JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Vemodig og vakkert

Kunsten å seia berre det som trengst.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Palle Mikkelborg, Marilyn Mazur og Jakob Bro.

Palle Mikkelborg, Marilyn Mazur og Jakob Bro.

Foto: Jakob Jepsen / ECM Records

Palle Mikkelborg, Marilyn Mazur og Jakob Bro.

Palle Mikkelborg, Marilyn Mazur og Jakob Bro.

Foto: Jakob Jepsen / ECM Records

1672
20240105
1672
20240105

Jazz

Palle Mikkelborg/ Jakob Bro/ Marilyn Mazur:

Strands

Palle Mikkelborg, trompet og flygelhorn; Jakob Bro, gitar; Marilyn Mazur, perkusjon. ECM

Konserten i Danmark Radios konsertsal i februar i år sameiner tre leiande krefter i dansk jazz. Konserten er også ein milepåle fordi Mikkelborg er attende på konsertscenen og tek opp att det over ti år gamle musikalske samarbeidet med Bro.

I 2018 kom plata Returnings (ECM), der Bro og Mikkelborg samarbeidde med den amerikanske bassisten Thomas Morgan og Jon Christensen. Plata er ein oppfølgjar til Gefion, med trioen Bro, Morgan og Christensen, som kom tre år før. Dei seks komposisjonane på Strands er henta frå dei to nemnde utgjevingane og førte i pennen av Bro og Mikkelborg.

Sjølv om låtane har ein klar identitet, svekkjer det ikkje kjensla av å bli teken med på ei tre kvarters musikalsk reise kjenneteikna av kontemplasjon, ettertanke, vemod og sorg.

Opningskuttet «Gefion», som skapar assosiasjonar til Zawinuls «In a Silent Way», set an grunntonen i den musikalske reisa som munnar ut i ein kort versjon av «Lyskaster». «Returnings» representerer eit brot både dramatiske og dynamisk, men er like fullt ei side ved grunnforteljinga. Låten syner også Mikkelborg på sitt mest Miles- og blues-inspirerte.

Christensen og Mazur representerer på mange vis motsetnader i perkusjonsstil, men musikken legg sterke føringar, og Mazur nyttar berre ein avgrensa del av instrumentariet og er heile vegen diskret fargeleggjande. Ei utgjeving dei tre danske meistrane kan vera stolte av.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Jazz

Palle Mikkelborg/ Jakob Bro/ Marilyn Mazur:

Strands

Palle Mikkelborg, trompet og flygelhorn; Jakob Bro, gitar; Marilyn Mazur, perkusjon. ECM

Konserten i Danmark Radios konsertsal i februar i år sameiner tre leiande krefter i dansk jazz. Konserten er også ein milepåle fordi Mikkelborg er attende på konsertscenen og tek opp att det over ti år gamle musikalske samarbeidet med Bro.

I 2018 kom plata Returnings (ECM), der Bro og Mikkelborg samarbeidde med den amerikanske bassisten Thomas Morgan og Jon Christensen. Plata er ein oppfølgjar til Gefion, med trioen Bro, Morgan og Christensen, som kom tre år før. Dei seks komposisjonane på Strands er henta frå dei to nemnde utgjevingane og førte i pennen av Bro og Mikkelborg.

Sjølv om låtane har ein klar identitet, svekkjer det ikkje kjensla av å bli teken med på ei tre kvarters musikalsk reise kjenneteikna av kontemplasjon, ettertanke, vemod og sorg.

Opningskuttet «Gefion», som skapar assosiasjonar til Zawinuls «In a Silent Way», set an grunntonen i den musikalske reisa som munnar ut i ein kort versjon av «Lyskaster». «Returnings» representerer eit brot både dramatiske og dynamisk, men er like fullt ei side ved grunnforteljinga. Låten syner også Mikkelborg på sitt mest Miles- og blues-inspirerte.

Christensen og Mazur representerer på mange vis motsetnader i perkusjonsstil, men musikken legg sterke føringar, og Mazur nyttar berre ein avgrensa del av instrumentariet og er heile vegen diskret fargeleggjande. Ei utgjeving dei tre danske meistrane kan vera stolte av.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Donald Trump talar til tilhengarane i Traverse i Michigan 25. oktober.

Donald Trump talar til tilhengarane i Traverse i Michigan 25. oktober.

Foto: Jim Watson / AFP / NTB

Samfunn

Trump ord for ord

Kva seier Trump på folkemøta? For å få eit inntrykk av kva han vil formidla til møtelyden, trykkjer vi den første delen av talen han heldt i vippestaten Michigan førre helg.

Donald Trump talar til tilhengarane i Traverse i Michigan 25. oktober.

Donald Trump talar til tilhengarane i Traverse i Michigan 25. oktober.

Foto: Jim Watson / AFP / NTB

Samfunn

Trump ord for ord

Kva seier Trump på folkemøta? For å få eit inntrykk av kva han vil formidla til møtelyden, trykkjer vi den første delen av talen han heldt i vippestaten Michigan førre helg.

Sunniva M. Roligheten debuterte som romanforfattar i 2022. Boka som kjem ut no, har ho skrive saman med Daniel A. Wilondja.

Sunniva M. Roligheten debuterte som romanforfattar i 2022. Boka som kjem ut no, har ho skrive saman med Daniel A. Wilondja.

Foto: Anna-Julia Granberg / Blunderbuss

BokMeldingar
Odd W. Surén

Orda mellom oss

Sunniva M. Roligheten, Daniel A. Wilondja og Google Translate har saman skrive ein fascinerande tekstkollasj.

Teikning: May LInn Clement

Ord om språkKunnskap
Kristin Fridtun

«Blokk har vore nytta om stabben folk vart halshogne på.»

Med jamne mellomrom legg Riksrevisjonen, her representert ved riksrevisor Karl Eirik Schjøtt-Pedersen, fram undersøkingar med nokså hard kritikk av korleis vedteken politikk vert gjennomført av forvaltinga.

Med jamne mellomrom legg Riksrevisjonen, her representert ved riksrevisor Karl Eirik Schjøtt-Pedersen, fram undersøkingar med nokså hard kritikk av korleis vedteken politikk vert gjennomført av forvaltinga.

Foto: Ole Berg-Rusten / NTB

Samfunn
Eva Aalberg Undheim

Eit spørsmål om kontroll

I rapport etter rapport kritiserer Riksrevisjonen statlege institusjonar for feil og manglar. Men kva kjem det eigentleg ut av kritikken?

Etter valet i 2016 blei det vanleg å seie at Trump vann fordi folk hadde oversett kjenslene til den kvite arbeiderklassa. Er biletet eit anna i denne omgangen?

Etter valet i 2016 blei det vanleg å seie at Trump vann fordi folk hadde oversett kjenslene til den kvite arbeiderklassa. Er biletet eit anna i denne omgangen?

Foto: Dustin Chambers / Reuters / NTB

UtanriksSamfunn

Overkorrigeringa

NEW YORK: Mark Lilla fekk enorm merksemd for sin diagnose av presidentvalet i USA i 2016. Eg oppsøker han for å få oppdaterte psykologiseringar av den amerikanske folkesjela anno 2024.

Ida Lødemel Tvedt
Etter valet i 2016 blei det vanleg å seie at Trump vann fordi folk hadde oversett kjenslene til den kvite arbeiderklassa. Er biletet eit anna i denne omgangen?

Etter valet i 2016 blei det vanleg å seie at Trump vann fordi folk hadde oversett kjenslene til den kvite arbeiderklassa. Er biletet eit anna i denne omgangen?

Foto: Dustin Chambers / Reuters / NTB

UtanriksSamfunn

Overkorrigeringa

NEW YORK: Mark Lilla fekk enorm merksemd for sin diagnose av presidentvalet i USA i 2016. Eg oppsøker han for å få oppdaterte psykologiseringar av den amerikanske folkesjela anno 2024.

Ida Lødemel Tvedt

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis