Viktig musikkhistorieformidling
Ottar E. Akre var ein av våre mest aktive og allsidige trekkspelarar.
Folkemusikk
Ottar E. Akre:
Soloinnspillinger
Aksent
For mange vil lyden av Ottar E. Akre (1896–1992) først og fremst vera knytt til plateinnspelingar med Olav Werner, Ivar Ruste og Jens Book-Jensen. Men han var så mykje meir en akkompagnatør for populære songarar. Han hadde med seg sterk folkemusikkpåverknad frå oppveksten i Rendalen, men vart også notekunnig. Han har spelt til dans, sirkus, restaurantgjester og boksekampar, og var ein periode kombinert kinomaskinist og musikar. Han leia fleire ensemble, var ein høgt skatta pedagog og laga lærebøker i trekkspel.
Men på denne CD-en er det plateinnspelingar med solisten Akre som er i fokus. Dei vart først utgjevne på 78-plater i perioden 1919–1938, dei fleste i Oslo, men nokre av opptaka vart innspelte i New York. I USA turnerte han, spelte i radio og på plater, og studerte jamvel harmonilære og kontrapunkt.
Akre var dermed ein musikar som ikkje berre kan karakteriserast som folkemusikar. Han spelte mykje av den musikken som var etterspurd i samtida, og hadde dessutan ei viss klassisk skolering. Dette er musikk som er spelt inn direkte, utan høve til reparasjonar/klipping, som vart vanleg etter at bandopptakaren kom på marknaden. Nettopp difor er det tydeleg at det er ein trygg og virtuos musikar me høyrer. Musikken på plata er runddansmusikk (mellom anna vals, reinlender og galopp), inkludert eit par eigne komposisjonar.
Håvard Svendsrud har, som vanleg på utgjevingane til Aksent, skrive eit omfattande og svært interessant teksthefte. Denne utgjevinga er dermed ein viktig dokumentasjon av ein del av musikkhistoria som ofte vert gløymt.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Folkemusikk
Ottar E. Akre:
Soloinnspillinger
Aksent
For mange vil lyden av Ottar E. Akre (1896–1992) først og fremst vera knytt til plateinnspelingar med Olav Werner, Ivar Ruste og Jens Book-Jensen. Men han var så mykje meir en akkompagnatør for populære songarar. Han hadde med seg sterk folkemusikkpåverknad frå oppveksten i Rendalen, men vart også notekunnig. Han har spelt til dans, sirkus, restaurantgjester og boksekampar, og var ein periode kombinert kinomaskinist og musikar. Han leia fleire ensemble, var ein høgt skatta pedagog og laga lærebøker i trekkspel.
Men på denne CD-en er det plateinnspelingar med solisten Akre som er i fokus. Dei vart først utgjevne på 78-plater i perioden 1919–1938, dei fleste i Oslo, men nokre av opptaka vart innspelte i New York. I USA turnerte han, spelte i radio og på plater, og studerte jamvel harmonilære og kontrapunkt.
Akre var dermed ein musikar som ikkje berre kan karakteriserast som folkemusikar. Han spelte mykje av den musikken som var etterspurd i samtida, og hadde dessutan ei viss klassisk skolering. Dette er musikk som er spelt inn direkte, utan høve til reparasjonar/klipping, som vart vanleg etter at bandopptakaren kom på marknaden. Nettopp difor er det tydeleg at det er ein trygg og virtuos musikar me høyrer. Musikken på plata er runddansmusikk (mellom anna vals, reinlender og galopp), inkludert eit par eigne komposisjonar.
Håvard Svendsrud har, som vanleg på utgjevingane til Aksent, skrive eit omfattande og svært interessant teksthefte. Denne utgjevinga er dermed ein viktig dokumentasjon av ein del av musikkhistoria som ofte vert gløymt.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Martin Baldysz debuterte i 2013 og er no ute med roman nummer tre.
Foto: Helle Frogner
Tronge sinn ved det vide havet
Martin Baldysz skriv seg inn i eit fortidig ungjentesinn.
Det går mykje kjøt gjennom anlegga til Nortura i desse dagar. Men kva veit dei eigentleg om kvaliteten på det?
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Slaktetid
Så er det offisielt: Kvalitetssjekken på slakteria er ikkje anna enn eit volummål.
Skodespelarane er plasserte i ein kvit kube.
Foto: Den Nationale Scene
Den vanskelege, men nødvendige venskapen
I vårt sted byr på fint samspel i ein rik og lågmælt tekst, som kunne tent på å bli kutta litt.
Alexander L. Kielland (Espen Hana) stig ned frå sokkelen til sine to kvinner, Lisa (Malene Wadel i gult) og Beate (Marianne Holter i blått). I bakgrunnen ramnen (Matias Kuoppala) og Bjørnstjerne Bjørnson (Amund Harboe).
Foto: Grethe Nygaard / Rogaland Teater
Når Kielland stig ned frå sokkelen
Det er 175 år sidan forfattaren Alexander L. Kielland blei fødd. No vert han feira med eit biografisk portrett på teaterscena.
Tom Roger Aadland kan sjå tilbake på 20 år som artist.
Foto: Birte Magnussen
Ein mangslungen veg
Tom Roger Aadland er ein av landets aller mest solide låtskrivarar.