Vemodig og vakkert
Kunsten å seia berre det som trengst.
Palle Mikkelborg, Marilyn Mazur og Jakob Bro.
Foto: Jakob Jepsen / ECM Records
Jazz
Palle Mikkelborg/ Jakob Bro/ Marilyn Mazur:
Strands
Palle Mikkelborg, trompet og flygelhorn; Jakob Bro, gitar; Marilyn Mazur, perkusjon. ECM
Konserten i Danmark Radios konsertsal i februar i år sameiner tre leiande krefter i dansk jazz. Konserten er også ein milepåle fordi Mikkelborg er attende på konsertscenen og tek opp att det over ti år gamle musikalske samarbeidet med Bro.
I 2018 kom plata Returnings (ECM), der Bro og Mikkelborg samarbeidde med den amerikanske bassisten Thomas Morgan og Jon Christensen. Plata er ein oppfølgjar til Gefion, med trioen Bro, Morgan og Christensen, som kom tre år før. Dei seks komposisjonane på Strands er henta frå dei to nemnde utgjevingane og førte i pennen av Bro og Mikkelborg.
Sjølv om låtane har ein klar identitet, svekkjer det ikkje kjensla av å bli teken med på ei tre kvarters musikalsk reise kjenneteikna av kontemplasjon, ettertanke, vemod og sorg.
Opningskuttet «Gefion», som skapar assosiasjonar til Zawinuls «In a Silent Way», set an grunntonen i den musikalske reisa som munnar ut i ein kort versjon av «Lyskaster». «Returnings» representerer eit brot både dramatiske og dynamisk, men er like fullt ei side ved grunnforteljinga. Låten syner også Mikkelborg på sitt mest Miles- og blues-inspirerte.
Christensen og Mazur representerer på mange vis motsetnader i perkusjonsstil, men musikken legg sterke føringar, og Mazur nyttar berre ein avgrensa del av instrumentariet og er heile vegen diskret fargeleggjande. Ei utgjeving dei tre danske meistrane kan vera stolte av.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Palle Mikkelborg/ Jakob Bro/ Marilyn Mazur:
Strands
Palle Mikkelborg, trompet og flygelhorn; Jakob Bro, gitar; Marilyn Mazur, perkusjon. ECM
Konserten i Danmark Radios konsertsal i februar i år sameiner tre leiande krefter i dansk jazz. Konserten er også ein milepåle fordi Mikkelborg er attende på konsertscenen og tek opp att det over ti år gamle musikalske samarbeidet med Bro.
I 2018 kom plata Returnings (ECM), der Bro og Mikkelborg samarbeidde med den amerikanske bassisten Thomas Morgan og Jon Christensen. Plata er ein oppfølgjar til Gefion, med trioen Bro, Morgan og Christensen, som kom tre år før. Dei seks komposisjonane på Strands er henta frå dei to nemnde utgjevingane og førte i pennen av Bro og Mikkelborg.
Sjølv om låtane har ein klar identitet, svekkjer det ikkje kjensla av å bli teken med på ei tre kvarters musikalsk reise kjenneteikna av kontemplasjon, ettertanke, vemod og sorg.
Opningskuttet «Gefion», som skapar assosiasjonar til Zawinuls «In a Silent Way», set an grunntonen i den musikalske reisa som munnar ut i ein kort versjon av «Lyskaster». «Returnings» representerer eit brot både dramatiske og dynamisk, men er like fullt ei side ved grunnforteljinga. Låten syner også Mikkelborg på sitt mest Miles- og blues-inspirerte.
Christensen og Mazur representerer på mange vis motsetnader i perkusjonsstil, men musikken legg sterke føringar, og Mazur nyttar berre ein avgrensa del av instrumentariet og er heile vegen diskret fargeleggjande. Ei utgjeving dei tre danske meistrane kan vera stolte av.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Sunniva M. Roligheten debuterte som romanforfattar i 2022. Boka som kjem ut no, har ho skrive saman med Daniel A. Wilondja.
Foto: Anna-Julia Granberg / Blunderbuss
Orda mellom oss
Sunniva M. Roligheten, Daniel A. Wilondja og Google Translate har saman skrive ein fascinerande tekstkollasj.
Teikning: May LInn Clement
«Blokk har vore nytta om stabben folk vart halshogne på.»
Med jamne mellomrom legg Riksrevisjonen, her representert ved riksrevisor Karl Eirik Schjøtt-Pedersen, fram undersøkingar med nokså hard kritikk av korleis vedteken politikk vert gjennomført av forvaltinga.
Foto: Ole Berg-Rusten / NTB
Eit spørsmål om kontroll
I rapport etter rapport kritiserer Riksrevisjonen statlege institusjonar for feil og manglar. Men kva kjem det eigentleg ut av kritikken?
Odd Nordstoga slo gjennom som soloartist i 2004. No har han skrive sjølvbiografi.
Foto: Samlaget
Ein av oss
Odd Nordstoga skriv tankefullt om livet, ut frå rolla som folkekjær artist.
Stian Jenssen (t.v.) var alt på plass i Nato då Jens Stoltenberg tok til i jobben som generalsekretær i 2014. Dei neste ti åra skulle dei arbeide tett i lag. Her er dei fotograferte i Kongressen i Washington i januar i år.
Foto: Mandel Ngan / AFP / NTB
Nato-toppen som sa det han tenkte
Stian Jenssen fekk kritikk då han som stabssjef i Nato skisserte ei fredsløysing der Ukraina gjev opp territorium i byte mot Nato-medlemskap. – På eit tidspunkt må ein ta innover seg situasjonen på bakken, seier han.