Langford, Alexandra Shipp

Simon (Robinson) er ein privilegert ungdom i USA med ein massiv løyndom. Han er homofil. Gjengen hans er i så måte perfekt. Livet midt i den amerikanske draumen er trygt og fritt. Den eine opent homofile guten på skulen har stor støtte. Språkleg feiar han golvet med dei få gutane som tergar han. Likevel er det hardt. Heterofile må ikkje stå fram. Streit norm kjennest så normal at terskelen er høg.

Likskap

Love, Simon er i all hovudsak lik dei fleste filmar frå USA om ungdom på high school. Alt er profesjonelt pakka inn. Ein forstår stort sett kor ferda går. Innpakninga sømer seg mest for eit ungt publikum. Mange har nok godt av å få enkelt forklart at vegen ut av skapet er vanskeleg sjølv for prikkfrie plakatgutar frå overklassen i USA. Om ein sjølv stussar på å sjå ut skapdøra eller brukar «homo» som skjellsord, er Love, Simon kanskje rett medisin.

Det er ein sympatisk gjeng vi følger. Ei scene der Simon opnar seg for ei venninne, er fin. Humoren har sine artige augneblinkar blanda med bommar. Avslutninga fungerer. Bodskapen frå slagordet til filmen er flott: «Alle fortener ei kjærleikshistorie.» Regissør Greg Berlanti får fint fram at mange gjer dumme ting i trengde situasjonar. Slik er vi alle like. Stundom skrantar sympatien med Simon, men vi forstår kor viktig det kjennest å halde skapdøra stengd sjølv i omgjevnadar 99 prosent av verdas skeive vil misunne.

Liberalisme

Simon seier at foreldra er så liberale som tenkast kan. Det er denne filmen òg. Verdiane går eg god for med glede, men eg var våtare i augekroken då eg såg den endelaust lange regnbogeparaden i Bergen sist helg, enn eg blei av denne lange filmen. Når eg ikkje blir riven med av «I Wanna Dance With Somebody» av Whitney Houston, manglar noko. Filmen riv aldri i meg. Å sakna større konflikt ville vere feil. Tragediar har homofil filmhistorie flust av. Folk fortener filmar om at det kan gå greitt. Skal eg i år tilrå eit vakse publikum berre eitt drama om ein privilegert gut frå USA som kjem ut av skapet utan at nokon synest det er eit problem, blir det likevel heller Call Me by Your Name.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Drama

Regi: Greg Berlanti

Love, Simon

Med: Nick Robinson, Katherine Langford, Alexandra Shipp

Simon (Robinson) er ein privilegert ungdom i USA med ein massiv løyndom. Han er homofil. Gjengen hans er i så måte perfekt. Livet midt i den amerikanske draumen er trygt og fritt. Den eine opent homofile guten på skulen har stor støtte. Språkleg feiar han golvet med dei få gutane som tergar han. Likevel er det hardt. Heterofile må ikkje stå fram. Streit norm kjennest så normal at terskelen er høg.

Likskap

Love, Simon er i all hovudsak lik dei fleste filmar frå USA om ungdom på high school. Alt er profesjonelt pakka inn. Ein forstår stort sett kor ferda går. Innpakninga sømer seg mest for eit ungt publikum. Mange har nok godt av å få enkelt forklart at vegen ut av skapet er vanskeleg sjølv for prikkfrie plakatgutar frå overklassen i USA. Om ein sjølv stussar på å sjå ut skapdøra eller brukar «homo» som skjellsord, er Love, Simon kanskje rett medisin.

Det er ein sympatisk gjeng vi følger. Ei scene der Simon opnar seg for ei venninne, er fin. Humoren har sine artige augneblinkar blanda med bommar. Avslutninga fungerer. Bodskapen frå slagordet til filmen er flott: «Alle fortener ei kjærleikshistorie.» Regissør Greg Berlanti får fint fram at mange gjer dumme ting i trengde situasjonar. Slik er vi alle like. Stundom skrantar sympatien med Simon, men vi forstår kor viktig det kjennest å halde skapdøra stengd sjølv i omgjevnadar 99 prosent av verdas skeive vil misunne.

Liberalisme

Simon seier at foreldra er så liberale som tenkast kan. Det er denne filmen òg. Verdiane går eg god for med glede, men eg var våtare i augekroken då eg såg den endelaust lange regnbogeparaden i Bergen sist helg, enn eg blei av denne lange filmen. Når eg ikkje blir riven med av «I Wanna Dance With Somebody» av Whitney Houston, manglar noko. Filmen riv aldri i meg. Å sakna større konflikt ville vere feil. Tragediar har homofil filmhistorie flust av. Folk fortener filmar om at det kan gå greitt. Skal eg i år tilrå eit vakse publikum berre eitt drama om ein privilegert gut frå USA som kjem ut av skapet utan at nokon synest det er eit problem, blir det likevel heller Call Me by Your Name.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Maskinist Ivar Tjøstheim med den flunkande nye bygdekinobilen og Sandvesanden på Skudenes i bakgrunnen.

Maskinist Ivar Tjøstheim med den flunkande nye bygdekinobilen og Sandvesanden på Skudenes i bakgrunnen.

Foto Brit Aksnes

Feature

Bygde-Cinema Paradiso

STRANDEBARM: Det rører meg djupt at Bygdekinoen framleis eksisterer.

Brit Aksnes
Maskinist Ivar Tjøstheim med den flunkande nye bygdekinobilen og Sandvesanden på Skudenes i bakgrunnen.

Maskinist Ivar Tjøstheim med den flunkande nye bygdekinobilen og Sandvesanden på Skudenes i bakgrunnen.

Foto Brit Aksnes

Feature

Bygde-Cinema Paradiso

STRANDEBARM: Det rører meg djupt at Bygdekinoen framleis eksisterer.

Brit Aksnes
Ole Paus døydde før sjølvbiografien var ferdigskriven.

Ole Paus døydde før sjølvbiografien var ferdigskriven.

Foto: Nina Djæff

BokMeldingar
Ronny Spaans

Eit sandkorn i maskineriet

Ole Paus skriv mest om slektsbakgrunn og mindre om artistkarrieren i sjølvbiografien sin, men det forklarar likevel mennesket Ole Paus.

Eit hus i Ål kommune vart teke av jordskred under ekstremvêret "Hans" i august i fjor.

Eit hus i Ål kommune vart teke av jordskred under ekstremvêret "Hans" i august i fjor.

Foto: Frederik Ringnes / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Husforsikring i hardt vêr

Kan klimaendringane føre til at også norske heimar blir umoglege å forsikre?

Folkerørsla for lokalsjukehusa demonstrerer mot helseføretakmodellen utanfor Stortinget i 2017.

Folkerørsla for lokalsjukehusa demonstrerer mot helseføretakmodellen utanfor Stortinget i 2017.

Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB

Ordskifte
PerVaglum

Vestre må avslutte konflikter og beklage

«Svært mange av de 300.000 som jobber i Helse-
vesenet, merker daglig følgene av Helseforetaks-
modellen som nå videreføres av Ap og Sp.»

Ekstreme nedbørsmengder førte til ein katastrofe i Valencia i Spania 29. oktober. Minst 217 skal ha mista livet, og dei materielle øydeleggingane er kolossale.

Ekstreme nedbørsmengder førte til ein katastrofe i Valencia i Spania 29. oktober. Minst 217 skal ha mista livet, og dei materielle øydeleggingane er kolossale.

Foto: Susana Vera / Reuters / NTB

Samfunn

Prisen for det ville vêret

I forsikringsbransjen er det langt mellom klimaskeptikarane.

Per Anders Todal
Ekstreme nedbørsmengder førte til ein katastrofe i Valencia i Spania 29. oktober. Minst 217 skal ha mista livet, og dei materielle øydeleggingane er kolossale.

Ekstreme nedbørsmengder førte til ein katastrofe i Valencia i Spania 29. oktober. Minst 217 skal ha mista livet, og dei materielle øydeleggingane er kolossale.

Foto: Susana Vera / Reuters / NTB

Samfunn

Prisen for det ville vêret

I forsikringsbransjen er det langt mellom klimaskeptikarane.

Per Anders Todal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis