Vi Ken
Ken e du, og det er eg òg. Ken the EP byr på versjonar av «I’m Just Ken» for alle livssituasjonar.
Rock
Ryan Gosling, Mark Ronson:
Ken the EP
Atlantic, Warner Bros., Mattel
Lydsporet til Barbie-filmen er noko for seg sjølv. Billie Eilish-songen «What Was I Made For» blei nyleg tildelt ein Golden Globe, og det er på sin plass at både denne songen, Dua Lipas «Dance The Night» og Ryan Goslings «I’m Just Ken» er Oscar-nominerte. Underteikna er like stor fan av Dua Lipa som nokon kvar, men det var som fanken – Ken har gitt ut ein heil EP.
Ken The EP er ei samling av forskjellige variasjonar over låten «I’m Just Ken» og kom ut like før jul, men som pianisten påpeiker i musikkvideoen til julesongversjonen «I’m Just Ken (Merry Kristmas Barbie)», produsert av Can Do Films Inc., hender det at ein ser tradisjonelle julefilmar som Die Hard fleire gonger i året. Uansett har Ken The EP meir å by på enn berre bjølleklang.
Her finst ein «I’m Just Ken» for nærast alle høve. «Merry Kristmas Barbie», med sitt forvitnelege kammerpoparrangement og framifrå «call-and-response»-samspel mellom trommevirvlar og kassegitartriller, er det berre å lagre i julespelelista med ein einaste gong. Soft-rock-versjonen «In My Feelings Acoustic» manar fram den såre desperasjonen ein kan oppleve i einsemd. «Purple Disco Machine Remix» er ein dramatisk discoremix. Til sist kjem originalversjonen, som tar lyttaren med på ei mektig Queen-aktig progressiv kunstrockreise.
Som kognitiv åtferdsterapi-YouTube-psykologen Kati Morton seier i sin analyse av filmen, er det å vere medavhengig eit sentralt tema i Barbie, og «I’m Just Ken» er nettopp ein naken demonstrasjon av korleis ein person kan projisere heile identiteten sin inn i relasjonen til ein annan person. Det er mat for tanken, og dersom Ryan Gosling vinn ein Oscar for sin briljans som skodespelar, songar og dansar, er det vel fortent.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Rock
Ryan Gosling, Mark Ronson:
Ken the EP
Atlantic, Warner Bros., Mattel
Lydsporet til Barbie-filmen er noko for seg sjølv. Billie Eilish-songen «What Was I Made For» blei nyleg tildelt ein Golden Globe, og det er på sin plass at både denne songen, Dua Lipas «Dance The Night» og Ryan Goslings «I’m Just Ken» er Oscar-nominerte. Underteikna er like stor fan av Dua Lipa som nokon kvar, men det var som fanken – Ken har gitt ut ein heil EP.
Ken The EP er ei samling av forskjellige variasjonar over låten «I’m Just Ken» og kom ut like før jul, men som pianisten påpeiker i musikkvideoen til julesongversjonen «I’m Just Ken (Merry Kristmas Barbie)», produsert av Can Do Films Inc., hender det at ein ser tradisjonelle julefilmar som Die Hard fleire gonger i året. Uansett har Ken The EP meir å by på enn berre bjølleklang.
Her finst ein «I’m Just Ken» for nærast alle høve. «Merry Kristmas Barbie», med sitt forvitnelege kammerpoparrangement og framifrå «call-and-response»-samspel mellom trommevirvlar og kassegitartriller, er det berre å lagre i julespelelista med ein einaste gong. Soft-rock-versjonen «In My Feelings Acoustic» manar fram den såre desperasjonen ein kan oppleve i einsemd. «Purple Disco Machine Remix» er ein dramatisk discoremix. Til sist kjem originalversjonen, som tar lyttaren med på ei mektig Queen-aktig progressiv kunstrockreise.
Som kognitiv åtferdsterapi-YouTube-psykologen Kati Morton seier i sin analyse av filmen, er det å vere medavhengig eit sentralt tema i Barbie, og «I’m Just Ken» er nettopp ein naken demonstrasjon av korleis ein person kan projisere heile identiteten sin inn i relasjonen til ein annan person. Det er mat for tanken, og dersom Ryan Gosling vinn ein Oscar for sin briljans som skodespelar, songar og dansar, er det vel fortent.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun (Ap) la nyleg fram ei stortingsmelding for 5. til 10. trinn i grunnskulen. Der opnar ho for eit ordskifte om språkfaga i ungdomsskulen.
Foto: Lise Åserud / NTB
Språkfag i spel
Kunnskapsministeren vil gje fleire elevar høve til å velje arbeidslivsfag. Lærarar åtvarar mot å la det gå på kostnad av språkopplæringa.
Joaquin Phoenix spelar hovudrolla som Joker.
Foto: Warner Bros. Discovery
Dyster dobbeldose
Denne runden med Jokeren ber det same mørket med nye tonar.
I hamnebassenget om lag her lét Dia í Geil seg døype grytidleg ein kald oktobersøndag for snart 150 år sidan. Det var starten på vekkinga som gjorde Brø¿rasamkoman til eit livskraftig samfunn som framleis styrer mykje på Færøyane.
Alle foto: Hallgeir Opedal
Om Gud og lausriving
Siste dag i oktober i 1880 lét Dia í Geil seg døype i hamnebassenget i Tórshavn, og etter det skulle Færøyane aldri bli det same.
VINNAREN: På søndag vart Herbert Kickls Fridomsparti (FPÖ) for første gongen største parti i det austerrikske parlamentsvalet. Får partiet makt, vil dei jobbe for å oppheve sanksjonar mot Russland.
Foto: Lisa Leutner / Reuters/ NTB
Politikk i grenseland
Austerrikarane ser på seg sjølv som ein fredsnasjon. Likevel røystar ein tredel på prorussiske høgrepopulistar.
Lewis Lapham på Lapham’s Quarterly-kontoret ved Union Square på Manhattan.
Ein lang marsj mot idiotveldet
NEW YORK: Sett frå minnestunda for Lewis Lapham ser den politiske dagsordenen i USA mindre ny ut.