JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Meldingar

Nøden på Oslo S

Eirik Svenssons nye ungdomsfilm byr på spennande, gripande og glitrande skodespel.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Barnevernet pålegg Vilde (Ines Høysæter Asserson) å ta kontakt med faren (NIcolai Cleve Broch) etter at mora døyr.

Barnevernet pålegg Vilde (Ines Høysæter Asserson) å ta kontakt med faren (NIcolai Cleve Broch) etter at mora døyr.

Foto: Maipo Film

Barnevernet pålegg Vilde (Ines Høysæter Asserson) å ta kontakt med faren (NIcolai Cleve Broch) etter at mora døyr.

Barnevernet pålegg Vilde (Ines Høysæter Asserson) å ta kontakt med faren (NIcolai Cleve Broch) etter at mora døyr.

Foto: Maipo Film

2793
20181123
2793
20181123

Drama / Ungdom

Regi: Eirik Svensson

Harajuku

Med: Ines Høysæter Asserson, Nicolai Cleve Broch, Ingrid Olava

Det er vesle julaftan, og 15-årige Vilde (Asserson) tek toget inn til sentrum for å henga med scenegjengen sin på Oslo S. Då barnevernet får tak i henne eit par timar seinare, fortel dei at mora har teke livet av seg. Ho vert nøydd å kontakta faren (Broch), som ho knapt har hatt kontakt med sidan ho vart fødd.

I frykt for å hamna i fosterheim flyktar Vilde og prøver å koma seg til målet for alle sine fantasiar, bydelen Harajuku i Tokyo.

Ungdomsfilmmakarane

Det har gått fire år sidan regissør Eirik Svensson kom med debutspelefilmen Natt til 17., ein film som tok for seg tenåringsungdom i Oslo sentrum.

Denne gongen har han skifta høgtid frå 17. mai til den særs sårbare juletida. Igjen er det 15-åringar som driv handlinga fram, og igjen har han funne nokre perler av unge skodespelarar.

Eg har ofte problem med å svelgje ungdomsfilmar, sidan eg som oftast endar med å ikkje tru på verken det som skjer, korleis dei oppfører seg, eller at dei kan vera så uendeleg tverre og gjera så mykje som ikkje gagnar dei sjølve eller menneska rundt dei. At Harajuku fungerer så bra trass i at han har alle desse elementa, kjem i stor grad av ein verkeleg godt dialog

Sebastian Torngren Wartin har forfatta dette manuset til liks med manuset til Natt til 17. Svensson har også henta inn same fotograf, Karl Erik Brøndbo. Kanskje det er noko av grunnen til det solide resultatet.

Nyansane

Alle som har snakka med ein fjortis, veit at ubehagelege pausar er del av samtalen. Dialogen her vert framført på usedvanleg truverdig vis, av stødige skodespelarar og utan å verka tilknappa og stiv.

Det er driv i filmen frå starten av, og med unntak av ein del logiske brestar (korleis klarar vektarar, politi og barnevern ikkje å finna Vilde på stasjonen, medan den fråverande faren hennar tilsynelatande går rett til riktig perrong der ho er?) dukkar stadig nye element opp som held oppe spenninga. Ingrid Olava i rolla som kona til faren er kanskje hakket for usympatisk, så teit og kjip er vel ingen? For å vera litt slem med ungdomsfilmsjangeren igjen er det vel mangelen på nyansering som ofte gjer at eg mistar interessa.

Heldigvis tilfører dyktige Ines Høysæter Asserson så mykje finesse til rolla som Vilde at eg sit igjen med meir forståing for den fortvilte situasjonen ho er i, enn irritasjon. Summen av alle dei gode elementa i Harajuku trumfar irritasjonsmomenta, og den summen ligg godt på plussida.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Drama / Ungdom

Regi: Eirik Svensson

Harajuku

Med: Ines Høysæter Asserson, Nicolai Cleve Broch, Ingrid Olava

Det er vesle julaftan, og 15-årige Vilde (Asserson) tek toget inn til sentrum for å henga med scenegjengen sin på Oslo S. Då barnevernet får tak i henne eit par timar seinare, fortel dei at mora har teke livet av seg. Ho vert nøydd å kontakta faren (Broch), som ho knapt har hatt kontakt med sidan ho vart fødd.

I frykt for å hamna i fosterheim flyktar Vilde og prøver å koma seg til målet for alle sine fantasiar, bydelen Harajuku i Tokyo.

Ungdomsfilmmakarane

Det har gått fire år sidan regissør Eirik Svensson kom med debutspelefilmen Natt til 17., ein film som tok for seg tenåringsungdom i Oslo sentrum.

Denne gongen har han skifta høgtid frå 17. mai til den særs sårbare juletida. Igjen er det 15-åringar som driv handlinga fram, og igjen har han funne nokre perler av unge skodespelarar.

Eg har ofte problem med å svelgje ungdomsfilmar, sidan eg som oftast endar med å ikkje tru på verken det som skjer, korleis dei oppfører seg, eller at dei kan vera så uendeleg tverre og gjera så mykje som ikkje gagnar dei sjølve eller menneska rundt dei. At Harajuku fungerer så bra trass i at han har alle desse elementa, kjem i stor grad av ein verkeleg godt dialog

Sebastian Torngren Wartin har forfatta dette manuset til liks med manuset til Natt til 17. Svensson har også henta inn same fotograf, Karl Erik Brøndbo. Kanskje det er noko av grunnen til det solide resultatet.

Nyansane

Alle som har snakka med ein fjortis, veit at ubehagelege pausar er del av samtalen. Dialogen her vert framført på usedvanleg truverdig vis, av stødige skodespelarar og utan å verka tilknappa og stiv.

Det er driv i filmen frå starten av, og med unntak av ein del logiske brestar (korleis klarar vektarar, politi og barnevern ikkje å finna Vilde på stasjonen, medan den fråverande faren hennar tilsynelatande går rett til riktig perrong der ho er?) dukkar stadig nye element opp som held oppe spenninga. Ingrid Olava i rolla som kona til faren er kanskje hakket for usympatisk, så teit og kjip er vel ingen? For å vera litt slem med ungdomsfilmsjangeren igjen er det vel mangelen på nyansering som ofte gjer at eg mistar interessa.

Heldigvis tilfører dyktige Ines Høysæter Asserson så mykje finesse til rolla som Vilde at eg sit igjen med meir forståing for den fortvilte situasjonen ho er i, enn irritasjon. Summen av alle dei gode elementa i Harajuku trumfar irritasjonsmomenta, og den summen ligg godt på plussida.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

At Harajuku fungerer så bra, trass i alle desse elementa, kjem i stor grad av ein verkeleg god dialog.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Maskinist Ivar Tjøstheim med den flunkande nye bygdekinobilen og Sandvesanden på Skudenes i bakgrunnen.

Maskinist Ivar Tjøstheim med den flunkande nye bygdekinobilen og Sandvesanden på Skudenes i bakgrunnen.

Foto Brit Aksnes

Feature

Bygde-Cinema Paradiso

STRANDEBARM: Det rører meg djupt at Bygdekinoen framleis eksisterer.

Brit Aksnes
Maskinist Ivar Tjøstheim med den flunkande nye bygdekinobilen og Sandvesanden på Skudenes i bakgrunnen.

Maskinist Ivar Tjøstheim med den flunkande nye bygdekinobilen og Sandvesanden på Skudenes i bakgrunnen.

Foto Brit Aksnes

Feature

Bygde-Cinema Paradiso

STRANDEBARM: Det rører meg djupt at Bygdekinoen framleis eksisterer.

Brit Aksnes
Ole Paus døydde før sjølvbiografien var ferdigskriven.

Ole Paus døydde før sjølvbiografien var ferdigskriven.

Foto: Nina Djæff

BokMeldingar
Ronny Spaans

Eit sandkorn i maskineriet

Ole Paus skriv mest om slektsbakgrunn og mindre om artistkarrieren i sjølvbiografien sin, men det forklarar likevel mennesket Ole Paus.

Eit hus i Ål kommune vart teke av jordskred under ekstremvêret "Hans" i august i fjor.

Eit hus i Ål kommune vart teke av jordskred under ekstremvêret "Hans" i august i fjor.

Foto: Frederik Ringnes / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Husforsikring i hardt vêr

Kan klimaendringane føre til at også norske heimar blir umoglege å forsikre?

Folkerørsla for lokalsjukehusa demonstrerer mot helseføretakmodellen utanfor Stortinget i 2017.

Folkerørsla for lokalsjukehusa demonstrerer mot helseføretakmodellen utanfor Stortinget i 2017.

Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB

Ordskifte
PerVaglum

Vestre må avslutte konflikter og beklage

«Svært mange av de 300.000 som jobber i Helse-
vesenet, merker daglig følgene av Helseforetaks-
modellen som nå videreføres av Ap og Sp.»

Ekstreme nedbørsmengder førte til ein katastrofe i Valencia i Spania 29. oktober. Minst 217 skal ha mista livet, og dei materielle øydeleggingane er kolossale.

Ekstreme nedbørsmengder førte til ein katastrofe i Valencia i Spania 29. oktober. Minst 217 skal ha mista livet, og dei materielle øydeleggingane er kolossale.

Foto: Susana Vera / Reuters / NTB

Samfunn

Prisen for det ville vêret

I forsikringsbransjen er det langt mellom klimaskeptikarane.

Per Anders Todal
Ekstreme nedbørsmengder førte til ein katastrofe i Valencia i Spania 29. oktober. Minst 217 skal ha mista livet, og dei materielle øydeleggingane er kolossale.

Ekstreme nedbørsmengder førte til ein katastrofe i Valencia i Spania 29. oktober. Minst 217 skal ha mista livet, og dei materielle øydeleggingane er kolossale.

Foto: Susana Vera / Reuters / NTB

Samfunn

Prisen for det ville vêret

I forsikringsbransjen er det langt mellom klimaskeptikarane.

Per Anders Todal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis