JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Velklingande samspel

Svensk-norske Mojna spelar som ein kammermusikktrio og læt som folkemusikk.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Anna Malmström, Helga Myhr og Thomas Eriksson spelar saman i Mojna.

Anna Malmström, Helga Myhr og Thomas Eriksson spelar saman i Mojna.

Foto: Fredrik Fridlund

Anna Malmström, Helga Myhr og Thomas Eriksson spelar saman i Mojna.

Anna Malmström, Helga Myhr og Thomas Eriksson spelar saman i Mojna.

Foto: Fredrik Fridlund

1802
20240510
1802
20240510

Folkemusikk

Mojna:

Väntenätter

Thomas Eriksson: gitar; Helga Myhr: hardingfele og vokal; Anna Malmström: klarinett og bassklarinett. Heilo

Mykje av den nyare, samspelsbaserte nordiske folkemusikken har utspring i Sverige. Og norsk-svensk samarbeid finst det mykje av. Kjende veteranar er Gunnar Stubseid og Ale Möller. Blant dei yngre kan nemnast gruppa Sver og Sigrid Moldestad, som har samarbeidd med ei rekke svenske musikarar. Trioen Mojna representere såleis ikkje noko nytt, men føyer seg fint inn i rekka av liknande konstellasjonar.

Thomas Eriksson spelar akustiske gitarar og har komponert all musikken på den andre plata til trioen. Opningssporet er svært dvelande, og det er så vidt musikarane lagar lyd i instrumenta. Slik sett minner dette om mykje av den samtidsmusikkinspirerte (og ofte improvisasjonsbaserte) folkemusikken, men det tar ikkje lang tid før ein kjenner att rytmikk og melodiske motiv som like gjerne kunne vore henta frå tradisjonell folkemusikk.

Samspelet til denne trioen er ikkje av det kraftfulle, utåtvende slaget. Det er snarare prega av ein kammermusikalsk og disiplinert interaksjon og dominert av mjuke klangar. Det inneber slett ikkje at det verkar stivt eller nervøst, men at det er ei gjennomført ro over spelet, og at gitarist Eriksson, felespelar Myhr og klarinettist Malmström aldri går i vegen for kvarandre. Rett som det er, tilføyer dessutan bassklarinetten ein mørk og varm klang som kler uttrykket svært godt.

Dersom nokon vart nyfikne på korleis dette fungerer på scenen, vert det heile tre høve til å høyra Mojna på folkemusikkfestivalen i Førde til sommaren.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikk­meldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Folkemusikk

Mojna:

Väntenätter

Thomas Eriksson: gitar; Helga Myhr: hardingfele og vokal; Anna Malmström: klarinett og bassklarinett. Heilo

Mykje av den nyare, samspelsbaserte nordiske folkemusikken har utspring i Sverige. Og norsk-svensk samarbeid finst det mykje av. Kjende veteranar er Gunnar Stubseid og Ale Möller. Blant dei yngre kan nemnast gruppa Sver og Sigrid Moldestad, som har samarbeidd med ei rekke svenske musikarar. Trioen Mojna representere såleis ikkje noko nytt, men føyer seg fint inn i rekka av liknande konstellasjonar.

Thomas Eriksson spelar akustiske gitarar og har komponert all musikken på den andre plata til trioen. Opningssporet er svært dvelande, og det er så vidt musikarane lagar lyd i instrumenta. Slik sett minner dette om mykje av den samtidsmusikkinspirerte (og ofte improvisasjonsbaserte) folkemusikken, men det tar ikkje lang tid før ein kjenner att rytmikk og melodiske motiv som like gjerne kunne vore henta frå tradisjonell folkemusikk.

Samspelet til denne trioen er ikkje av det kraftfulle, utåtvende slaget. Det er snarare prega av ein kammermusikalsk og disiplinert interaksjon og dominert av mjuke klangar. Det inneber slett ikkje at det verkar stivt eller nervøst, men at det er ei gjennomført ro over spelet, og at gitarist Eriksson, felespelar Myhr og klarinettist Malmström aldri går i vegen for kvarandre. Rett som det er, tilføyer dessutan bassklarinetten ein mørk og varm klang som kler uttrykket svært godt.

Dersom nokon vart nyfikne på korleis dette fungerer på scenen, vert det heile tre høve til å høyra Mojna på folkemusikkfestivalen i Førde til sommaren.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikk­meldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Sigrun Slapgard er forfattar og journalist og har skrive ei rekkje kritikarroste biografiar og dokumentarbøker, særleg om sterke kvinnelagnader.

Sigrun Slapgard er forfattar og journalist og har skrive ei rekkje kritikarroste biografiar og dokumentarbøker, særleg om sterke kvinnelagnader.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Frikjend av Slapgard

Alle var på fornamn med statsministerektefellen Werna Gerhardsen på 1950-talet. Også KGB.

ArildBye
Sigrun Slapgard er forfattar og journalist og har skrive ei rekkje kritikarroste biografiar og dokumentarbøker, særleg om sterke kvinnelagnader.

Sigrun Slapgard er forfattar og journalist og har skrive ei rekkje kritikarroste biografiar og dokumentarbøker, særleg om sterke kvinnelagnader.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Frikjend av Slapgard

Alle var på fornamn med statsministerektefellen Werna Gerhardsen på 1950-talet. Også KGB.

ArildBye
Tekniske problem mellom Carlsen og Niemann.

Tekniske problem mellom Carlsen og Niemann.

Foto: Chess.com

Kunnskap
Atle Grønn

Skandaleduellen

«Før Speed Chess Championship var eg 'gira'. Dette var så spanande som moderne sjakk kan vera.»

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Foto: Sara Johannessen Meek / NTB

PolitikkSamfunn
Christiane Jordheim Larsen

Flytterett eller vetorett?

Skal mor eller far kunne ta med seg barna og flytte langt bort etter eit samlivsbrot? Barne- og familiedepartementet vil gjere det vanskelegare for fleire, men møter motstand.

Den norske komponisten Sigurd Lie (1871–1904).

Den norske komponisten Sigurd Lie (1871–1904).

MusikkMeldingar
Sjur Haga Bringeland

Klår kulokk

Der er både norsk og tysk nasjonalromantikk i Sigurd Lies romansar.

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Foto: Mari Parelius Wammer / Cappelen Damm

LitteraturKultur

Å gå på vatnet i ein blå draum

– Alt er så sterkt no som døden er så nær. Og eg drøymer så mykje og så intenst, ei natt drøymde eg at eg gjekk på vatnet!

Hilde Vesaas
Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Foto: Mari Parelius Wammer / Cappelen Damm

LitteraturKultur

Å gå på vatnet i ein blå draum

– Alt er så sterkt no som døden er så nær. Og eg drøymer så mykje og så intenst, ei natt drøymde eg at eg gjekk på vatnet!

Hilde Vesaas

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis