Nøden på Oslo S
Eirik Svenssons nye ungdomsfilm byr på spennande, gripande og glitrande skodespel.
Barnevernet pålegg Vilde (Ines Høysæter Asserson) å ta kontakt med faren (NIcolai Cleve Broch) etter at mora døyr.
Foto: Maipo Film
Drama / Ungdom
Regi: Eirik Svensson
Harajuku
Med: Ines Høysæter Asserson, Nicolai Cleve Broch, Ingrid Olava
Det er vesle julaftan, og 15-årige Vilde (Asserson) tek toget inn til sentrum for å henga med scenegjengen sin på Oslo S. Då barnevernet får tak i henne eit par timar seinare, fortel dei at mora har teke livet av seg. Ho vert nøydd å kontakta faren (Broch), som ho knapt har hatt kontakt med sidan ho vart fødd.
I frykt for å hamna i fosterheim flyktar Vilde og prøver å koma seg til målet for alle sine fantasiar, bydelen Harajuku i Tokyo.
Ungdomsfilmmakarane
Det har gått fire år sidan regissør Eirik Svensson kom med debutspelefilmen Natt til 17., ein film som tok for seg tenåringsungdom i Oslo sentrum.
Denne gongen har han skifta høgtid frå 17. mai til den særs sårbare juletida. Igjen er det 15-åringar som driv handlinga fram, og igjen har han funne nokre perler av unge skodespelarar.
Eg har ofte problem med å svelgje ungdomsfilmar, sidan eg som oftast endar med å ikkje tru på verken det som skjer, korleis dei oppfører seg, eller at dei kan vera så uendeleg tverre og gjera så mykje som ikkje gagnar dei sjølve eller menneska rundt dei. At Harajuku fungerer så bra trass i at han har alle desse elementa, kjem i stor grad av ein verkeleg godt dialog
Sebastian Torngren Wartin har forfatta dette manuset til liks med manuset til Natt til 17. Svensson har også henta inn same fotograf, Karl Erik Brøndbo. Kanskje det er noko av grunnen til det solide resultatet.
Nyansane
Alle som har snakka med ein fjortis, veit at ubehagelege pausar er del av samtalen. Dialogen her vert framført på usedvanleg truverdig vis, av stødige skodespelarar og utan å verka tilknappa og stiv.
Det er driv i filmen frå starten av, og med unntak av ein del logiske brestar (korleis klarar vektarar, politi og barnevern ikkje å finna Vilde på stasjonen, medan den fråverande faren hennar tilsynelatande går rett til riktig perrong der ho er?) dukkar stadig nye element opp som held oppe spenninga. Ingrid Olava i rolla som kona til faren er kanskje hakket for usympatisk, så teit og kjip er vel ingen? For å vera litt slem med ungdomsfilmsjangeren igjen er det vel mangelen på nyansering som ofte gjer at eg mistar interessa.
Heldigvis tilfører dyktige Ines Høysæter Asserson så mykje finesse til rolla som Vilde at eg sit igjen med meir forståing for den fortvilte situasjonen ho er i, enn irritasjon. Summen av alle dei gode elementa i Harajuku trumfar irritasjonsmomenta, og den summen ligg godt på plussida.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Drama / Ungdom
Regi: Eirik Svensson
Harajuku
Med: Ines Høysæter Asserson, Nicolai Cleve Broch, Ingrid Olava
Det er vesle julaftan, og 15-årige Vilde (Asserson) tek toget inn til sentrum for å henga med scenegjengen sin på Oslo S. Då barnevernet får tak i henne eit par timar seinare, fortel dei at mora har teke livet av seg. Ho vert nøydd å kontakta faren (Broch), som ho knapt har hatt kontakt med sidan ho vart fødd.
I frykt for å hamna i fosterheim flyktar Vilde og prøver å koma seg til målet for alle sine fantasiar, bydelen Harajuku i Tokyo.
Ungdomsfilmmakarane
Det har gått fire år sidan regissør Eirik Svensson kom med debutspelefilmen Natt til 17., ein film som tok for seg tenåringsungdom i Oslo sentrum.
Denne gongen har han skifta høgtid frå 17. mai til den særs sårbare juletida. Igjen er det 15-åringar som driv handlinga fram, og igjen har han funne nokre perler av unge skodespelarar.
Eg har ofte problem med å svelgje ungdomsfilmar, sidan eg som oftast endar med å ikkje tru på verken det som skjer, korleis dei oppfører seg, eller at dei kan vera så uendeleg tverre og gjera så mykje som ikkje gagnar dei sjølve eller menneska rundt dei. At Harajuku fungerer så bra trass i at han har alle desse elementa, kjem i stor grad av ein verkeleg godt dialog
Sebastian Torngren Wartin har forfatta dette manuset til liks med manuset til Natt til 17. Svensson har også henta inn same fotograf, Karl Erik Brøndbo. Kanskje det er noko av grunnen til det solide resultatet.
Nyansane
Alle som har snakka med ein fjortis, veit at ubehagelege pausar er del av samtalen. Dialogen her vert framført på usedvanleg truverdig vis, av stødige skodespelarar og utan å verka tilknappa og stiv.
Det er driv i filmen frå starten av, og med unntak av ein del logiske brestar (korleis klarar vektarar, politi og barnevern ikkje å finna Vilde på stasjonen, medan den fråverande faren hennar tilsynelatande går rett til riktig perrong der ho er?) dukkar stadig nye element opp som held oppe spenninga. Ingrid Olava i rolla som kona til faren er kanskje hakket for usympatisk, så teit og kjip er vel ingen? For å vera litt slem med ungdomsfilmsjangeren igjen er det vel mangelen på nyansering som ofte gjer at eg mistar interessa.
Heldigvis tilfører dyktige Ines Høysæter Asserson så mykje finesse til rolla som Vilde at eg sit igjen med meir forståing for den fortvilte situasjonen ho er i, enn irritasjon. Summen av alle dei gode elementa i Harajuku trumfar irritasjonsmomenta, og den summen ligg godt på plussida.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
At Harajuku fungerer så bra, trass i alle desse elementa, kjem i stor grad av ein verkeleg god dialog.
Fleire artiklar
Ole Paus døydde før sjølvbiografien var ferdigskriven.
Foto: Nina Djæff
Eit sandkorn i maskineriet
Ole Paus skriv mest om slektsbakgrunn og mindre om artistkarrieren i sjølvbiografien sin, men det forklarar likevel mennesket Ole Paus.
Eit hus i Ål kommune vart teke av jordskred under ekstremvêret "Hans" i august i fjor.
Foto: Frederik Ringnes / NTB
Husforsikring i hardt vêr
Kan klimaendringane føre til at også norske heimar blir umoglege å forsikre?
Folkerørsla for lokalsjukehusa demonstrerer mot helseføretakmodellen utanfor Stortinget i 2017.
Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB
Vestre må avslutte konflikter og beklage
«Svært mange av de 300.000 som jobber i Helse-
vesenet, merker daglig følgene av Helseforetaks-
modellen som nå videreføres av Ap og Sp.»
Teikning: May Linn Clement
Tid for realitetsorientering
Valet av Donald Trump til president er ikkje noka tilfeldig ulukke, men ei fylgje av dårleg politisk handverk gjennom lang tid.
James Rebanks på Lillehammer sist veke.
Foto: Morten A. Strøksnes
Ein mann for alle årstider
LILLEHAMMER: Etter å ha skrive to svært populære bøker om landbruk og sauehald hamna James Rebanks i ei krise som førte han til eit dunvær på Helgeland.