Velsmakande felespel
Samspelet mellom Mjøs og Stubsveen er kontrollert
og leikande på ein gong.
Johanne Løkensgard Mjøs frå Bergen og Sigrid Stubsveen frå Engerdal byr på slåttar og drinkar i baren.
Foto: Ingrid Eriksen / Ta:lik
Folkemusikk
Johanne Løksengard Mjøs & Sigrid Stubsveen:
Slåtter fra baren
Ta:lik
Som så mange av folkemusikkplatene som kjem ut om dagen, er også denne laga av unge, velutdanna musikarar som har profesjonalisert spelet. Dei har bakgrunn frå utdanningsinstitusjonane Griegakademiet (Bergen), Ole Bull Akademiet (Voss) og Noregs musikkhøgskule (Oslo). Og det kan høyrast: Felespelet er teknisk briljant, kontrollert ned i minste detalj, og dei tostemte arrangementa er gjennomtenkte.
Difor er det underleg at det i tekstheftet som kjem med plata, står fylgjande: «Det er både ulogisk og upraktisk at en Engerdøl og en Bergenser skal finne sammen, men når den musikalske kjemien er så bra er det umulig å la være.» Dette kunne nok vore ei grei grunngjeving den gongen folkemusikken var sterkt stadbunden og mobiliteten meir avgrensa. Men elles i dagens musikkliv spelar folk den musikken dei likar, med kven dei vil. Ein spelar til dømes renessansemusikk, frijazz eller punk, uansett kor ein bur eller kjem frå. Difor er det slett ikkje underleg at gode og velutdanna felespelarar lagar god musikk saman, sjølv om dei har vakse opp i ulike delar av landet.
Tittelen Slåtter fra baren spelar på den felles interessa musikarane har for god mat og drykk. Og tekstheftet er jamvel utstyrt med oppskrifter til ein drink for kvar slått, komponert av bartenderen Lars Eide. Oppskriftene ser saktens freistande ut, men musikken står godt på eigne bein og fungerer like godt anten ein føretrekkjer julegløgg, champagne eller kefir.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Folkemusikk
Johanne Løksengard Mjøs & Sigrid Stubsveen:
Slåtter fra baren
Ta:lik
Som så mange av folkemusikkplatene som kjem ut om dagen, er også denne laga av unge, velutdanna musikarar som har profesjonalisert spelet. Dei har bakgrunn frå utdanningsinstitusjonane Griegakademiet (Bergen), Ole Bull Akademiet (Voss) og Noregs musikkhøgskule (Oslo). Og det kan høyrast: Felespelet er teknisk briljant, kontrollert ned i minste detalj, og dei tostemte arrangementa er gjennomtenkte.
Difor er det underleg at det i tekstheftet som kjem med plata, står fylgjande: «Det er både ulogisk og upraktisk at en Engerdøl og en Bergenser skal finne sammen, men når den musikalske kjemien er så bra er det umulig å la være.» Dette kunne nok vore ei grei grunngjeving den gongen folkemusikken var sterkt stadbunden og mobiliteten meir avgrensa. Men elles i dagens musikkliv spelar folk den musikken dei likar, med kven dei vil. Ein spelar til dømes renessansemusikk, frijazz eller punk, uansett kor ein bur eller kjem frå. Difor er det slett ikkje underleg at gode og velutdanna felespelarar lagar god musikk saman, sjølv om dei har vakse opp i ulike delar av landet.
Tittelen Slåtter fra baren spelar på den felles interessa musikarane har for god mat og drykk. Og tekstheftet er jamvel utstyrt med oppskrifter til ein drink for kvar slått, komponert av bartenderen Lars Eide. Oppskriftene ser saktens freistande ut, men musikken står godt på eigne bein og fungerer like godt anten ein føretrekkjer julegløgg, champagne eller kefir.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.
Foto via Wikimedia Commons
Monumental pedal
Masaaki Suzukis frasering gjev rom for smertelege dissonansar.
Trålar utanfor Måløy sentrum.
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Barents blues, også et flytende samfunn
Min tiårige til-og-fra-periode i den tøffe trålbobla har preget meg nokså sterkt.
Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.
Foto: Evgeniy Maloletka / AP / NTB
Overgrep som skakar folkeretten
Okkupasjonsmakta Russland viser ingen respekt for konvensjonen som skal verne sivile i krig.
Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.
Foto: Erik Johansen / NTB
Meir om seinfølgjer
Den årlege rapporten FHI har publisert, syner at dødeligheita blant personar under 40 år har vore nokså stabil sidan 2015.
Salman Rushdie har skrive 15 romanar. Den siste boka handlar om knivåtaket på han i 2022.
Foto: Rachel Eliza Griffiths
Ein takk til livet
Salman Rushdie nyttar språket som terapi.